Sweex LW150 op netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Mijn thuisnetwerk bestaat uit een (wired) SpeedTouch modem/router, en een Apple TimeCapsule die in "bridge mode" het draadloze gedeelte verzorgt (802.11n, 2.4 Ghz Only).

Sterker nog, al mijn apparaten zijn draadloos verbonden. Zelf heb ik een Mac laptop.

Het gekke is: wanneer ik mijn Windows-laptop van werk meeneem, verbindt en onder "network" kijk, dan zie ik een Sweex LW150 op het netwerk?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FKYYIoxvYqabjLyBVDzVvzx5/full.png

Als ik op "Configure" klik wordt om een 8-cijferige pincode gevraagd.

Als ik op "Properties" klik krijg ik de volgende gegevens, inclusief onwaarschijnlijk serienummer.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/B49lJmrdyi7aqCmnIzBcMQiM/full.png

Is dit gewoon een apparaat met een soort van "easy configure" dat iemand in de buurt heeft staan? Of is het daadwerkelijk op mijn netwerk?

Verwijderd

Als het "gewoon" een router uit buurt was met easy configure dan zo je er wel meer zien, en zou ik de buren en dergelijk hier ook moeten zien onder mijn netwerk.

Deze router is dus wel degelijk (op één of andere manier) verbonden met jouw netwerk, of jouw laptop met het netwerk van de sweex.

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik zit te denken dat het dan wel mijn laptop moet zijn die met de Sweex verbind, want ik heb namelijk (was ik vergeten te melden) MAC-filtering aan staan op mijn netwerk.

De vraag is dus: hoe stop ik mijn laptop om dit te doen?

[edit]

Ik heb trouwens zojuist met mijn Mac een "airport scan" gedaan.

Het MAC-adres komt overeen met een router van een van de buren: (heb de SSID even vervangen door *)

code:
1
2
SSID  BSSID             RSSI CHANNEL HT CC SECURITY (auth/unicast/group)
***** 00:16:0a:1c:bf:f0 -46  6,+1    Y  FR WPA2(PSK/AES/AES)

[ Voor 54% gewijzigd door Keypunchie op 26-05-2012 19:55 ]

Verwijderd

Krijgt de laptop wel een ip van je eigen dhcp?

Ik heb iets soort gelijks een keer gezien.
2 huizen beide met powerline oplossing, bleken op dezelfde fase gekoppeld te zitten voor in de straat.
Huis 1 kwamen alle apparaten wel netjes op het wlan/ssid van huis 1 maar kregen een ip van de dhcp van huis 2.
Huis 2 kwam er achter omdat er verschillende apparaten van huis 1 onder "netwerk" terecht kwamen, waarna er een kijkje in de dhcp genomen werd.