Losse speakers op tv aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb laatst een lg tv met dvd speler gekocht, hier zit een surround sound speaker set bij met losse kabels die in de dvd speler gestoken kunnen worden.Het geluid is goed, maar alleen als ik de dvd speler aan heb staan. Nu wil ik deze speakers graag ook aansluiten op de tv (en radio en laptop als dat kan), maar heb geen flauw idee of dat mogelijk is en wat er eventueel voor nodig is? Kan ik al mijn multimedia via deze speakers beluisteren?

Houd er rekening mee dat ik een absolute noob ben op gebied van audio ;) :P

thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:26
Zonder typenummers valt er weinig over te zeggen aangezien er dan niet opgezocht kan worden welke in- dan wel uitgangen de apparaten hebben. Sowieso zal er in de handleiding van de DVD-speler veelal ook staan hoe je andere apparaten aan kan sluiten. Op GoT verwachten we toch iets meer eigen inzet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meer info is wel handig,welke tv heb je en welke dvd speler heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, het gaat om de LG 32LC25R (tv) en de LG LH-T361Se (dvd speler). Ik zal zo kijken of ik wat foto's kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:26
Volgens de handleiding heeft de LG LH-T361Se slechts één Audio Ingang en dat is een analoge Stereo RCA. Als je TV ook die aansluitingen heeft kan je die twee op elkaar aan kunnen sluiten. De rest van de apparatuur sluit je dan op de TV aan welke het geluid weer naar de DVD-speler doorzet. Dit is de enige manier en je zal maximaal 2.0 stereo naar de LG LH-T361Se sturen, dus geen 5.1 DTS of Dolby Digital. Meer is gewoon niet mogelijk met die aansluiting. Dat is gewoon het nadeel van dergelijke kant en klare sets, weinig tot geen ingangen voor andere apparaten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.