Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 15:14
Ik heb een nieuw moederbord in mijn systeem en moet dus Windows opnieuw installeren.
Nu is het probleem dat na "Windows is loading files..." er heel even het groene laadbalkje komt te staan, maar daarna stopt hij ermee en krijg ik een zwart scherm.
Mijn gok is dat het eraan ligt dat het aan mijn moederbord (p8h61 evo) ligt, deze heeft namelijk geen display poort. Er zit een i7 2600k op, dus waarschijnlijk probeert hij opeens de gpu die in de processor zit te gebruiken.
Verder zit er een Asus HD6850 in, maar ik heb deze al vervangen om te zien of het probleem daar ligt, dat was niet het geval. Op deze videokaart heb ik het scherm nu aangesloten. Ik heb ook de HDMi poort geprobeerd, maar ook dat mocht niet baten.
Ook heb ik een andere Windows cd geprobeerd, dit hielp ook niet.

Ik heb ergens nog iets gelezen over het installeren van Windows 7 in safe-mode, maar deze optie krijg ik niet.
Nu ben ik ten einde raad, wat kan ik nog doen om toch Windows 7 te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 18:08
Doe eens een bios reset even alle stroom en kabels loshalen.
Dan even de bios batterij eruit halen een aantal keer op de aan en uit knop van de pc drukken zodat er stroom gevraagd wordt.
Dan de batterij er weer terug in doen en dan kijken of de video kaart nu wel aangesproken wordt\.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
oeps dubbelpost

[ Voor 113% gewijzigd door Cornholio op 27-05-2012 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
Heb ook nog iets anders geprobeerd.Ik heb een Windows XP Home SP1 installatie gestart, en deze doorloopt wel het hele proces..

Ook heb ik een live CD voor Debian gebrand, om te kijken of deze ook kuren vertoond.
De eerste keer dat ik startte liep het opstarten van Linux vast bij een Intel HDA bericht. Ik heb daarom de kabeltjes voor de audio ingang aan de voorkant los gemaakt. Hierna stopte Linux bij het initialiseren van de Power knop aan de voorkant.
Dit kan ongerelateerd zijn, maar ik meld het toch maar even.

[ Voor 11% gewijzigd door Cornholio op 27-05-2012 19:56 ]