Toon posts:

Budget Game PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besloten een aantal componenten van mijn pc te vervangen om hem weer soepel te laten lopen. Een hdd, videokaart, dvddrive, kast en fans heb ik al.
Mijn systeem zal bestaan uit:

Processor: pricewatch: AMD Phenom II X6 1045T Boxed
Mobo: pricewatch: Asrock 870 Extreme3 R2.0
Werkgeheugen:pricewatch: Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9
Voeding:pricewatch: Corsair Builder CX500 V2
Videokaart (al in mijn bezit) pricewatch: XFX Radeon HD 4770 HD-477A-YDLC

De games die ik erop wil spelen zijn battlefield 3 en modern warfare 3. Ik weet dat de videokaart oud is en de graphics niet op max kunnen, dit vind ik prima. Mijn plan is om later nog een betere videokaart te kopen, daar heb ik op het moment niet genoeg geld voor.

Mijn vraag is eigenlijk of dit compatible is met elkaar.
Alvast bedankt.

• strandtentje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-01-2025
Het korte antwoord: Deze onderdelen zijn compatibel met elkaar.

Het lange antwoord:
Wat je de huidige CPU/Mobo/RAM combinatie en op welke resolutie speel je?

Zelfs met de graphics op Zeer Laag gaat je videokaart BF3 waarschijnlijk niet speelbaar trekken (maak je niet te druk over MW3, dat draait nog op een aardappel). Als je momenteel ook maar een redelijk vlugge Intel Core2 chip hebt, is een GPU upgrade meer in je voordeel.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het snelle antwoord. Mijn systeem is zeer instabiel, dit komt misschien door de 5 jaar oude voeding of het moederbord waar onlangs een vriend van mijn een sata poort heeft proberen te vervangen en te solderen waardoor het moederbord errors geeft. Mijn systeem is nu niet meer te gebruiken eigenlijk omdat hij continu uitvalt en gamen niet gaat. Mijn cpu is nu een amd x2 6000+, 4gb Ram ddr2 en ik draai(de) mw3 met alles op het hoogste. BF3 zal idd moeilijk gaan maar ik kan hem nu in principe met alles op zeer laag draaien maar mijn processor trekt het dan net niet volgens mij.

• strandtentje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-01-2025
Probeer eerst eens alleen in de voeding te investeren, misschien is dat inderdaad de bron van de problemen.

Mits je geen HDD op de 'kapotte' SATA poort hebt, zou een kortgesloten SATA-poort op z'n hoogst de SATA controller vernielen, maar geen merkbare invloed hebben op de prestaties.

Je zou eens de CPU-grafiek in de gaten kunnen houden tijdens het spelen van BF3, maar mjin vermoeden neigt toch meer naar de GPU als bottleneck.

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten twee sata connectors op mijn moederbord. Eentje heb ik per ongeluk losgetrokken toen ik mijn sata-kabel los wilde koppelen. Een vriend van mij is handig met computers en hij zei ah die soldeer ik wel even. Er zit nu een rare vlek waar hij gesoldeerd heeft. De vervangen connector werkt nog steeds niet. En degene waar niets mee is gebeurd werkt nu wel. Maar mijn pc werkt niet meer, is zeer instabiel en ik kan BF3 niet eens installeren omdat hij dan halverwege de installatie vastloopt. Daarbij komt dat ik in eventviewer zo'n 48.000 errors met event ID 11 krijg, wat staat voor een defecte controller. Maar of mijn systeem daardoor nu instabiel is geworden weet ik niet. Misschien heb je gelijk en kan ik beter eerst alleen de voeding vervangen en kijken of het probleem dan opgelost is.