Vorige week de desktop maar een keer geupdate met wat nieuwe hardware 
Het systeem ziet er als volgend uit :
- Intel i5 3570k CPU
- Arctic Cooling i30 koeler
- Asrock Z77 extreme4 moederboord
- Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9
- Intel 330 180Gb SSD sata600
- WD 1Tb Green hdd sata600
- NEC Sony BD5300S bluray brander sata300
- Sapphire HD6950 2Gb videokaart
- OCZ StealthX 600watt voeding
- Bitfenix Raider midi-tower (er zitten 3 fans in de kast ,2 die lucht naar binnen zuigen en 1 die de lucht naar buiten blaast)
Wat vanaf het begin al opvalt waren de volgende dingen :
Warmte ,het valt op dat het Asrock moederboord best warm word in vergelijking met mijn vorige moederboord (Asus P7P55D-E Pro)
Idle zit het moederboord tussen de 35 en 39 graden ,loaded rond de 47 graden
Hetzelfde met de i5 3570k ,deze zit idle tussen de 35 en 40 ,loaded richting 57 bijna 60 graden
(Je mag toch verwachten dat met een koeler als de Arctic Cooling i30 het een stuk minder zou zijn)
Vervolgens pakt het moederboord om de haverklap een USB toetsenboord niet.
Sluit je een oud draadloos toetsenboord aan van uit het jaar 300 VC ,geen problemen.
Wissel je deze om voor het toetsenboord wat hij afentoe niet pakt werkt deze tot je opnieuw opstart.
Waar ik als laatst "problemen" mee heb is dat het systeem stotterd/happerd ,niet alleen tijdens gamen (Star Wars the Old Republic ) maar ook onder Windows 7
Waar kunnen deze problemen vandaan komen
Het systeem is niet overgeclocked en draait op standaard waarden.
Ook zijn de drivers allemaal bijgewerkt naar de nieuwste versie en heeft het moederboord ook de nieuwste BIOS (1.60)
Windows 7 is ook helemaal up to date
Ik heb het geheugen al getest met Memtest 86+ om brak geheugen uit te sluiten ,het geheugen kwam zonder problemen de test door
Het systeem ziet er als volgend uit :
- Intel i5 3570k CPU
- Arctic Cooling i30 koeler
- Asrock Z77 extreme4 moederboord
- Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9
- Intel 330 180Gb SSD sata600
- WD 1Tb Green hdd sata600
- NEC Sony BD5300S bluray brander sata300
- Sapphire HD6950 2Gb videokaart
- OCZ StealthX 600watt voeding
- Bitfenix Raider midi-tower (er zitten 3 fans in de kast ,2 die lucht naar binnen zuigen en 1 die de lucht naar buiten blaast)
Wat vanaf het begin al opvalt waren de volgende dingen :
Warmte ,het valt op dat het Asrock moederboord best warm word in vergelijking met mijn vorige moederboord (Asus P7P55D-E Pro)
Idle zit het moederboord tussen de 35 en 39 graden ,loaded rond de 47 graden
Hetzelfde met de i5 3570k ,deze zit idle tussen de 35 en 40 ,loaded richting 57 bijna 60 graden
(Je mag toch verwachten dat met een koeler als de Arctic Cooling i30 het een stuk minder zou zijn)
Vervolgens pakt het moederboord om de haverklap een USB toetsenboord niet.
Sluit je een oud draadloos toetsenboord aan van uit het jaar 300 VC ,geen problemen.
Wissel je deze om voor het toetsenboord wat hij afentoe niet pakt werkt deze tot je opnieuw opstart.
Waar ik als laatst "problemen" mee heb is dat het systeem stotterd/happerd ,niet alleen tijdens gamen (Star Wars the Old Republic ) maar ook onder Windows 7
Waar kunnen deze problemen vandaan komen
Het systeem is niet overgeclocked en draait op standaard waarden.
Ook zijn de drivers allemaal bijgewerkt naar de nieuwste versie en heeft het moederboord ook de nieuwste BIOS (1.60)
Windows 7 is ook helemaal up to date
Ik heb het geheugen al getest met Memtest 86+ om brak geheugen uit te sluiten ,het geheugen kwam zonder problemen de test door
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.