Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:19
Ik stoor me al een hele tijd aan de digitale tuner van Ziggo. Het apparaat staat dag en nacht op stand-by en genereert daarbij een boel warmte. Beetje zonder van de energie dus. Nu zou ik er voor kunnen kiezen om hem aan hetzelfde schakelblok te hangen als mijn televisie en versterker, zodat hij alleen aan gaat als ik hem daadwerkelijk gebruik. Echter, in een heel enkel geval wil ik ook in staat zijn om een programma op te kunnen nemen met de recorderfunctie.

Nu heb ik een eenvoudige oplossing bedacht: een tijdschakelaar er tussen die er voor zorgt dat het apparaat bijvoorbeeld alleen tussen 10.00 uur en 01.00 uur aan staat. Dan staat hij nog steeds het grootste deel van de tijd op stand-by, maar het scheelt toch weer 9 uur per dag. Echter, het zou best eens voor kunnen komen dat ik voor 10.00 uur of na 01.00 uur even TV wil kijken. En op dat moment wil ik niet achter de kast kruipen en de tijdschakelaar eruit hoeven trekken.

Ik heb gepiekerd over een oplossing, maar ik kom er niet uit. Ik ben benieuwd of iemand hier een gouden idee heeft. Eigenlijk zoek ik dus een tijdschakelaar waarbij het mogelijk is om te "overrulen". Wellicht via een master/slave systeem (als de TV aan staat moet de decoder ook aan, ongeacht het moment van de dag). Ik zou alleen niet weten hoe ik zoiets in elkaar kan knutselen.

omniscale.nl

• icejuh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10-2024
Eén van onze klanten gebruikt stekkerblokken met afstandsbediening om apparatuur aan en uit te zetten. Dat scheelt aanzienlijk in het verbruik, met b.v. een logitech afstandsbediening(er zijn er meer, jaja) ook met een knop nog wel voor te programmeren. Geen automatisch programma, maar wellicht wel een idee.

#hidw

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:23

MaxxMark

HT is Tof!

Ik heb op mijn vloerverwarmingspomp een tijdschakelaar zitten met een overrule knop er op. Daarmee kan ik ongeacht de tijdschakeling de stekker op "aan" zetten.

Betekent helaas nog wel dat je achter je meubel moet kruipen, maar niet dat je hem er helemaal tussenuit hoeft te trekken :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Een Master/Slave stekkerblok waarbij de recorder de master is en de tuner aan een slave contact hangt. Dan wordt de tuner ingeschakeld als je de recorder aanzet.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:19
Probleem: de tuner en recorder is één en hetzelfde apparaat :)

Het idee van MaxxMark is aardig, alleen moet ik dan van de bank overeind komen als ik 's nachts TV zit te kijken en hij ineens uitspringt.

omniscale.nl

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

OK. Dan kun je hem gewoon achter een afstandbediende schakelaar hangen lijkt me. Zo'n klik-aan-klik-uit systeem. Dan moet je hem ook altijd even aan zetten als je TV wilt kijken en ook als je weet dat je iets wilt opnemen. En uitzetten als je weet dat je hem niet meer nodig hebt.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-11 12:17
Digitale tijdschakelaar heb je iig voor 5 euro bij de Hornbach. Kan je evt ook instellen dat je recorder bv alleen doordeweeks uitschakeld, en in het weekend, als de kans groter is dat je wat langer tv wil kijken hij gewoon aan blijft.
Zit ook een overrule knopje op, enige nadeel is... je moet dat knopje fysiek indrukken ... kan niet remote.

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11 10:35
Heb met hetzelfde probleem gezeten, uiteindelijk maar de hele tv-hoek achter een klikaanklikuit gezet. Daarmee kan ik het low hanging sluipverbruik vrij gemakkelijk besparen door als ik ga slapen alles uit te zetten, en pas als er wat gekeken wordt alles weer aan te zetten.
Pagina: 1