Energie-icoon aanzetten op desktop.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:06
Goedemiddag.

Ik wissel zelf vrij veel tussen het energieschema "energiezuinig" en "performance" op mijn desktop. Dit kan soms best veel schelen, en wat ik met mijn desktop doe ook. Soms game ik een paar uur achter elkaar en soms zit ik gewoon een beetje te browsen.

Hierbij wissel ik vaak zelf tussen energieschemas omdat dat toch best kan schelen. Tot 50W ongeveer, laagste verbruik op eco is ~65W. De snelste manier die ik gevonden heb is: start -> energieschema -> selecteren van schema.

Maar op laptops zit er gewoon standaard het energie-icoontje rechtsonderin en als je daarop klikt krijg je direct een keuzemenu. Wil ik ook, dus ben even op zoek geweest maar dan loop je hier tegenaan.
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/k1v14w.jpg
(Taakbalk -> eigenschappen -> systeemvak 'aanpassen' -> systeempictogrammen in- of uitschakelen -> energie )
Is niet in te schakelen..

Ik draai Windows 7 Professional SP1 gewoon up-to-date.

Klinkt misschien wat lui, maar rechtsonderin is echt een stuk makkelijker voor mij. Vandaar deze post met de vraag of deze misschien toch aan te zetten is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:56
De enigste hoop die je hebt bij een desktop zonder UPS is het aanzetten van het icoontje via een group policy.
Maar ik vermoed dat zelfs dat niet gaat helpen. Wellicht is het mogelijk om een UPS te installeren of een batch/powershell bestand op je desktop te plaatsen die het voor je wisselt.
met "powercfg /list" kan je een lijst met schemas opvragen (in powershell iig, neem aan in command prompt ook). Dan kan je met "powercfg /setactive <GUID>" het plan wijzigen.

Hier is wel een mooie link die het allemaal uitlegt: http://www.howtogeek.com/...ey-to-switch-power-plans/

[ Voor 30% gewijzigd door Caelorum op 27-05-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In de Help vind je de URL die naar je power opties gaat. Gaat om dit:
code:
1
"shortcut:%25systemroot%25\system32\control.exe /name Microsoft.PowerOptions"

Kan je snelkoppeling mee maken.

Anders even kijken bij gpedit.msc onder User Configuration\Administrative Templates\Start Menu and Taskbar\Remove the battery meter.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:06
Thanks heren. Remove the battery meter via gpedit.msc had helaas geen effect.

Heb maar even 2 shortcuts gemaakt met 'powercfg /setactive <guid>' en die vastgepint op de balk..

Werkt prima ! :-) Edit: (Sterker nog, misschien wel beter dan dat ik wou.. _/-\o_ )

[ Voor 14% gewijzigd door BastiaanCM op 29-05-2012 23:43 ]