Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie

Pagina: 1
Acties:

• xtaix
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-10 07:53
Voor mijn nieuwe studie in september heb ik nieuwe laptop nodig ik heb nu een acer aspire 7750g-2634g64mn 17,3 inch deze laptop is te groot en te zwaar om mee te nemen en acer stond niet bekend om er veel mee te slepen. Ik heb al wel wat rond gekeken op internet en daar zag ik de asus n56 en de nieuwe hp dv6-7000 serie, Dell xps 15 en BTO. Ik heb bij al deze 4 geen idee hoe het met de service is gesteld. In mijn laptop zou ik wel graag een Ivy bridge i7 (3de generatie) processor willen en de laptop moet wel een beetje stevig gebouwt zijn. Ook lijkt mij een full HD scherm 1080p wel erg fijn. Bij het kopen van nieuwe laptop heb ik geen haast zolang ik voor september maar een nieuwe heb :)

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Office pakket, programma's als Photoshop en indesign, internetten en keer een spelletjes als WoW.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Ongeveer 800-850 euro

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte).
Deze laptop moet mee naar school, dus er moet wel veel mee gesleept worden, max 15,6 inch accuduur lijkt mijn geen probleem ga er vanuit dat er wel genoeg stopcontacten zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb niet echt voorkeur

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Als je Full Hd wilt, en je gaat je laptop willen meeslepen, en je wilt zo te lezen veel processorkracht (wat ik in principe altijd een onlogische keuze vind.. )Dan neig ik op dit moment al direct naar de Vaio SE.

15" full hd, heel erg licht, IPS :9, en mogelijkheid voor I7 Quad Core en een redelijke grafische kaart om wow te kunnen spelen. Ik zou alleen wachten en kijken of de IB versie wel net zo goed is of misschien zelf beter is dan de huidige SE.

Daarnaast de komende IB xps15 gaat dat mooie full hd niet meer bevatten.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:02
xtaix schreef op zondag 27 mei 2012 @ 15:16:
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Office pakket, programma's als Photoshop en indesign, internetten en keer een spelletjes als WoW.
Dan maakt 15,6" of 13,3" nogal uit. Dit soort dingen kunnen prima op de wat duurdere 13,3" laptops en je neemt het echt een stuk makkelijker mee. Alleen de resolutie is wat lager wellicht, tenzij je altijd wel een extern scherm op de studie kan gebruiken.

Check het voor jezelf eens. Ik heb 4 jaar lang 15,4" gehad en het was wel te doen op zich. Maar werd warm, toch best nog wel lomp en maar 2 uur accu. Mijn 13,3" die ik voor de vervolgstudie heb gekocht (en bijna alle medestudenten hebben ook de 15,4" voor 13,3" ingeruild) is dan wel een verademing. Lichter maar toch krachtig en ik kan 7 uur op een acculading (op de Universiteit Twente is stroom niet altijd in de buurt, per instelling is dat wel afhankelijk want op de hanzehogeschool kon ik prima zonder grote accu). Ohja, hij blijft koel oOo , < lichaamstemperatuur is met dit weer echt heerlijk. Een laptop die ik echt een dag lang op schoot kan hebben zonder problemen.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 19:51
Aan welke instelling ga je studeren?
Je hebt namelijk kans dat je via je school/uni een laptop kan aanschaffen.
De kortingen die je dan krijgt zijn aanzienlijk.
Ik heb bijvoorbeeld €850 betaald voor een laptop die toen in de winkel €1350 kostte. (tudelft)

TheS4ndm4n#1919

• pinna_be
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-11 10:22
Ik zou sowieso nog wachten tot eind juni, aangezien er in juni een hele resem ultrabooks van de IBgeneratie uitkomt.

deze scoren sowieso hoog op meeneembaarheid en doordat ze vaak een ssd hebben zijn ze zeker ook goed voor photoshop en dergelijke zaken.
Ook wilt de term ultrabook zeggen dat je minimum 5 uur batterijduur hebt.
Alleen lijkt de kans mij klein dat je je hier makkelijk een full HD-scherm zult vinden.

ik zit in ene gelijkaardige situatie en ga binnenkort voor de 13inch versie van nieuws: Acer introduceert Aspire M5-ultrabooks met GT 640M-gpu .

alleen zou dit zeggen dat je na verloop van tijd een extern scherm nodig zult hebben (13 inch is goed voor onderweg of voor telkens blokken van 2 uur les fzo, maar voor langdurig en intensief gebruiken is dat nog net iets te klein)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

13.3 zonder twijfel! *O*

Als je echt hem veel gaat meenemen moet je dat doen. Ik had een 13.3 inch Acer Timeline en dat was ideaal maar na 2 jaar misbruik was die op. Nu een 15.6 inch Asus en elke keer als ik de laptop inpak, meeneem en daarna weer uitpak wil ik weer terug naar 13.3 inch. Direct.

Alle standaard taken en zelfs WoW kun je op een redelijke 13.3 inch doen. Thuis zet je hem aan een grote monitor en dan kun je daar uitgebreid werken.

Ik persoonlijk raad iedereen die dagelijks een laptop mee naar de studie wil nemen om groter dan 14 inch mee te nemen. Om de simpele reden 15 inch is echt vervelend groot. Hoe stom het klinkt.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• xtaix
RocketKoen schreef op zondag 27 mei 2012 @ 15:49:
Aan welke instelling ga je studeren?
Je hebt namelijk kans dat je via je school/uni een laptop kan aanschaffen.
De kortingen die je dan krijgt zijn aanzienlijk.
Ik heb bijvoorbeeld €850 betaald voor een laptop die toen in de winkel €1350 kostte. (tudelft)
Aan de Hanze hogeschool, maar jullie raden mij dus een 13,3 aan welke merken raden jullie mij daarvoor aan.
En voor de 15,6 inch laptop welke Van de vijf Sony SE, hp, asus, BTO adviseren jullie mij daarvoor.

[ Voor 18% gewijzigd door xtaix op 27-05-2012 16:05 ]

• GENETX
xtaix schreef op zondag 27 mei 2012 @ 15:59:
[...]

Aan de Hanze hogeschool
Welke opleiding, misschien dat het qua gebouw nog uitmaakt. Van het techniekgebouw weet ik wel dat je echt werkelijk overal stopcontacten hebt.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

GENETX schreef op zondag 27 mei 2012 @ 16:03:
[...]

Welke opleiding, misschien dat het qua gebouw nog uitmaakt. Van het techniekgebouw weet ik wel dat je echt werkelijk overal stopcontacten hebt.
Alleen niet in de grotere collegezalen. Meestal zit je daar gelukkig ook niet zo lang.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• GENETX
Tijdens college had ik toch niet zo vaak mijn laptop aan, en de meeste laptops halen tegenwoordig wel 3 uur, dus dan kun je 2 collegeblokken net overleven als het echt moet in uitzonderingsgevallen :)

Al is niks zo fijn als in de tuin te internetten en zien dat je nog 6 uur en 46 min resterend hebt met 85% oOo . En dat met een i5 430M, 4GB, 128GB SSD, 500GB HDD, GF 310M in 13,3" en al 2 jaar oud. Ik sta nog steeds te kijken van deze wonderbak oOo

[ Voor 40% gewijzigd door GENETX op 27-05-2012 16:09 ]

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

GENETX schreef op zondag 27 mei 2012 @ 16:06:
Tijdens college had ik toch niet zo vaak mijn laptop aan, en de meeste laptops halen tegenwoordig wel 3 uur, dus dan kun je 2 collegeblokken net overleven als het echt moet in uitzonderingsgevallen :)
Daarom :+

Maar moet wel zeggen dat het soms heerlijk is met een kleine portable laptop met zo'n batterijduur dat je alleen een bluetoothmuisje mee hoeft en je laptop en vervolgens kun je de hele dag typen. Geen accublok in je tas en op tafel en alles is lekker handig om mee te nemen.

Klein tasje mee en toch heb je alles bij je *O* ja ik mis het echt :/
GENETX schreef op zondag 27 mei 2012 @ 16:06:

Al is niks zo fijn als in de tuin te internetten en zien dat je nog 6 uur en 46 min resterend hebt met 85% oOo . En dat met een i5 430M, 4GB, 128GB SSD, 500GB HDD, GF 310M in 13,3" en al 2 jaar oud. Ik sta nog steeds te kijken van deze wonderbak oOo
Wat voor laptop is dat wel niet? :9 oOo

[ Voor 31% gewijzigd door Touchdomex op 27-05-2012 16:11 ]

• GENETX
Maargoed, ontopic. Een goede laptop ga je niet krijgen via de hanzehogeschool zelf, leuke elitebook acties waar je eigenlijk niet omheen kan zijn er toch enkel op de technische universiteiten. En verder is het advies vooral om een goed na te denken over het formaat. Velen willen eerst 15,6" en komen na een paar jaar daar op terug en willen 13,3" ofzo :P .

Let wel, beide zijn compleet andere laptops met hun voordelen en nadelen. Bij laptops zit je erg aan beperkingen. Dus kijk gewoon voor jezelf wat de verschillen zijn, wat je eventueel kan doen om verschillen op te vangen zoals een extern scherm aansluiten. Ook is er nogal verschil of je thuis nog een bak hebt staan, wat de studie je kan bieden en of je wel of niet op kamers gaat. Zet alles op een rijtje. Ga eens een uur lang in de mediamarkt prutsen met alle laptops. Dan weet je ook welke toetsenborden lekker typen, welke laptops degelijk zijn en hoe de scharnieren zijn. Niets is minder belangrijk dan dit. Kijk dan niet naar de specificaties, want alle behuizingen komen terug in diverse uitvoeringen!

Maar nu advies geven terwijl je pas in augustus misschien echt overgaat tot koop is zinloos. Er veranderen zoveel dingen. Wacht maar even lekker op Ivy Bridge en alle nieuwe laptops en kom dan hier terug. Voor ons is het namelijk ook koffiedik kijken...

• xtaix
Ik wacht nog even een maand 2-3 af. maar wat ik mij afvraag, wat is IPS?

• pinna_be
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-11 10:22
xtaix schreef op maandag 04 juni 2012 @ 20:44:
Ik wacht nog even een maand 2-3 af. maar wat ik mij afvraag, wat is IPS?
dat is een (lcd?) scherm techniek die ervoor zorg dat je je scherm duidelijk kunt zien onder meer kijkhoeken.
als ik me niet vergis impliceert dit ook een hogere maximale helderheid.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 19:51
pinna_be schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 11:03:
[...]

dat is een (lcd?) scherm techniek die ervoor zorg dat je je scherm duidelijk kunt zien onder meer kijkhoeken.
als ik me niet vergis impliceert dit ook een hogere maximale helderheid.
In dit geval gaat het niet zo zeer om de kijkhoek (je zit niet echt vaak schuin voor je laptop). Maar IPS heeft een veel betere kleur-echtheid.
Als je grafische software gebruikt is het wel zo handig als je ontwerp er op het scherm hetzelfde uit ziet als op papier.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Het gaat dus wel om de kijkhoek. Het is niet moeilijk om het verschil te zien tussen de boven en onderkant van het scherm, en ik heb geen goedkoop prutspaneeltje :P

• xtaix
Ik zag dat dell inspiron 15R SE had, is dit goede laptop voor mijn eisen? heeft deze laptop een fijn toestenbord, hoe is het met scherm gestelt? en biedt dell ook goede garantie?

Ik ben ook erg benieuwd naar de nieuwe asus N56 serie :).

Verwijderd

Er zijn nog geen reviews beschikbaar, en specsmatig is het een achteruitgang ten opzichte van de XPS 15, die €100 goedkoper was...

Ik zou je zeker niet aanraden hem te kopen voordat er reviews beschikbaar zijn.

• xtaix
Ik zag in de folder van de mediamarkt in mijn regio, de lenovo U410, hier stond in dat er een GTX660 in zat? Maar klopt dit wel?

Verwijderd

Natuurlijk niet. Ze hebben hem vast omgewisseld met een ander model. In de U410 zit een GT 610m waar je in de praktijk eigenlijk niets aan hebt.

• xtaix
Ik denk dat ik jullie advies moet gaan volgen en voor 13,3 inch - 14 inch moet, gaan. Ik wilde eerst een 15,6 maar deze zijn ook nog steeds behoorlijk zwaar, zoals ik van jullie en andere studenten begrijp.

Welke merken/types raden jullie aan. op de laptop moet minimaal photoshop, indesign, illustrator, dreamweaver en het offlice pakket draaien. Ook zal een goed scherm wel fijn zijn.

Verwijderd

De sony S13 is best aardig, en de vostro V131 als je erg budget wil. Daarboven kom je al snel uit bij de zenbook of Z, dat zijn dan ook de enige 2 laptops in dit segment waarbij je een acceptabel scherm kan krijgen.

• xtaix
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 00:02:
De sony S13 is best aardig, en de vostro V131 als je erg budget wil. Daarboven kom je al snel uit bij de zenbook of Z, dat zijn dan ook de enige 2 laptops in dit segment waarbij je een acceptabel scherm kan krijgen.
En de Acer Aspire M5-481T-53316G12MASS, Toshiba Satellite Z930-103, Lenovo IdeaPad U410,
Samsung Series 5 Ultra NP530U3C-A01NL / NP530U3C-A02NL, Samsung Series 9 NP900X3C-A01NL. Zijn deze allemaal veel slechter dan de bovengenoemde laptops?

En een apple is dat erg wennen als je windows gewendt bent?

Verwijderd

xtaix schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:59:
[...]

En de Acer Aspire M5-481T-53316G12MASS,
pricewatch: Acer Aspire M5-481T-53316G12MASS
die is best redelijk geprijsd voor iets met een SSD. Reviews heb ik nog niet gezien, maar ik kan alvast melden dat de V131 met losse SSD €100 goedkoper is met in principe dezelfde hardware.maar dan zonder dvd drive
Toshiba Satellite Z930-103,
Slecht scherm, lage resolutie. Het toetsenbord schijnt ook tegen te vallen. Hij is wel erg licht.
Lenovo IdeaPad U410,
Dat is dus een typisch voorbeeld van 'de V131 is beter en goedkoper'. Okee, beter valt wel mee. Maar het scheelt €300 en de voordelen van de lenovo zijn mij, buiten 130gr winst, niet duidelijk.
Samsung Series 5 Ultra NP530U3C-A01NL / NP530U3C-A02NL,
Te duur voor wat je krijgt. De sony S13 is zonder het 900p scherm ~€130 goedkoper met sheet batterij. De samsung is wel iets lichter en qua garantie is samsung te prefereren.
Samsung Series 9 NP900X3C-A01NL.
De asus zenbook levert meer specs voor een lagere prijs, terwijl ze mij ongeveer even goed lijken. Maar dat is een conclusie die ik na 5 seconden heb getrokken.
En een apple is dat erg wennen als je windows gewendt bent?
Geen idee. Ik gebruik Windows. De macbook air is echter niet meer zo interessant als een jaar geleden. Op bepaalde punten, met name het scherm, is de zenbook een heel stuk beter.

• xtaix
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:25:
[...]
pricewatch: Acer Aspire M5-481T-53316G12MASS
die is best redelijk geprijsd voor iets met een SSD. Reviews heb ik nog niet gezien, maar ik kan alvast melden dat de V131 met losse SSD €100 goedkoper is met in principe dezelfde hardware.maar dan zonder dvd drive

[...]
Slecht scherm, lage resolutie. Het toetsenbord schijnt ook tegen te vallen. Hij is wel erg licht.

[...]
Dat is dus een typisch voorbeeld van 'de V131 is beter en goedkoper'. Okee, beter valt wel mee. Maar het scheelt €300 en de voordelen van de lenovo zijn mij, buiten 130gr winst, niet duidelijk.

[...]
Te duur voor wat je krijgt. De sony S13 is zonder het 900p scherm ~€130 goedkoper met sheet batterij. De samsung is wel iets lichter en qua garantie is samsung te prefereren.

[...]
De asus zenbook levert meer specs voor een lagere prijs, terwijl ze mij ongeveer even goed lijken. Maar dat is een conclusie die ik na 5 seconden heb getrokken.

[...]
Geen idee. Ik gebruik Windows. De macbook air is echter niet meer zo interessant als een jaar geleden. Op bepaalde punten, met name het scherm, is de zenbook een heel stuk beter.
Bedankt voor je antwoordt, ik vond ook nog de Dell XPS 13, Dell XPS 14 en Inspiron 14z ultrabook maar wat is hierin het verschil als je die 3 met elkaar vergelijkt en wat is het verschil ten opzichte van bovengenoemde? Is Dell aan te raden ?

Verwijderd

De XPS 13 is veel te duur voor wat je krijgt. De XPS 14 is gepuild vanaf de US site vanwege de issues ( :X ), en de inspiron 14z ultrabook is een downgrade ten opzichte van de oude inspiron 14z: duurder, zwaarder, minder krachtigere processor, maar wel het ultrabook label :')

De oude inspiron kan je alleen nog krijgen via http://configure.euro.del...s1&oc=n00nz428&vw=classic. De prijs is erg goed, maar hij doet erg plastic aan.

• xtaix
kwa processor maakt i5 of i7 denk ik niet heel veel uit, De laptop moet wel adobe pakket en office pakket kunnen draaien. Fijn toestenbord, en een redelijk/goed scherm zou wel fijn zijn.

Als jullie een top 5. met 13.3 inch laptop zouden maken, hoe zou die er dan uitzien?

[ Voor 190% gewijzigd door xtaix op 05-08-2012 19:16 ]

• xtaix
Ik heb rondgekeken bij de mediamarkt vandaag (veel te veel keus :P ), de verkoper raadde mij een laptop te nemen waar wel videokaart in zat omdat ik photoshop, indesign en dreamweaver o.a. moet gebruiken.

En hoe kan het dat de ultrabooks zoveel duurde zijn als normale 15,6 inch laptop.

Verwijderd

xtaix schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 19:15:
Ik heb rondgekeken bij de mediamarkt vandaag (veel te veel keus :P ), de verkoper raadde mij een laptop te nemen waar wel videokaart in zat omdat ik photoshop, indesign en dreamweaver o.a. moet gebruiken.
Dat valt mee hoor. En het gros van de videokaarten in 13" -14" laptops is trager dan de standaard intel IGP.
En hoe kan het dat de ultrabooks zoveel duurde zijn als normale 15,6 inch laptop.
Kwaliteit. Een asus zenbook zit ff wat beter in elkaar dan een N56. Los daarvan zijn de fabrikanten nu wel bekend met het maken van de wat grotere laptops. In een ultrabook moet opeens alles geïntegreerd worden. Dat konden vorig jaar alleen apple en sony nog.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2012 21:05 ]

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
xtaix schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 15:55:
kwa processor maakt i5 of i7 denk ik niet heel veel uit, De laptop moet wel adobe pakket en office pakket kunnen draaien. Fijn toestenbord, en een redelijk/goed scherm zou wel fijn zijn.

Als jullie een top 5. met 13.3 inch laptop zouden maken, hoe zou die er dan uitzien?
1. Vaio Z

:>

2. Vostro V13
3. Vaio S13
4. Asus Zenbook
5. Samsung Series 9/ MBA

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• xtaix
Vandaag mijn Acer laptop 17,3 inch verkocht nu kan ik eindelijke intensief verder kijken naar een nieuwe laptop.

Naar verschillende winkels geweest ondertussen, heb ik besloten dat het een 15,6 inch moet worden.
13,3 inch wordt mij denk ik te klein aangezien van 17,3 inch kom.

Zoals eerder beschreven wordt de laptop gebruikt voor de studie, Office pakket, Adobe pakket - Photoshop, Indesign, Dreamweaver en Illustrator e.d. een spel indien mogelijk, spellen die ik speel zijn o.a. WoW, keertje fifa 12/13, football manager, een keer nieuw spelletje (niet echte shooters) strategie en simulatie spelletjes (anno serie, rollercoaster e.d.).

Zelf heb ik de Asus N56vz serie, Dell inspiron 15R SE, Lenovo Y580, HP pavilion DV6-7000 serie gevonden.
Wat zijn jullie ervaringen met de bovengenoemde laptops? Welke laptop zouden jullie mijn aanraden. Of zouden jullie voor ander merk/type gaan?

Maximaal uittegeven bedrag is : rond de €1000,-

[ Voor 11% gewijzigd door xtaix op 18-08-2012 16:39 ]

Verwijderd

asus n56 ben ik heel tevreden over en kan ik wel aanraden. De 15r se is minder krachtig qua videokaart, maar biedt wel meer ruimte voor uitbreiding met ssd, een 256gb ssd zou bij de 15r se nog binnen jouw budget kunnen blijven. De y580 heeft een wat hoger geklokte en sterkere grafische kaart, maar is wel lelijk (imo). Kijk wel goed naar de versies ervan. De dv6 weet ik niet zo veel over. De door jou genoemde spellen zouden alle laptops echter wel met gemak kunnen draaien. Voor de andere applicaties maakt de grafische kaart niet uit, en voor zover ik weet zijn deze allemaal met i7 3610qm en 8gb ram te krijgen. Voor office en adobe software maakt een ssd wel veel verschil. Om hier gewoon sneller en vloeiender mee te kunne werken zou ik wel een ssd erin zetten. Voor €120 euro inclusief caddy kun je al een 128 gb ssd in je laptop schroeven.

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

xtaix schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:35:
Vandaag mijn Acer laptop 17,3 inch verkocht nu kan ik eindelijke intensief verder kijken naar een nieuwe laptop.

Naar verschillende winkels geweest ondertussen, heb ik besloten dat het een 15,6 inch moet worden.
13,3 inch wordt mij denk ik te klein aangezien van 17,3 inch kom.

Zoals eerder beschreven wordt de laptop gebruikt voor de studie, Office pakket, Adobe pakket - Photoshop, Indesign, Dreamweaver en Illustrator e.d. een spel indien mogelijk, spellen die ik speel zijn o.a. WoW, keertje fifa 12/13, football manager, een keer nieuw spelletje (niet echte shooters) strategie en simulatie spelletjes (anno serie, rollercoaster e.d.).

Zelf heb ik de Asus N56vz serie, Dell inspiron 15R SE, Lenovo Y580, HP pavilion DV6-7000 serie gevonden.
Wat zijn jullie ervaringen met de bovengenoemde laptops? Welke laptop zouden jullie mijn aanraden. Of zouden jullie voor ander merk/type gaan?

Maximaal uittegeven bedrag is : rond de €1000,-
Wil je de best mogelijke performance en bovendien een interne combinatie van SSD + HDD + Optical hebben dan neem je de Lenovo Y580. Een (mSATA) SSD plaatsen is met deze het eenvoudigst van alle opties. Dit is wel het duurst.

Geef je niets om de optical en vind je mindere grafische performance ook goed maar wil je een mat scherm, dan neem je de Asus. Je hebt dan wel meer gedoe met caddy's en dergelijke, maar het kost minder.

De Dell is de goedkoopste optie, maar heeft de minste videokaart. Verder ook hier weer gedoe met caddy's en gedoe met kortingsbonnen.

De HP moet je uberhaupt niet overwegen.

Design is verder een kwestie van smaak. Ik vind de Y580 mooier dan de Asus. Een ander vindt de Asus weer mooier dan de Y580.

[ Voor 9% gewijzigd door Omni op 18-08-2012 18:54 ]

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• xtaix
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 18:33:
asus n56 ben ik heel tevreden over en kan ik wel aanraden. De 15r se is minder krachtig qua videokaart, maar biedt wel meer ruimte voor uitbreiding met ssd, een 256gb ssd zou bij de 15r se nog binnen jouw budget kunnen blijven. De y580 heeft een wat hoger geklokte en sterkere grafische kaart, maar is wel lelijk (imo). Kijk wel goed naar de versies ervan. De dv6 weet ik niet zo veel over. De door jou genoemde spellen zouden alle laptops echter wel met gemak kunnen draaien. Voor de andere applicaties maakt de grafische kaart niet uit, en voor zover ik weet zijn deze allemaal met i7 3610qm en 8gb ram te krijgen. Voor office en adobe software maakt een ssd wel veel verschil. Om hier gewoon sneller en vloeiender mee te kunne werken zou ik wel een ssd erin zetten. Voor €120 euro inclusief caddy kun je al een 128 gb ssd in je laptop schroeven.
Welke versie van de y580 bedoel jij dan?

• xtaix
Te veel keuze ;) dat is probleem denk ik ook haha

• xtaix
Een ssd wordt dus wel aangeraden om in een laptop te zetten, moet ik dan mijn dvdspler opofferen.
Of kan ik hem ook omruilen voor mij hardeschijf dus ipv van hardeschijf een ssd.

• Omni
  • Niet online

Omni

xtaix schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 12:26:
Een ssd wordt dus wel aangeraden om in een laptop te zetten, moet ik dan mijn dvdspler opofferen.
Of kan ik hem ook omruilen voor mij hardeschijf dus ipv van hardeschijf een ssd.
Als je een 15" wilt hebben kan dit alleen met de Lenovo Y580 of bepaalde BTO (Clevo) notebooks. Bij de meeste 17" laptops kun je een tweede HDD plaatsen zonder de optische drive te moeten verwijderen.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

Verwijderd

Je kan in de inspiron ook een msata SSD kwijt. Maar alleen als je hem koopt met eentje geconfigureerd. Totaal nutteloos dus.

• Omni
  • Niet online

Omni

xtaix DM'de mij dit bericht:
xtaix schreef op zondag 19 augustus 20126:
Hallo,

Over de ssd ik kan dus niet alleen een ssd erin zitten zonder de dvd speler te verwijderen?

Welke ssd grootte word aangeraden?
Er zijn twee formaten SSD's, SATA 2.5" en mSATA (mini).

Gemiddeld genomen hebben laptops plaats voor 1 schijf en 1 optische drive. Laptops met ruimte voor 2 schijven (zij het SATA 2.5" of mSATA) én een optische drive zijn in de minderheid. Hierboven werd al geschreven welke dit zijn, maar het kan zijn dat dit incompleet is. Ga dus zelf op zoek naar complete informatie, wij weten immers ook niet alles.

Optimale SSD grootte is persoonlijk. Wordt het je primary bootdisk met applicaties erop en heb je daarnaast een harde schijf voor opslag, dan kan men meestal volstaan met 128GB. Is het de enige schijf in je laptop dan is het verstandiger om een 256GB formaat te nemen.

• xtaix
Ik denk dat ik eruit ben het wordt de Asus N56VZ-S4044V,

Heb alleen 2 vraagjes:
Heeft iemand deze laptop? die kan bevestigingen welke WLAN kaart en of deze laptop een verlicht toetsenbord heeft.

Ik wil mijn laptop meteen ook uitbreiding met SSD.

Welke SSD moet ik dan hebben:
Samsung 830 series Notebook Upgrade Kit 128GB
Samsung 830 series 128GB

De dvd-speler moet er dus uit, maar waar koop je zo'n caddy, (Graag zou ik deze kopen bij een Nederlandse winkel/webshop).

[ Voor 5% gewijzigd door xtaix op 20-08-2012 11:28 ]

Verwijderd

Je moet de gewone hebben, die werkt prima. De andere kost alleen maar geld voor dingen die je niet nodig hebt, aangezien je toch een clean install doet op een ssd. De caddy is te koop bij hddcaddy.nl, je moet dan de 12,7mm sata caddy hebben.

• xtaix
Bedant voor de informatie, maar mag ik trouwens een caddy plaatsen in mijn laptop zonder dat de garantie vervalt?

En hoeveel jaar bied asus garantie? En is dit pick up and return?

Verwijderd

Ja, dat mag. Voor garantie moet je hem echter wel weer in oorspronkelijke staat terugbrengen.
Asus biedt 2 jaar garantie, conform europese regels. Hoe het geregeld is hangt af van de verkoper die je kiest.

• Marezathus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-07-2024
Ik ben sinds 2 weken in het bezit van een Samsung 5 series NP530U3C-A01. Gekocht omdat ik een klein, licht laptopje wilde met krachtige eigenschappen, zoals snel en lange accuduur.

Ik heb nogal wat vragen/opmerkingen/klachten over het gebruik van deze laptop en zou het liefst een discussie hierover beginnen - als ik tenminste wist hoe je dat moet doen.

Zijn er meer mensen, die hun ervaringen over deze laptop willen delen? En zo ja, weet iemand dan hoe ik een discussie/forumhoofdstuk hierover kan openen?

Alvast dank.

Marezathus

Pagina: 1