Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

OpenOffice/Excel zoekfunctie

Pagina: 1
Acties:

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:35

The Chosen One

Zie signature!

Topicstarter
Kon geen algemene (formule) topic vinden hier en google kan me (nog) niet helemaal helpen.
Een zoekfunctie kan ik nog wel uitvoeren maar niet met alles wat ik nu wil. Ik begin wel gelijk met een kort voorbeeld van wat ik voor ogen heb.

Ik heb in A1 tot A nog wat (voornamelijk) tekst staan.

A1 X-men
A2 lion king 2
A3 Spartacus: Gods Of The Arena
A4 Men at War
A5 Spartactus
A6 The.King.And.I
A7 Stargate SG-1/Stargate Atlantis

etc.

Ik wil als ik een bepaald woord, dus Lion, Men of King of SG-1, in B1 in type dat de naam en mogelijk als het ook kan de locatie van de naam of meerdere namen verschijnt op bijv. B2 en daaronder.

Het moet dus met kleine en hoofdletters werken, meerdere titels kunnen zoeken/pakken, met punten en slashes ertussen werken en dan de hele celinhoud met mogelijk locatie weergeven.
Bedoeling was iets heel simpels ff snel te maken maar dat loopt meestal niet zoals je wilt. 8)7

-

Hopelijk ben ik duidelijk genoeg. Feel free to ask for more.
Ik dank u alvast voor enige en alle informatie die u kunt verstrekken om dit probleempje op te lossen of mij iets meer op het goede spoor te zetten. :)
Zo lang niet meer met formules gewerkt dat ik echt alles vergeten ben.

[ Voor 4% gewijzigd door The Chosen One op 26-05-2012 16:37 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verticaal zoeken is een manier (zie F1 / andere topics); VBA een betere manier (weekje werk om te basics te leren :+ ). Geen Excel maar een database lijkt me echter veruit de beste oplossing.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Je gebruikt de verkeerde tool ;). Volgens mij moet je eens kijken naar een database. Probeer alvast eens Access eens uit.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:12

Reptile209

- gers -

Welke versie van Excel zou het om gaan? De (auto)filter opties worden ook steeds beter en zijn misschien wel je makkelijkste oplossing.

Zo scherp als een voetbal!