Probleem met AMD onboard video

Pagina: 1
Acties:

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23
Dit topic zou zowel hier als in het CPU/Mobo forum kunnen, maargoed het is een grafische kaart issue.

Ik heb een Gigabyte GA-A75M-UD2H met een A6 3500 processor en windows 7.
Ik heb mijn TV via een onkyo versterker aangesloten op HDMI, en een 2e scherm dat het zelfde weer moet geven op de DVI aansluiting.
In windows heb ik verschillende dingen geprobeerd voor het klonen van het beeld naar beide schermen.

Als ik dit in het standaard monitor instellingen menu van windows doe dan krijg ik een flikkerend beeld op mijn 2e scherm, mijn tv klopt dan wel gewoon.

Als ik het via de AMD software doe, dan maak ik een groep aan waar beide schermen aan zijn toegevoegd, en dan werkt het wel. Deze instellingen heb ik opgeslagen in een preset.

Als ik vervolgens mijn tv uit zet en mijn pc opnieuw start en de tv weer aan zet, dan heb ik enkel nog op mijn 2e scherm beeld, en moet ik mijn opgeslagen preset activeren om de tv in te schakelen, anders heeft deze geen beeld. Ook komt het wel eens voor dat ineens het beeld alleen op de tv te zien is en de underscan en overscan instellingen om zeep zijn geholpen waardoor ik een verkleind beeld krijg.

Hier voor had ik een Nvidia kaart, en die software onthield gewoon de instellingen ongeacht of het scherm aan stond of zelfs was aangesloten.

Hoe zet ik de instellingen zo dat ze niet wijzigen door het wel of niet aangesloten zijn van de schermen?
Ik wil dat als ik mijn pc aan zet dat hij precies de zelfde instellingen hanteerd als daar voor, en ik dus mijn schermen aan kan zetten en kan werken zonder dat alle instellingen verpest zijn. Hoe doe ik dat?

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:53
Volgens verschillende topics en via Google wordt verteld dat Gigabyte problemen heeft HDCP handshake op een aantal moederborden.

Zie bijvoorbeeld dit:
[BBG aanschaf] HTPC
[google=gigabyte hdcp handshake]
en http://gathering.tweakers...rchtimeout%5D=30#hitstart

Ik heb alleen geen idee of het te maken hebt met de problemen die jij ervaart, echter is het wel de combinatie Gigabyte + HDMI = probleem dus ik vermeld het even :)

[ Voor 54% gewijzigd door marcop23 op 27-05-2012 13:21 ]

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23
Bedankt voor de reactie, die kende ik nog niet. Al denk ik eerlijk gezegd niet dat dat het probleem is, want ik krijg wel gewoon beeld als ik mijn tv aan laat staan en mijn pc opnieuw start. Ook zou ik denken dat zo'n probleem als dat na 4 jaar toch wel een keer is opgelost?
Het lijkt er op dat de computer denkt dat er niets is aangesloten, en daarom geen signaal uit stuurt, maar zodra de tv aan word gezet, dat niet herkend oid.
Ik gebruik trouwens de nieuwste drivers.