Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• 1ManArmy
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 14-10 22:57
Hey allemaal.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe build, en ben na lang zoeken hierop uitgekomen.
Mijn budget voor de pc met alle randapparatuur er bij was 900,-
Het zal voornamelijk gebruikt worden om te gamen, maar ik wil ook een redelijk stabiel systeem om de komende jaren mee door te komen.
Uiteindelijk ben ik na veel advies van anderen tot dit systeem gekomen, ik wens echter nog wat feedback te ontvangen.

Bovenin zijn de componenten te vinden van de build. Met verzendkosten erbij komt dit uit op 895,-, precies in het budget dus :)
Alvast bedankt voor de feedback :)

edit: net ontdekt dat ik ook gewoon kan linken naar mijn wenslijst :P
http://tweakers.net/galle...h_id=280279#tab:wenslijst

1ManArmy wijzigde deze reactie 26-05-2012 17:34 (15%)

• field33P
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 24-09 22:48
1: Je gamet over WiFi? Ben persoonlijk meer een liefhebber van bekabeld, maar ok...
2: Waarom precies een extra casefan als de One Hundred er al 2 heeft?
3: Als muis is de pricewatch: Logitech G400 Gaming Mouse misschien iets goedkoper?
4: De Radeon 68xx en 69xx beginnen oud te worden... Misschien een beter idee om een klein beetje meer te besteden aan een 78xx of zelfs een 79xx?

Voor de rest wel een goede build.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 1ManArmy
quote:
field33P schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 19:29:
1: Je gamet over WiFi? Ben persoonlijk meer een liefhebber van bekabeld, maar ok...
2: Waarom precies een extra casefan als de One Hundred er al 2 heeft?
3: Als muis is de pricewatch: Logitech G400 Gaming Mouse misschien iets goedkoper?
4: De Radeon 68xx en 69xx beginnen oud te worden... Misschien een beter idee om een klein beetje meer te besteden aan een 78xx of zelfs een 79xx?

Voor de rest wel een goede build.
1. Ja, ik weet dat draadloos altijd beter is, maar dat is helaas niet altijd mogelijk.
2. Ik was eerst gericht op de Bitfenix Alpha die maar 1 fan heeft, maar na wat overleg met mensen op de Antec 100 uitgekomen. Toch is voor een paar euro een goede fan niet weg toch?
3.Bij een muis is niet alleen de prijs van belang. Ik heb de keuze voor deze muis gemaakt omdat hij lekker in de hand ligt en kwalitatief goed is.
4. Ik ben tevreden met de 6950 kaart, ben niet van plan om meer te besteden aan een duurdere kaart op dit moment. Wie weet komt er nog wel eens een upgrade met een betere kaart, maar voor nu blijf ik bij de 6950.

Waar ik nog een vraag over had.. De 6950 is erg groot (breedte: 3,5 cm diepte: 26 cm hoogte: 11cm
de antec 100 heeft de volgende afmetingen: breedte: 19,8 cm diepte: 47.7 cm lengte: 48.1 cm

Ik heb nog nooit een pc in elkaar gezet maar is het niet zo dat de videokaart in de breedte van de kast wordt gemonteerd? dit zou betekenen dat ik 26 cm breedte nodig heb, terwijl ik maar een kast heb met een breedte van 19,8 cm. Klopt het dat dit gewoon niet gaat passen of is het ook mogelijk de kaart anders te plaatsen. Of zou ik een totaal andere kast moeten zoeken, en zo ja, welke?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 16:31
het is maar wat je definieert als breedte en diepte. Aan de maten te zien denk ik dat de volgende bij elkaar horen in jou geval:
breedte kaart == hoogte kast (dus nooit een probleem, is volgens mij een "standaard 2 pci slot kaart)
diepte kaart == diepte kast (afstand van de mounting bracket naar de "overkant", dus parallel aan het moederbord)
hoogte kaart == breedte kast (de afstand gemeten parallel aan de mounting bracket)

Let wel op dat de "diepte" van de kast vaak verminderd wordt door de HDD mountings in de kast.

Ik heb zelf een 6950 van asus erin zitten, en die is ongeveer even "diep" als de breedte van het moederbord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 1ManArmy
Ah okay, ja ik kwam ook nog dit plaatje tegen tegen van een 6950 in een antec 300, waar je ziet dat ie inderdaad over de lengte van de kast is gemonteerd. Toch is het redelijk krap vanwege de HDD mountings inderdaad.

Is het mogelijk om uit te vinden hoe veel ruimte de HDD mountings in beslag nemen? dit wordt namelijk nergens echt gespecificeerd terwijl bij een HDD mounting van 20 cm of meer de 6950 niet meer zou passen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aragnut
Als ik zo op de plaatjes kijk van de website (ze geven helaas geen interne maten), is de afstand tussen de hdd racks en achterkant van de kast ongeveer even groot als een atx moederbord. Daarmee bedoel ik dat het bord niet achter de hdd dragers komt. Gezien de atx standaard een "diepte" aanhoudt van 24,5 cm is het nogal krap (past mischien wel, mischien niet). Let op dat de kaart waarschijnlijk ca. 1 cm "overhangt" bij de bracket aan de achterkant van de kast. Als ik dan verder de 300 en de 100 vergelijk dan verschillen ze qua dimensies niet zo gek veel van elkaar (en je plaatje toont aan dat de combinatie videokaart antec 300 wel past). Wil je het veilig doen, dan kun je overwegen om de antec 302 te pakken (hier staan de harde schijven "haaks" in de kast, wat (de)monteren ook een stuk makkelijker maakt).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 1ManArmy
Ja bedankt voor de tip!
De 302 is wel wat duurder maar biedt genoeg voordelen ten opzichte van de 300 imo.
Daarnaast blijkt dat de Bitfenix Outlaw ook een goede kast is waar het moederbord inverted is waardoor er meer ruimte is voor de videokaart.

Beide kasten blijken goede reviews te krijgen, voor welke zou ik moeten kiezen?
Outlaw is wat mooier vormgegeven,goedkoper maar ook al wat ouder, geen USB 3.0
302 is wat minder vormgegeven, maar is waarschijnlijk wel wat koeler, fancontrol, USB 3.0

Op dit moment neig ik naar de 302...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 1ManArmy
Okay ik denk dat ik wel ongeveer mijn keuzes heb gemaakt.

Zit precies op mijn 900.- budget en heb alle onderdelen uitvoerig onderzocht.
Nu alleen nog de moed bijeenrapen om zo'n grote aanschaf te doen ^_^
Kan iemand me nog wat overtuigende woorden toespreken? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aragnut
Let goed op bij het bouwen, doe 1 stap per keer en pas op met het plaatsen van de CPU cq. het onbeschermd hebben liggen van de socket. uiteraard zo min mogelijk de contacten/soldeer van de onderdelen aan raken.

Ik vind het altijd wel leuk om een vriend(in) uit te nodigen om samen te bouwen, om zo keuzes te maken en als 3de hand om kabels oid vast te houden.

Veel plezier en veel succes.

edit: en oh ja, zorg dat je genoeg ruimte hebt.

Aragnut wijzigde deze reactie 27-05-2012 18:37 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 1ManArmy
Ja hartstikke bedankt voor de hulp. Denk dat het wel een mooie ervaring wordt :D
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True