Beste allen ik heb in 2009 een Philips - 47PFL9664H gekocht en sinds vanochtend heb ik bovenin het scherme een horizontale donkere streep zitten. Iemand enig idee wat dit is? hoe zit het met de standaard garantie tv was destijds 1900 euro . Iemand die me kan helpen wat dit is ?
Met drie jaar garantie zou je nog garantie kunnen hebben. Je moet het aankoopbewijs eventjes opzoeken en de exacte datum waarop je hem gekocht heb achterhalen.
Post ook eens een fotootje van het probleem.
Post ook eens een fotootje van het probleem.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Ik heb hem in oktober 2009 gekocht philips is toch 2 jaar ? 
Hier een link naar het probleem

upload pictures
Hier een link naar het probleem

upload pictures
daarnaast mag je verwachten dat een tv langer dan 3 jaar mee moet kunnen, dus de winkel/shop waar je de tv hebt gekocht moet je gewoon helpen. Heb je nog fabrieksgarantie dan is het allemaal natuurlijk makkelijker.
Ik dacht ook dat de fabrieksgarantie 2 jaar is.
Ik dacht ook dat de fabrieksgarantie 2 jaar is.
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Inderdaad. Bij Phillips is de garantie maar twee jaar...: http://www.support.philip...untries/NL/WBO_NL_NLD.pdf
> Iemand enig idee wat dit is?
Ik ken het probleem. Een lcd monitor hier heeft 't zelfde probleem (het verdwijnt echter als de monitor lang genoeg aan staand). Ik ben niet echt op de hoogte van de techniek achter LCD schermen: maar een LCD scerm is opgebouwd uit rijen en colummen en 1 hier van is uitgevallen. Valt weinig aan te doen. Contactje kan los zitten of is kapot
Ik ken het probleem. Een lcd monitor hier heeft 't zelfde probleem (het verdwijnt echter als de monitor lang genoeg aan staand). Ik ben niet echt op de hoogte van de techniek achter LCD schermen: maar een LCD scerm is opgebouwd uit rijen en colummen en 1 hier van is uitgevallen. Valt weinig aan te doen. Contactje kan los zitten of is kapot
Meestal is de oorzaak een slechte soldering van een chip of contactbreuk van de flatcable tussen het scherm en de aanstuurelektronica. Een slechte soldering is voor een ervaren elektronicus gemakkelijk op te lossen, maar een flatcable is iets lastiger.
Bij garantiekwesties geniet natuurlijk de voorkeur om samen met de leverancier het probleem op te lossen en niet meteen het apparaat open te schroeven.
Bij garantiekwesties geniet natuurlijk de voorkeur om samen met de leverancier het probleem op te lossen en niet meteen het apparaat open te schroeven.
^^ Dit kun je bevestigen door iets druk uit te oefenen aan de zijkant van het panel (op de plek van bevestiging van de flatcable). Door contact verdwijnt de zwarte beeldlijn.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Gewoon kijken of je het met de leverancier kunt oplossen en anders een TV reparateur om een offerte vragen.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Waar moet ik op duwen om te kijken of de streep weg gaat?
uhhh... 't is niet de bedoeling dat je met een honkbalknuppel op je tv slaat...
hehe nee lol dat snap ik maar als Philips morgen nu zegt dat ze er niks aan doen.....
Dan welmrcosmo schreef op maandag 28 mei 2012 @ 22:01:
hehe nee lol dat snap ik maar als Philips morgen nu zegt dat ze er niks aan doen.....
Edit: Nee dan op Markplaats zoeken naar de plaatselijke technicus?
[ Voor 14% gewijzigd door WimP op 28-05-2012 22:05 ]
Je moet dan ook niet bij Philips zijn, maar bij de winkel waar je de tv hebt gekocht.mrcosmo schreef op maandag 28 mei 2012 @ 22:01:
Zij mogen je natuurlijk doorverwijzen naar Philips, zolang die je willen helpen is dat ook oke. Willen ze dat niet, dan moet de winkel een andere oplossing bedenken.
(waarom leert niet iedere Nederlander zijn basis-consumentenrechten?)
[ Voor 7% gewijzigd door Quacka op 28-05-2012 22:10 ]
Zojuist winkel gebeld
Reactie van de winkel: "spijtig dat de tv kapot is maar wij kunnen niets voor u betekenen hier is het telefoonnummer van Philips" Zucht
Reactie van de winkel: "spijtig dat de tv kapot is maar wij kunnen niets voor u betekenen hier is het telefoonnummer van Philips" Zucht
och, misschien helpt Philips wel, maar anders moet je de winkel even wijzen op de volgende tekst:
http://www.consumentenaut...enkoop/deugdelijk-product
Het is overigens vaak beter om langs te gaan bij een winkel. Liefst op een drukke dag / druk moment.
Daar bereik je vaak meer mee, dan een telefoongesprek. Telefonisch is het vaak makkelijker om iemand af te schepen.
http://www.consumentenaut...enkoop/deugdelijk-product
Het is overigens vaak beter om langs te gaan bij een winkel. Liefst op een drukke dag / druk moment.
Daar bereik je vaak meer mee, dan een telefoongesprek. Telefonisch is het vaak makkelijker om iemand af te schepen.
Heb zojuist onderstaande van de reperatie gekregen:
De reparatie van uw PHILIPS LCD 47PFL9664H/12 heeft de volgende status:
Remplace aanvraag.
wat nu?
De reparatie van uw PHILIPS LCD 47PFL9664H/12 heeft de volgende status:
Remplace aanvraag.
wat nu?
Bedoelen ze niet gewoon replace? Een typfout is zo gemaakt.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Remplace is de franse term voor vervanging, dus dit houdt gewoon in dat er een nieuw toestel aangevraagd is.
Philips is er dus wel mee aan de slag gegaan?
liever de tong gebrand dan lauwe soep
IK krijg onderstaande modellen als vervanging aangeboden(plus extra bijbetaling)
47PFL6007H/12
46PFL8606H/12
Maar is dit niet veel slechter dan mijn 9 serie die ik had ?
47PFL6007H/12
46PFL8606H/12
Maar is dit niet veel slechter dan mijn 9 serie die ik had ?
Ja, is een 6000 serie of een 8000 serie maar kleiner. Beetje raar, want had altijd het idee dat ze niet heel moeilijk deden in dergelijke gevallen.
☻/
/▌
/ \
Je hebt wel een tv van drie generaties geleden hè, dus zo raar vind ik het niet dat ze een lagere serie aanbieden. Die 8606 is een hele mooie tv, die zou ik 10x liever willen hebben dan jouw 9664 (ook zonder streep
).
The devil is in the details.
Maar als ik de 8606 wil hebben kost het me 350 euro beetje vreemd als deze 1000 kost op i-net
Ow het gaat om de 8606, ik had er in m'n hoofd 8007 van gemaakt
Dan is het een minder goede deal. Maar het blijft buiten de standaard garantie, dus ik denk dat je er niet heel veel over te zeggen hebt. 6007 is wel meer waard als je naar de nieuwprijs kijkt, maar 8606 is op zich wel beter.
The devil is in the details.
Ja ik heb ook wat beelden bekeken ondertussen maar het is gewoon niet zo'n mooie televisie.
Hij is ook nog is kleiner(2cm) en van een lager range de extra functies als led en 3d boeit me niet Damn en dat als je een tv van 2000 euro koopt na 2,5 jaar kapot
Hij is ook nog is kleiner(2cm) en van een lager range de extra functies als led en 3d boeit me niet Damn en dat als je een tv van 2000 euro koopt na 2,5 jaar kapot
Verwijderd
Het is natuurlijk ook anders dan bij normale garantie. Je hebt al een periode van het vorige product kunnen genieten, alleen is het minder lang meegegaan dan je redelijkerwijs zou kunnen verwachten. Daarom wordt het dus ook geen 1 op 1 vervanging, maar een tegemoetkoming of een vergelijkbaar product met bijbetaling.
Op zich is 350 euro bijbetalen voor een televisie die mooier en beter is dan wat je had geen heel slechte deal, maar misschien kan je nog wat onderhandelen.
Op zich is 350 euro bijbetalen voor een televisie die mooier en beter is dan wat je had geen heel slechte deal, maar misschien kan je nog wat onderhandelen.
Je bent niet verplicht in een van deze opties mee te gaan. Aangezen het blijkbaar niet (door Philips) te repareren is, heb je ook recht op een restwaarde vanuit je leverancier. Daar heeft Philips dan weer niets mee te maken, die doen nu slechts een (best redelijk) voorstel.
liever de tong gebrand dan lauwe soep
tja, economische levensduur tv is laten we zeggen 5-6 jaar?
Tv heeft je 1900 euro gekost
Restwaarde: 1900 : 5 x 2,5 = 950 euro (eh: de helft is een makkelijkere berekening...)
Restwaarde bijj 6 jaar 1100 euro.
De 8606-TV kost zo'n 1000-1100 euro, dus dan is 350 euro bijbetalen niet een fantastische deal. Heb je dit aanbod van Philips gehad? Vanuit Philips is dit natuurlijk een heel net aanbod. Tja, het antwoord van philips geeft je dus weer de kans om terug naar de winkel te gaan. Voor de zoveelste keer: je hebt een koopovereenkomst met de winkel, niet met Philips.
De winkel moet gewoon gaan overleggen met Philips.
Ik zou geloof ik gewoon aan de winkel of een tv zonder bijbetaling regelen, of ik zou een duurdere tv regelen, waar je aan bij gaat betalen.
Immers is het theoretisch zo dat je een aankoop in de economische levensduur moet afschrijven, zodat je daarna weer een nieuwe tv van dezelfde waarde kan kopen. Jij wordt nu gedwongen met die goedkopere tv om daarvan af te wijken. Dat is natuurlijk niet zo eerlijk.
Ik bedoel: als je nu weer een tv van 1900 euro koopt, dan kan je die weer in 5 jaar afschrijven. Het is het redelijk dat je daar zo'n 950 euro aan mee gaat betalen. (immers kan je weer 2,5 langer met de tv doen).
Zo zou ik het in elk geval brengen. Als de winkel gratis een gelijkwaardige TV zou regelen, die dankzij de veroudering van de techniek goedkoper dan het orgineel is, dan is dat een alternatief.
Het afschrijven is natuurlijk heel theoretisch. Ik ken niemand die dat in de praktijk echt doet. (behalve bedrijven) Het is alleen wel waar de wet rekening mee houdt.
Tv heeft je 1900 euro gekost
Restwaarde: 1900 : 5 x 2,5 = 950 euro (eh: de helft is een makkelijkere berekening...)
Restwaarde bijj 6 jaar 1100 euro.
De 8606-TV kost zo'n 1000-1100 euro, dus dan is 350 euro bijbetalen niet een fantastische deal. Heb je dit aanbod van Philips gehad? Vanuit Philips is dit natuurlijk een heel net aanbod. Tja, het antwoord van philips geeft je dus weer de kans om terug naar de winkel te gaan. Voor de zoveelste keer: je hebt een koopovereenkomst met de winkel, niet met Philips.
De winkel moet gewoon gaan overleggen met Philips.
Ik zou geloof ik gewoon aan de winkel of een tv zonder bijbetaling regelen, of ik zou een duurdere tv regelen, waar je aan bij gaat betalen.
Immers is het theoretisch zo dat je een aankoop in de economische levensduur moet afschrijven, zodat je daarna weer een nieuwe tv van dezelfde waarde kan kopen. Jij wordt nu gedwongen met die goedkopere tv om daarvan af te wijken. Dat is natuurlijk niet zo eerlijk.
Ik bedoel: als je nu weer een tv van 1900 euro koopt, dan kan je die weer in 5 jaar afschrijven. Het is het redelijk dat je daar zo'n 950 euro aan mee gaat betalen. (immers kan je weer 2,5 langer met de tv doen).
Zo zou ik het in elk geval brengen. Als de winkel gratis een gelijkwaardige TV zou regelen, die dankzij de veroudering van de techniek goedkoper dan het orgineel is, dan is dat een alternatief.
Het afschrijven is natuurlijk heel theoretisch. Ik ken niemand die dat in de praktijk echt doet. (behalve bedrijven) Het is alleen wel waar de wet rekening mee houdt.
Verwijderd
Die afschrijving klopt natuurlijk niet, die gaat helemaal niet zo mooi lineair. Denk je nu echt dat je nog meer dan 1000 euro kunt krijgen voor een tweedehands televisie, terwijl je nieuw een betere voor hetzelfde geld koopt? Als ik zo rondkijk kan je voor die oude televisie zo'n 500-700 euro krijgen, dan is 350 euro bijleggen om een nieuw en beter scherm te krijgen natuurlijk helemaal niet zo gek. Per saldo heb je het oude apparaat dan 2,5 jaar gratis gebruikt.
Het is goed om afschrijving mee te nemen, dat is ook iets dat ik wel degelijk in mijn berekeningen meeneem voordat ik iets koop (ik kijk primair naar wat het gebruik me gaat kosten van aankoop tot verkoop/weggooien, minder naar wat het ding kost), maar dat iets gecompliceerder dan een X bedrag per jaar minderen.
Het is goed om afschrijving mee te nemen, dat is ook iets dat ik wel degelijk in mijn berekeningen meeneem voordat ik iets koop (ik kijk primair naar wat het gebruik me gaat kosten van aankoop tot verkoop/weggooien, minder naar wat het ding kost), maar dat iets gecompliceerder dan een X bedrag per jaar minderen.
Verwijderd
Heel kort door de bocht gaan de types bij Philips normaal een serie omlaag bij een nieuwe generatie.
Dan bedoel ik dus dat een 9xx4 in prestaties (redelijk) gelijk is aan de 8xx5 en de 7xx6 en de 6xx7.
De deal die je dus voorgesteld krijgt van de 8606 en de 6007 is dus zo slecht nog niet.
Het is niet een op een zo dat elk jaar elk model een serie downgrade maar het komt in de buurt.
Er zijn altijd features die geheel nieuw zijn of die een jaartje overslaan voor ze downgraden.
Dan bedoel ik dus dat een 9xx4 in prestaties (redelijk) gelijk is aan de 8xx5 en de 7xx6 en de 6xx7.
De deal die je dus voorgesteld krijgt van de 8606 en de 6007 is dus zo slecht nog niet.
Het is niet een op een zo dat elk jaar elk model een serie downgrade maar het komt in de buurt.
Er zijn altijd features die geheel nieuw zijn of die een jaartje overslaan voor ze downgraden.
Is er geen TV reparateur in de buurt ? Best kans dat die nog wat kan betekenen?
http://www.cerepair.nl/re...ten-garantie-tarieven.php
heb je voor 175 euro misschien weer je oude tv weer perfect werkend.
http://www.cerepair.nl/re...ten-garantie-tarieven.php
heb je voor 175 euro misschien weer je oude tv weer perfect werkend.
[ Voor 49% gewijzigd door Frostbite op 13-06-2012 14:22 ]
🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+
Heb nu een 3de keuze de philips 46PFL9706H/124 voor 900 euro.
Wat vinden jullie hiervan ?
Wat vinden jullie hiervan ?
Wat vinden jullie van die laatste 9 serie optie?
[ Voor 52% gewijzigd door Michael Knight op 15-06-2012 08:14 ]
pricewatch: Philips 46PFL9706H & reviews: Philips 46PFL9706: zwart als de nacht
Iets kleiner dan je had, maar volgens mij wel een goede deal.
Iets kleiner dan je had, maar volgens mij wel een goede deal.
[ Voor 28% gewijzigd door Kixtart op 15-06-2012 10:56 ]
☻/
/▌
/ \
http://www.selectro.nl/default.aspx
een reparateur die officieel voor veel merken mag repareren, geen pruststers dus.
ze hebben mij ook eens met mijn samsung uit de brand geholpen
een reparateur die officieel voor veel merken mag repareren, geen pruststers dus.
ze hebben mij ook eens met mijn samsung uit de brand geholpen
Toch bereken je zo wel de afschrijvingen. Dat de waarde niet gelijk op gaat met de afschrijvingen is een compleet andere discussie. Het gaat er hierbij om dat je een logisch verhaal hebt, wat juridisch steek houdt.Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 14:00:
Die afschrijving klopt natuurlijk niet, die gaat helemaal niet zo mooi lineair. Denk je nu echt dat je nog meer dan 1000 euro kunt krijgen voor een tweedehands televisie, terwijl je nieuw een betere voor hetzelfde geld koopt? Als ik zo rondkijk kan je voor die oude televisie zo'n 500-700 euro krijgen, dan is 350 euro bijleggen om een nieuw en beter scherm te krijgen natuurlijk helemaal niet zo gek. Per saldo heb je het oude apparaat dan 2,5 jaar gratis gebruikt.
Pagina: 1