Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SBS2008] Gebruiker alleen voor companyweb

Pagina: 1
Acties:

• bassie91
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 22:17
Beste mensen,

Binnen ons bedrijf hebben we een SBS2008 server staan. Er zijn echter een aantal medewerkers die we toegang willen geven tot bepaalde content in Companyweb, maar ze mogen niet op de vaste computers kunnen inloggen of toegang krijgen tot andere bronnen binnen het netwerk.

Ik zou dus eigenlijk een gebruiker willen aanmaken binnen de Companyweb user-database, maar voor zover ik kan zien is dit niet mogelijk omdat de gebruikers worden gelinkt aan AD. Heeft er iemand een oplossing voor dit vraagstuk?

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Wat heb je zoals zelf al gevonden voordat ik dingen hier ga opnoemen die je al geprobeerd hebt.

• bassie91
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 22:17
Ik heb een standaard gebruiker aangemaakt in AD en deze gebruiker in companyweb beperkte rechten gegeven om alleen de content te kunnen zien die relevant voor de gebruiker is. Dit werkt, maar omdat deze gebruiker in AD is opgenomen, heeft het alsnog toegang om bijvoorbeeld op de PC's in te loggen.

Verder heb ik gegoogled, maar niets gevonden.

• hhoekstra
  • Laatst online: 27-11 12:57
Misschien te simpel. Maar als je een account aanmaakt en dan in de AD aangeeft dat hij alleen mag aanmelden op computer X. Hoeft niet eens een bestaande host te zijn ;)

zijn vast wel betere oplossingen. Maar ik ken dat companyweb niet ;)

• bobsquad
  • Niet online
Als het goed is zou je in principe mits je de AD kent het inloggen op PC's uitzetten op dergelijke accounts maar dat ze wel kunnen inloggen op de Companysite

Edit: als ik mij het herinner hoef je ze alleen maar toegang te geven tot sharepoint (als het goed is moet dat een eigen groep zijn.) Pin me hier niet op vast aangezien ik niet al te veel gewerkt heb met SBS2008

[ Voor 40% gewijzigd door bobsquad op 27-05-2012 00:30 ]