bestanden in een netwerk en ook buiten het netwerk

Pagina: 1
Acties:

• joep1222
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-02 07:07
Hallo,

Ik heb hier thuis een server met windows home server 2011 erop.
Nu heb ik op alle computers die in ons netwerk zijn aangesloten alle mappen zoals mijn documenten erop gekopieerd, zodat dat de standaard opslaglocatie wordt.

Nu gaan we binnenkort op vakantie en nemen we de laptop's mee. Op vakantie hebben we gewoon internet door middel van een mobiel als router in te zetten.

Vorig jaar heb ik de offline files van windows geactiveerd maar het werkte toch niet helemaal naar ons zin.

Weten jullie misschien een andere oplossing dan offline files zodat we ook buiten ons netwerk bij onze bestanden kunnen? Zou dit misschien door middel van een ftp server kunnen en dan de mappen gewoon via het adres van die ftp server linken? of wordt dit erg traag?

MVG
Joep1222

Verwijderd

ftp is een optie, maar een cloud dienst ook. (dropbox, google drive, live drive).
Als je het helemaal "netjes" wil doen ga je voor vpn.

• joep1222
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-02 07:07
oke bedankt voor de reactie :)

Ik ben aan het proberen een vpn netwerk op te zetten.
Ik heb het nu voor elkaar gekregen dat ik kan verbinden met het vpn netwerk.
Dus internet gaat gewoon via de router (mijn mobiel) en dan ben ik met een vpn verbonden die geen netwerktoegang heeft (de server waar hij op draait natuurlijk wel)
Maar als ik dan via het netwerk van bijvoorbeeld mijn mobiel (die als router is ingesteld) in windows 7 bij netwerk ga kijken kan ik alleen mijn eigen computer vinden maar niet de server en de andere computer's in het netwerk terwijl die wel met de vpn-verbinding verbonden zijn.

wat gaat er fout?

MVG
Joep1222

[ Voor 135% gewijzigd door joep1222 op 27-05-2012 16:55 ]