Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

op zoek naar: 13 inch, 8 GB RAM, E5 processor laptop, advies

Pagina: 1
Acties:

• falcon186
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-10 14:00
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een laptop die aan de volgnede eisen moet voldoen:
klein: max 14 inch liefst 13,3
RAM geheugen van 6 GB liefst 8 GB
Harddisk van minimum 500 GB
Processor in de E5 klasse
Prijs maximum 700 euro

Mijn oog viel op de Samsung 300V3A-S04:
http://www.samsung.com/nl...table/NP300V3A-S04NL-spec

Nu vroeg ik me af of deze ook in een azerty opstelling beschikbaar is.

Mijn belangrijkste vraag is of iemand er ervaring mee heeft of een beter alternatief kan voorstellen.

Groeten

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:02
Bedoel je niet de i5 klasse?

Met 700 euro en die eisen maak je het jezelf erg moeilijk. Dat wat jij wil is namelijk amper te vinden. Beter is om eerst eens aan te geven wat je met je laptop wil doen en wat je belangrijk vind aan bijvoorbeeld draagbaarheid. Hier kan ik namelijk vrij weinig mee als het aankomt op advies geven. Je wilt voor 700 euro bijna de top in een niche markt.

2 jaar geleden mocht ik iets dergelijks nog 950 euro neertellen en moest het uit Duitsland komen. Daarbij moest ik nog een nieuw toetsenbord uit China bestellen om het Duitse QWERTZ te vervangen. Dat kun je eventueel ook nog uitzoeken: Het vervangen van het toetsenbord. Let wel, je zult creatief moeten zijn want op dit moment maak je het jezelf verdraait moeilijk om een laptop te vinden die aan je eisen voldoet.

• falcon186
Bedankt voor je reactie!

Tja, ik wil gewoon een goede laptop die zijn tijd mee kan en ook vlot met windows 8 aan de gang kan.
Wat denk je van die Samsung 300V3A-S04. Ik zag hem ergens staan voor 599 euro.

Ik wil graag een draagbare laptop. Het moet zeker geen ultrabook zijn, te prijzig en de meerwaarde van een SSD vind ik persoonlijk de meer prijs niet waard.

• GENETX
Ja, dat is wel een goede laptop. Ik heb ook even snel gezocht op de pricewatch. Alleen de Asus U30SD komt nog in de buurt. Voor de rest is er niks. Die samsung lijkt me een prima keuze. Rest voor jou enkel nog de zoektocht naar een azerty-model. Maar dat zal je zelf moeten doen :P

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
falcon186 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 16:32:
Bedankt voor je reactie!

Tja, ik wil gewoon een goede laptop die zijn tijd mee kan en ook vlot met windows 8 aan de gang kan.
Wat denk je van die Samsung 300V3A-S04. Ik zag hem ergens staan voor 599 euro.

Ik wil graag een draagbare laptop. Het moet zeker geen ultrabook zijn, te prijzig en de meerwaarde van een SSD vind ik persoonlijk de meer prijs niet waard.
Persoonlijk vind ik de Dell Vostro 13" een veel betere keuze dan de Samsung, de Vostro is namelijk op het gebied van Accuduur en bouwkwaliteit heeeeel wat beter dan de Samsung series 3 laptops... Ook is de Samsung nogal heel erg zwaar, het gewicht verschilt gewoon niet veel van een 15" laptop.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• falcon186
Oh inderdaad ook een prima keuze, had vroeger een Dell pracht bakjes. Ze hadden toen ook echt al mooie netbookjes voor het woord nog maar opkwam, knappe 12 inch dingetjes! Stevig materiaal en het gewicht vind ik wel belangrijk maar ik dacht om daar nu een ultrabook voor te nemen. Ik vind ultrabooks goed maar in hoeverre kan je er materiaal uit vervangen bij upgrade of deffecten. Makkelijker dan bij de traditionele laptops?

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
falcon186 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 22:34:
Oh inderdaad ook een prima keuze, had vroeger een Dell pracht bakjes. Ze hadden toen ook echt al mooie netbookjes voor het woord nog maar opkwam, knappe 12 inch dingetjes! Stevig materiaal en het gewicht vind ik wel belangrijk maar ik dacht om daar nu een ultrabook voor te nemen. Ik vind ultrabooks goed maar in hoeverre kan je er materiaal uit vervangen bij upgrade of deffecten. Makkelijker dan bij de traditionele laptops?
Meeste materiaal is vanwege de maat voornamelijk custom made en / of gesoldeerd op de moederbord. Dus ga er niet van uit dat er een hoop te verwisselen valt. Tevens als je de power wilt hebben van een i5 processor, en je neemt een ultrabook met een ulv i5, vergeet niet dat een ulv i5 in een ultrabook ruim 40/45 procent minder kwacht heeft als een normale i5 in bijvoorbeeld die samsung. Zelfs de i7 in een ultrabook is nog steeds zo een 10% slomer dan een standaard i5.

Als je toch echt lager wilt gaan in gewicht en de optie wilt houden om een custom te rotzooien kun je beter kijken naar de Vaio SB (geen troep ulv processoren). Scheelt alweer 500 gram met de samsung en ook een uitstekende accuduur. Ik vind hem zelf op dit moment alleen een beetje duur aangezien hun eigen Vaio SE veel meer biedt voor dezelfde prijs. (Full HD IPS display :9)

Hilarish hoe de 15" vaio se nog een heel stuk lichter als de samsung die in het portable segment had moeten vallen volgens Samsung zelf. ;(

Trouwens de SE kun je ook krijgen rond 799 bij sommige shops als je goed de forum topic van de SE doorneemt. Is op elk front en voornamelijk op het schermpaneel (!!!) een veel betere deal dan de samsung.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:39

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik tik hier op een Dell E6320 13,3" met i5, 4gb, 500GB Seagate Hybrid XT schijf, 6-cell main accu en 3-cell media bay accu i.p.v. dvd-speler. Ding is hartstikke snel en doe bij gemiddeld gebruik +- 7 ~ 8 uur zonder stroom, ~ 9 uur als ik mijn best doe.

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-05-2012 09:36 ]

Verwijderd

Ik denk dat de E6230 nogal buiten zijn budget valt :P

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11 22:40
Als ik een selectie maak in de pricewatch, zou ik zeggen dat de Asus U30SD er goed uit ziet, ik heb geen ervaring met dit apparaat maar hij voldoet aan al jouw eisen. Alleen in beschikbaarheid is wat minder. En hij heeft geen AZERTY maar dat kan je denk ik wel vervangen.

Verwijderd

Hoe moeilijk is het om jouw eisen even in het pricewatch filter te stoppen

Als je meer/beter wilt, zal je meer moeten betalen... simpeler kan ik het niet maken.

Verwijderd

erik23 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 12:19:
Als ik een selectie maak in de pricewatch, zou ik zeggen dat de Asus U30SD er goed uit ziet, ik heb geen ervaring met dit apparaat maar hij voldoet aan al jouw eisen. Alleen in beschikbaarheid is wat minder. En hij heeft geen AZERTY maar dat kan je denk ik wel vervangen.
Alleen staan de populaire dell modellen niet in de pricewatch ;)

• GENETX
De U30SD is wel een mooi ding. Ik heb al 2 jaar zijn voorganger, de U30JC. De behuizing is echter exact gelijk zo te zien en ook heb je de lekkere 84Wh accu. Verder is het toetsenbord makkelijk te vervangen zo te zien. Zoek het even na, maar mijn U30JC komt uit Duitsland en moest dus ook een ander toetsenbord hebben (ik wil QWERTY ipv QWERTZ). Koste me 2 weken geduld en 30 euro uit hong kong :)

Let wel, dit is dus absoluut geen ultrabook, maar een dikke laptop van 2kg+. Het grootste gewicht zit hem dan ook in de grote 8 cells accu. Verder heb je een normale DVD drive. Hij is voornamelijk compacter en alsnog zo'n halve kilo lichter als 15,6", maar allerminst een ultrabook dus. Dat maakt het echter een geniale combi van de twee voor mensen die compact maar toch erg krachtig willen. Mijn U30Jc is dan ook uitgerust met i5 430M, 4GB, GF 310M, 500GB HDD, 128GB SSD (ipv de DVD drive). En door de dikke accu haal ik toch 7 uur als ik gewoon internet!

Over de bouwkwaliteit. Als je het toetsenbord er uit haalt dan merk je dus waarom hij zo ongelovelijk robuust aanvoelt voor een laptopje van 700 euro (en ook voor de 850 die ik destijds moest neerleggen). Er zit gewoon 1 brok metaal door de hele laptop heen. De behuizing is verder plastic met wat metalen onderdelen. Scharnieren zijn na 2 jaar nogsteeds zoals ik ze kreeg. Let wel, ik ga er rustig mee om! Niet dichtrammen, maar rustig neerklappen scheelt zoveel. Dit is mijn 3e Asus alweer en ik weet niet wat ik goed doe of Asus, maar ik kan de accu's ook niet slopen. Ik haal hem er nooit uit en gebruik hem zonder na te denken, daar velen middels allemaal verhalen over het internet hun accu proberen te sparen. De accu van mijn U30Jc is nog altijd in topconditie om mij die 7 uur te geven die ik 2 jaar terug ook haalde. Ook bij mijn vorige laptops heb ik amper degradatie in kwaliteit van de accu gezien.

[ Voor 32% gewijzigd door GENETX op 28-05-2012 15:01 ]

• falcon186
Hoi,

Bedankt voor de reacties. Het maakt het kiezen niet echt makkelijker.
Nu ben ik toch aan het twijfelen tussen die Asus U30SD en de Smsung 300V3A-S04. De Asus U30SD komt op 100 euro meer maar wat ik begrijp heeft deze wel een betere accu? De hdd is dan weer wel een dikke 300 GB kleiner dan bij de Samsung 300V3A-S04.
Niemand ervaring met die Samsung? Want de bouwkwaliteit moet toch ook deftig zijn. Daar wil ik graag wat voor bij betalen mocht dat nodig zijn.

Nu ga ik waarschijnlijk een heel domme vraag stellen:
Ik werk op een azerty toetsenbord, maar typ volledig blind. Is het mogelijk om de Samsung in de qwerty opstelling te kopen en volledig als een azerty toetsenbord te gebruiken.

Groeten

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 22:47
zolang je blind typt kan dat uiteraard.

doe ik ook zo vaak als ik bij duitse klanten langsga. ik blij lekker US internationaal typen...

• GENETX
Soms zitten de leestekens ook anders, zoals ik had met QWERTZ. Er zijn echter ook tools waarmee je slechts enkele toetsen kan omdraaien. Zo heb ik de Y en de Z alleen omgedraaid zodat ik wel de leestekens van het toetsenbord kon gebruiken tot mijn nieuwe toetsenbord binnenkwam.

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:33
falcon186 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 15:11:
Hoi,

Bedankt voor de reacties. Het maakt het kiezen niet echt makkelijker.
Nu ben ik toch aan het twijfelen tussen die Asus U30SD en de Smsung 300V3A-S04. De Asus U30SD komt op 100 euro meer maar wat ik begrijp heeft deze wel een betere accu? De hdd is dan weer wel een dikke 300 GB kleiner dan bij de Samsung 300V3A-S04.
Niemand ervaring met die Samsung? Want de bouwkwaliteit moet toch ook deftig zijn. Daar wil ik graag wat voor bij betalen mocht dat nodig zijn.

Nu ga ik waarschijnlijk een heel domme vraag stellen:
Ik werk op een azerty toetsenbord, maar typ volledig blind. Is het mogelijk om de Samsung in de qwerty opstelling te kopen en volledig als een azerty toetsenbord te gebruiken.

Groeten
Of je kan proberen aan te passen aan qwerty? mijn volgende laptop gaat ook qwerty worden omdat er veel knoppen zijn die veel logischer staan. Zolang je niet veel Frans typt heeft qwerty voordelen. Ook als je moet programmeren.

Mvg
Pagina: 1