[WDS] Diverse vragen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:34
Ik ben momenteel bezig met het opzetten van een WDS server. Wij leveren veel PC's en laptops uit aan klanten van ons. Dit zijn diverse verschillende modellen van HP. Deze komen dus bij de klant te staan in hun eigen domein.

Huidige situatie:
PC's worden per stuk voorgeïnstalleerd door updates handmatig uit te voeren, HP rotzooi te verwijderen, Adobe Reader, Flash en Java te installeren en ons eigen monitor applicatie. Op deze PC's word een standaard "Gebruiker" aangemaakt zonder wachtwoord. Soms wordt er ook Office op gezet als dit er bij besteld is.

De PC wordt dan meegenomen door een collega om in het netwerk te hangen van de klant.

Gewenste situatie:
Wat ik wil bereiken is dat ik één image heb welke ik voor alle PC's kan gebruiken en dat hij afhankelijk van het model zelf de drivers ophaalt. Ook wil ik kunnen selecteren welke software geinstalleerd wordt omdat niet op elke machine Office moet komen. Ook zijn er een aantal tools van HP die op een laptop wel handig zijn maar voor een desktop niet van toepassing. Naar mijn idee zou dan bijvoorbeeld de image 1 keer in de maand moeten kunnen worden bijgewerkt met de laatste updates zodat deze niet telkens nog handmatig gedaan hoeven te worden.

Wat ik nu heb:
Ik heb nu een server met WDS, MDT en AIK geinstalleerd staan (en dus AD,DNS en DHCP). Ik heb diverse drivers van een aantal HP modellen ingeladen binnen de DeploymentWorkbench. Ook heb ik al één applicatie toegevoegd om te testen.

Ik heb de volgende handleiding gevonden:
http://blogs.technet.com/...k-step-by-step-video.aspx

Ik heb echter het idee dat deze uitgaat van één image per type systeem en dit wil ik dus eigenlijk niet omdat ik met diverse soorten machines te maken heb.

De vraag:
Is het überhaupt mogelijk wat ik wil, en zo ja hoe pak ik dit het handigste aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:51
Het is zeker mogelijk om dit met WDS icm MDT te bewerkstelligen. Ik heb voor mijn werkgever een WDS/MDT omgeving ingericht die:
1. Aan de hand van het serie nummer van de PC een installatie start.
2. Binnen MDT kan je aan de hand van het serienummer van de PC het volgende bepalen:
A. Computernaam
B. OS Versie en taal.
C. Applicaties die je wilt installeren.

Ik werk met rollen binnen MDT, aan de rol hang ik OS en applicaties. Die rol hang je vervolgens weer aan de computer.

De harde schijf wordt geconfigureerd zoals ik het wil (C:\ schijf van 100 GB, de rest van de schijf D:\) en hij installeert alle windows updates automatisch tijdens het installatie proces (via een WSUS server). Je kan trouwens met scripting ook nog een hoop doen tijdens de installatie.

Drivers kan je ook laten kiezen aan de hand van het computer model. Je moet in MDT overigens wel de database optie gebruiken om dit soort dingen mogelijk te maken.

Het is overigens best wel wat werk om het goed in te richten, je bent een hoop tijd kwijt met het testen van installaties.

[ Voor 13% gewijzigd door Monkeybrains op 26-05-2012 12:56 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:34
Ik heb nu SQL geïnstalleerd en een instance toegevoegd. Inmiddels heb ik de volgende handleiding gevonden: http://www.windowsnetwork...ing-Windows-7-Part17.html

Is niet helemaal van toepassing maar kan ik een hoop uit halen wat ik kan gebruiken. Bedankt voor je tips, ik kom nu een eind verder in ieder geval.