Advies bij aankoop van een Laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe laptop. Een laptop die minimaal 2 jaar mee zal gaan en die ik kan gebruiken voor mijn studie, het kijken naar films HD en waar ik redelijk mee kan gamen. Nu twijfel ik een beetje tussen deze laptop van asus productreview: Asus K53TK-SX023V review door Verwijderd en http://www.electrocorner....539&utm_source=kieskeurig deze van HP. Aangezien ik een beetje een leek ben op dit gebied hoop ik dat iemand mij zou kunnen vertellen welke van deze twee laptops aan te raden valt? Qua prijs is er geen groot verschil en de specs van de HP lijken mij beter. Echter heb ik het idee dat het misschien een beetje overkill is en dat het zijn invloed zal hebben op de batterijduur. Daarbij heb ik toch altijd een voorkeur gehad voor het merk asus.

Hopelijk kan iemand een paar tips geven? Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bauke1984
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 07:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Bauke bedankt voor je reactie, echter biedt deze best buy guide voor mij geen oplossing. Ik heb liever geen netbook en qua prijs had ik rond de 450 - 650 euro voor ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
De HP is qua specs beter inderdaad. Het is echter een "renew", oftewel refurbished. Dat wil zeggen dat iemand het ding als eens in handen heeft gehad en waarschijnlijk weer trug heeft gestuurd (ivm wet koop op afstand). Dat is het addertje onder het gras bij die HP in ieder geval, want die specs kunnen niet voor dat geld. Die van Asus is ook bijna too good to be true, maar ik ben al een tijd uit de running qua laptops, dus weet niet wat echt normaal is qua prijzen. Sowieso heeft AMD net nieuwe processoren uitgebracht.

Mijn broertje heeft een cheap ass HP gekocht een tijd geleden met bijna dezelfde processor, maar zonder externe videokaart. Zelfs op die AMD APU kan aardig worden gegamed met medium settings COD MW2 was geen enkel probleem!

Ik heb even een filtertje inelkaar gedraait:
Pricewatch filter
Die laptops zouden wel voldoen. De Asus die je noemt komt er imho goed uit. 2 jaar garantie als student en verder prima specs voor zijn geld.

Je kan de andere Asus K53Sv nog overwegen, maar ik denk dat het veel te weinig meerwaarde biedt voor het extra geld dat je er moet insteken. Noemenswaardiger vind ik dan de 14" Acers die er tussen staan. Iets compacter en dus handzamer om mee te nemen. Vergeet als student dit aspect niet :P . Ik weet niet of je veel gamed op een desktop of console, of dat juist de laptop voor alles wordt ingezet. Ik ben tijdens mijn studie zelf minder gaan gamen en heb mijn 15,4" bakbeest ingewisseld voor een 13,3" laptop. Een trend die ik bij bijna alle medestudenten zie nu. Een shift van "oeh ik moet gamen!!111" naar "Comfortabel maar compact en lange accuduur".