Toon posts:

Nieuwe netwerkkaart PCI-E

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik een nieuwe computer had gehaald, merkte ik dat ik niet echt heb gelet op de hoeveelheid PCI-aansluitingen. De oude netwerkkaart en videokaart passen niet allebei. Er is maar één PCI-slot en er zijn 2 PCI express x1 slots.

Aangezien de videokaart over het algemeen duurder is, moet ik dus een nieuwe draadloze netwerkkaart aanschaffen.

Kan iemand me een goede draadloze netwerkkaart aanbevelen met een PCI express x1 slot?
Het liefst zo sterk mogelijk, aangezien het signaal twee verdiepingen omlaag moet, want de router staat beneden en de computer op zolder.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je een PCI videokaart dan? Anders kan je oude netwerkkaart toch gewoon in dat PCI slot?

Verwijderd

Welk mobo en videokaart heb je? Volgens mij gaat dat prima werken namelijk, aangezien je GPU in PCIe moet en de netwerkkaart in PCI.

Verwijderd

Topicstarter
De videokaart is inderdaad PCI (AMD Radeon HD6670, hoeft ook niet vervangen te worden, die doet het prima)

In mijn oude computer zat dan een Sweex Wireless 300N LW312, die het zonder problemen deed, maar die kan ik nu dus niet meer gebruiken. Die bewaar ik voor het geval de andere computers in huis kuren gaan verkopen.

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-02 17:43
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 21:17:
[...] aangezien je GPU in PCIe moet [...]
Als de kaart PCI-e is, dan is deze meestal x16, en niet x1.

EDIT: Mogen wij het type moederbord ook weten? :)

[ Voor 17% gewijzigd door Xesxen op 26-05-2012 21:22 ]

Rare vogel in spe

Verwijderd

Topicstarter
Het moederbord is een MedionPC MS-7728.
Dus 1 PCI-e x16-aansluiting (waar de videokaart in zit) en 2 PCI-e x1

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2012 21:26 ]

Pagina: 1