Toon posts:

4 monitoren niet aan gesloten krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Even een moeilijke vraag. Ik speel flight simulator en ik ben bezig met een cockpit te bouwen. Daar heb ik 4 schermen voor nodig. Dit zijn de schermen die ik heb met welke aan sluitingen zij hebben :

Samsung D490 (PlasmaTV) HDMI-VGA
Benq 2010WA (Monitor) VGA
Acer T231H (Touchscreen monitor) HDMI-DVI-VGA
10 inch monitor (Merk onbekend) VGA

Deze schermen moeten allemaal aangesloten worden op mijn videokaart. Het is de bedoeling dat de Samsung D490 het hoofdscherm is. Dit is de videokaart die ik daar voor heb met de aansluitingen:

XFX 6870 Dual Fan

2x display poort
1x DVI (Waar ook vga op kan)
1x DVI (Waar geen vga op kan)

Ik heb ook een Display poort naar vga koppel stuk gekocht link: http://www.mycom.nl/Produ...DisplayPort-to-VGA/211676

Volgens mij moet ik nu alles kunnen aansluiten. Maar ik krijg het niet voor elkaar dit zijn de problemen die ik heb. Als ik alle schermen aansluit dan werken er maar 2 dat zijn de Samsung (HDMI aangesloten) en de BENQ (Met Display poort aangesloten dmv de omvormer) Die andere twee schermen werken dus niet. Op het moment dat ik met alleen de acer ga werken en dan als die opgestart is het tweede scherm de Samsung er bij doe dan slaat de acer uit. Als ik in configuratiescherm-Resolutie wijzigen zeg op de acer uitbreiden dan kan hij de instellingen niet opslaan. (Op een of andere manier lijkt het of de acer en samsung niet samen kunnen werken.) Met het kleine 10 inch scherm heb ik het probleem dat ik de resolutie niet kan aanpassen die is trouwens aan gesloten op de DVI poort (Waar ook vga op past dmv een omvormer). Die resolutie blijft hangen onder de 800x600 en die kan ik niet wijzigen want als ik dat doe in cofiguratie scherm dan kan ik dat niet aanklikken dat is grijs. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen of een oplossing hebben want ik wordt er een beetje moe van van dit gezeur een hoop spullen aangeschaft maar helaas lijkt het niet te werken.

Alvast bedankt.

Gr Jean-Paul

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

hdmi naar vga werkt nooit tenzij je een actieve adapter hebt, dat geldt ook als je er eerst dvi van maakt.
en voor displayport naar een ander formaat met meer dan 2 schermen aan je grafische kaart, heb je een actieve adapter nodig. wat jij hebt is een passieve.

google maar na en puzzel wat verder :)
het idee is leuk.

[ Voor 6% gewijzigd door Fordox op 26-05-2012 18:50 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Maar wat je zegt is volgens mij niet helemaal waar,
Je zegt dat je geen koppeling kan maken van DVI naar VGA volgens mij kan dat wel omdat dit een DVI aansluiting is die ook analoog ondersteunt (Staat op de videokaart) en het werkt ook. En de Adapter van display poort naar vga die werkt ook namelijk. Dus volgens mij moet dit allemaal gewoon werken maar heeft de videokaart ergens een probleem met 4 schermen aansturen zou dit kunnen? Of heeft er iemand een oplossing aub dat heb ik echt nodig!

Alvast weer bedankt.

Gr

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Je probeert 4 VGA signalen te gebruiken, terwijl de videokaart er maar 2 kan aanmaken. Om meer dan 2 VGA signalen te krijgen, is het nodig om digitale signalen actief om te zetten naar een VGA signaal. Je zal dus 2 actieve omvormers van ?->VGA moeten hebben om 4 VGA-signalen te krijgen.
Het verschil tussen een actieve en passieve adapter is als volgt: de passieve adapter vraagt aan de videokaart om een VGA-signaal op de pinnen te zetten en geeft dat door (of gebruikt de VGA-pinnen in een DVI-I stekker). Een actieve adapter vraagt een digitaal signaal aan de videokaart en heeft zelf een chip die dat digitale signaal om gaat zetten naar een VGA signaal. Dit is de reden dat meer dan 2 passieve adapters geen zin heeft, want de videokaart kan hooguit 2 VGA signalen maken.

• arjan445
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:09
niet zomaar vier verschillende schermen kopen het beste is nog altijd om vier precies dezelfde te kopen.
zo weet je zeker dat ze met elkaar kunnen communiceren

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:21

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Hmm..
Misschien kan je het beter zo doen:
DP1 => omvormer(DP-VGA) => 10"
DVI1(VGA) => omvormer(DVI-VGA) => Benq
DP2 => omvormer(nieuw?, DP-HDMI) => Samsung(HDMI)
DVI2 => Acer

Maar wat ik me afvraag is of de GOU wel 4 schermen aan kan en of de resoluties geen probleem zijn. Zo veel verschil :P
Acer en Samsung werken niet samen, Acer is hoe aangesloten? DVI + DVI werkt denk ik dan niet samen. Zal wel in de handleiding van de GPU staan.
Verder doe je alles met converters wel goed want jouw omvormer is actief en je krijgt ook beeld
zijn de Samsung (HDMI aangesloten) en de BENQDUS VGA (Met Display poort aangesloten dmv de omvormer)

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ehm, schermen werken gewoon standalone (ze weten niet van andere schermen aan de pc), mixen van verschillende schermen geeft geen problemen behalve wat esthetische. Je zal alleen de juiste converters moeten vinden (en daar dus rekening bij houden dat de videokaart zelf maar 2 keer een analoog signaal kan geven, en misschien ook maar 2 keer DVI (dus van de 2x DVI en 1x HDMI kan je 2 van de 3 poorten gebruiken, rest moet aan DP (en dan niet met passieve omvormers). Tenminste, dat is wat ik me kan herinneren).

[ Voor 40% gewijzigd door dcm360 op 26-05-2012 23:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ Arjan445 Ik ga een cockpit bouwen wat je als het goed is wel gelezen hebt. En daar kan je dus niet 4 de zelfde schermen voor gebruiken. Dus wat je zegt klopt niet helemaal.

De rest ook bedankt voor de hulp zou het ook een mogelijkheid zijn om nog een zelfde videokaart erin te zetten en die dan maar in crossfire te draaien zou het dan wel moeten werken?

gr

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2012 @ 10:42:
@ Arjan445 Ik ga een cockpit bouwen wat je als het goed is wel gelezen hebt. En daar kan je dus niet 4 de zelfde schermen voor gebruiken. Dus wat je zegt klopt niet helemaal.

De rest ook bedankt voor de hulp zou het ook een mogelijkheid zijn om nog een zelfde videokaart erin te zetten en die dan maar in crossfire te draaien zou het dan wel moeten werken?

gr
arjan445's opmerking gaat wel op voor een 2d surround opstelling, maar met cockpit bedoel je verschillende vensters per monitor.

d:)b :henk d:)b

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt met cockpit bedoel ik verschillende vensters per monitor en daar heb ik nou eenmaal verschillende monitors voor nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er bijna nog een kleine stap. Ik krijg nu 3 schermen aan de praat en daar kan ik ook allemaal de resolutie van instellen. maar het vierde scherm kan hij wel detecteren maar dat staat op uitgeschakeld. Ik kwam er achter dat ik ook nog een beamer had liggen van acer dus die heb ik nu even ingeruild voor de samsung tv. Dit is hoe ik nu alles aangesloten heb.

Benq (DVI->VGA)
10 inch (DP->VGA)
Beamer acer (DVI)
Acer T231H (HDMI)

Dus nu krijg ik alles aangesloten behalve de acer t231h die staat op uitgeschakeld. en op het moment dat ik zeg beeldschermen uitbreiden naar dit scherm dan zeg hij dat hij de instelling niet op kan slaan. Iemand een idee toevallig? Alvast weer hartelijk bedankt.

Gr

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

je moet nu 2 actieve adapters hebben voor dp.
om beeldscherm uit te breiden voor eyefinity op 4 schermen, heb je 2 schermen nodig op dp.
anders gaat eyefinity maar tot 2.

en hdmi naar vga werkt niet, omdat hdmi naar dvi alleen digitaal is en niet analoog. dus dan ga je van hdmi naar dvi-i en niet naar dvi-d.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Pagina: 1