Range Extender

Pagina: 1
Acties:

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05:26
Ik heb een range extender gekocht, aangezien we sinds we glasvezel hebben, het draadloze niet meer zo ver kwam als voorheen.

instellen via de cdrom ging gemakkelijk, heb alles of default laten staan.

De situatie is nu als volgt.

De laptop verbindt gewoon zoals het hoort. Echter als ik mijn mobiel op wifi wil, blijft hij constant ipadres opvragen of verifieren maar vertikt het om verbinding te maken. als ik met mn mobiel weer in bereik ben van wifi van de experiabox verbindt die wel weer met het netwerk.

Ik heb al een paar keer de range extender opnieuw ingesteld, zowel via de cdrom als via webbased. overigens wel raar dat ik alleen webbased kan inloggen als ik de setup van de cdrom draaiende heb, als deze voltooid is vind die gewoonweg de site niet meer, kan pagina niet weergeven (192.168.0.254)

Tijdens de cdrom setup vraagt hij als eerste om ip adres in te vullen. ik meende dat dat het zelfde moest zijn als de experiabox, 192.168.2.254, of in de range ervan; 192.168.2.234 bijvoorbeeld. Maar als je zoiets invuld geeft hij een fout aan. ik heb hem alleen nog maar met 192.168.0.254 kunnen voltooien.

de experiabox is een H220N van KPN
de range extender is een TL-WA830RE

• jackorobot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-11 19:56
Blo0odyHell schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 21:05:
Tijdens de cdrom setup vraagt hij als eerste om ip adres in te vullen. ik meende dat dat het zelfde moest zijn als de experiabox, 192.168.2.254, of in de range ervan; 192.168.2.234 bijvoorbeeld. Maar als je zoiets invuld geeft hij een fout aan. ik heb hem alleen nog maar met 192.168.0.254 kunnen voltooien.
Wat voor een foutmelding geeft hij dan?
Het lijkt mij namelijk dat zodra jij het ip veranderd hebt (en dan is het het beste als je het naar een andere ip veranderd dan de experiabox) de browser nog steeds naar het oude ip wijst, en niet naar de nieuwe ip van de extender.
Aangezien 192.168.2.XXX en 192.168.0.XXX een andere range zijn, kunnen ze da niet onderling communiceren, vandaar dat je naar het nieuwe ip moet kijken.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:40

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik zit toevallig ook met een Range Extender te spelen op het moment (Linksys WRE54G). Daarin moet ik het IP van de RE gewoon laten staan, maar alle andere settings (Wireless SSID, kanaal, WPA-soort en WPA-pwd) hetzelfde instellen. Ik kan me voorstellen dat het netwerk over de zeik gaat als er twee devices met hetzelfde IP op zitten.
Bij de setup verwacht ik dat je de IP van de RE moet invullen, zodat je die verder via de web-interface kan instellen.

• Kasper
Hij geeft aan ipadres invalid.

Maar laptop doet t wel gewoon en mobiel niet. Ligt het dan niet aan mn mobiel?

• Kasper
ik heb het nu zo voor elkaar dat ik webbased kan inloggen in de range extender

Hier kan ik bij Wireless Statistics ook zien wie er allemaal verbonden zijn met de range extender.

Als ik op mijn mobiel wifi aanzet in de range van de extender verbind hij niet, hij blijft hangen op ip adres ophalen of op verifieren.
Echter als ik in de range van de wfii van mijn modem ben, verbind hij wel gewoon. Als ik dan buiten de range kom en in de range van de extender schakelt hij wel over.
Ik kwam daar achter toen ik mijn mobiel bij de verbonden apparaten in de extender zag staan.

ps. ik heb wel static ip in dynamic ip veranderd

[ Voor 4% gewijzigd door Kasper op 30-05-2012 13:12 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoe heb je die Range Extender eigenlijk gebruikt?

Meestal kun je ze op drie manieren inzetten:

1) WiFi Access point (dus bedraad van router naar extender, daar een (tweede) WiFi netwerk)
2) WiFi Repeater (vangt draadloos wat er over is van je primaire WiFisignaal en zendt vervolgens op ander kanaal dat weer door)
3) WiFi Bridge (vangt draadloos signaal op en zet dat weer op de UTP-kabel)

Meeste mensen willen 2 gebruiken, maar dat werkt verreweg het slechtst. Repeaters zijn nuttig waar je bereik ontoereikend is door afstand. Het helpt niet of nauwelijks als er teveel demping is (muren, vloeren) of interferentie. Sowieso offer je je halve bandbreedte op voor iedere repeater die je plaatst, en waar je zo'n ding neerzet is van cruciaal belang. Te dicht bij de primaire AP en het scheelt nauwelijks qua bereik, te ver weg en het ontvangt zelf te weinig signaal om goed te werken.

Mijn advies is om altijd voor optie 1 te kiezen, zo'n extender bedraad elders in huis aansluiten. Dan heb je daar volle snelheid en door het draadje heb je geen last van tussenliggende muren/vloeren.

Oslik blyat! Oslik!

• Kasper
ik heb idd optie 2. echter heb ik hem wel dichtbij primaire wifi staan (1 badkamer ertussen, dus maar 2 muren)

Het gaat me om achterin de tuin te kunnen internetten.
met primaire wifi (kpn experiabox) heb ik achterin de tuin 1 streepje wat constant wegvalt. met de range extender heb ik op mijn laptop vol bereik achterin de tuin, online gamen (bf3) ging vloeiend!

enige probleem wat nog staat is dat mijn mobiel zo moeilijk doet

• Kasper
het werkt nog steeds niet goed :S

ik heb steeds vaker dat ik geen verbinding met internet heb. wel met het netwerk.
laptop zegt dat het ipadres probleem is

moet ik mijn wifi extender nou instellen als static ip of dynamic ip

ik wordt er langzamerhand beetje gek van. Ene keer werkt het goed, andere keer voor geen meter!

• Kasper
hoe kan het toch, dat hij het de ene keer doet en de andere keer totaal niet..

nu was lekker achterin de tuin aan het gamen, word ik plots van de verbinding afgegooid. als ik opnieuw probeer in te loggen, krijgt mn laptop een verkeerd ip-adres. Ik snap niet waarom die range extender zon raar ipadres kan geven. DHCP staat uiteraard uit op de range extender

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:44
Waarschijnlijk komt je extender wel hard binnen op je laptop, maar hoort de extender jouw laptop niet. Als je wel verbinding hebt, hoe is de internetsnelheid dan? Ligt die bijna even hoog, of is de download veel hoger dan de upload?

• Kasper
ik heb een 100/100 abo
speedtest (3x achter elkaar gedaan) achterin de tuin geeft:
ping 10 ms download 31 upload 11
ping 11 ms download 25 upload 19
ping 12 ms download 29 upload 21

toen ik zo straks geen verbinding kon krijgen ben ik naar binnen gelopen, verbinding met primaire wifi gemaakt (experiabox) en toen naar buiten gelopen, toen is die automatisch overgeschakeld naar de range extender

als ik binnen op primaire wifi de speedtest doe, krijg ik:
ping 5 ms download 29 upload 54
ping 5 ms download 48 upload 44
ping 5 ms download 50 upload 54

[ Voor 29% gewijzigd door Kasper op 12-08-2012 21:44 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

WiFi is een draadloze techniek (duh) die te maken kan hebben met 1001 storende invloeden. Als het de ene keer wel werkt en de andere keer niet dan komt dat dus door een storingsbron die af en toe maar niet constant staat te zenden. Dat kan WiFi van de buren zijn, babyfoons, draadloze AV meuk of zelfs microgolfovens.

Enige wat je kunt doen is jouw signaal zo goed mogelijk krijgen, bijvoorbeeld zoals ik al aangaf dit geval bedraad aan te sluiten als AP, dus UTP van router naar raam met zicht op tuin.

Oslik blyat! Oslik!

• Kasper
bedraad is sowieso altijd de beste oplossing, maar in mijn geval is het te veel geprutst om daar nog een kabel naar toe te krijgen, helaas.

toch bedankt voor je reactie. ik zit al overal te zoeken wat de eventuele stoorzender kan zijn!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Probleem is dat stoorzender wel eens buiten jouw invloedssfeer kan liggen. 2.4GHz is een vrije band, dat mag alles gebruiken binnen bepaalde zendvermogens. Als het bijv babyfoon van de buren is heb je gewoon pech.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1