[PHP/MySQL CMS] met koppeling naar eigen tabellen en velden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een goed en betrouwbaar cms dat werkt met php en mysql.
Het cms dat ik altijd heb gebruikt, is superflexibel en werkt nog steeds prima, maar ik wil nu overstappen naar php.

Het is een optie om zelf een eigen CMS te (laten) bouwen, maar er zijn natuurlijk ook heel veel open source CMS-en in de omloop en ik hoef niet zo nodg het wiel zelf weer uit te vinden.

Alleen heb ik het idee dat die systemen veel meer mogelijkheden hebben dan dat ik eigenlijk nodig heb en dat zo'n systeem mij dwingt tot een werkwijze die ik helemaal niet wil. (maar dat is ook een stukje onwetenheid van mijn kant)

Ik wil eigenklijk alleen maar een mooie en toegangelijke interface naar mijn eigen database hebben, die ik flexibel is en die ik eenvoudig kan aanpassen. En als ik een site over pingpongballen wil maken, dat ik daar de benodigde tabel kan maken, de velden voor kan kiezen, veldtypes kan configuren en dat ik die tabel eenvoudig kan beheren met het cms

Ik zoek het volgende:

- mooie interface
- mogelijkheid om eenvoudig eigen tabellen te koppelen, velden toe te kennen, veldtypes te bepalen en te beheren
- goedw ingebouewde html editor
- zo min mogelijk 'overbodige' functionaliteit
- image upload

Ik gebruik het CMS eigenlijk alleen maar om de database van de site te beheren. De code voor de site, de css en de templates wil ik niet via het CMS beheren.

Weet iemand of er een open source CMS is waar dit mee kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:00
Als ik voor mijzelf kijk naar de CMS'en die ik heb gebruikt (Mambo/ Joomla, Drupal, Typo3 en CMSMS) dan is de laatste voor mij wel de eenvoudigste in gebruik.
CMSMS (CMS Made Simple) is een klein en simpel CMS (vind ik zelf), het werkt ook eenvoudig maar: Het bevat ook wel heel veel mogelijkheden en is wel uit te breiden. In de basis is het niets anders dan "afbeelding beheer en pagina bewerken", maar er is wel veel meer mee mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:18
Dus het enige wat je wilt is een CMS waarmee je dus je database kunt beheren? Dan zou je naar iets als phpmyadmin kunnen kijken. Wordt bij bijna alle hosters meegeleverd evenals bij bijna alle webserver pakketten zoals Xammp e.d.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vergeet Wordpress niet, dat is een heel flexibele CMS, heeft ook wel plugins om databases te beheren. Maar zoals Davidshadow13 al zegt, als je een programma zoekt om een database te beheren, kun je beter kijken naar PHPMyAdmin of een van de andere MySQL tools, die zijn er in overvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Wat ik nog vergeten was te vermelden is dat klanten er mee moeten werken. Phpmyadmin is daarvoor te technisch. Ik zoek een 'gemakkelijke' interface

Ik zal eerst cmsms eens proberen. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als klanten zelf hun DB beheer moeten of willen doen en PHPMyAdmin is daarvoor te technisch, dan vraag ik me af wat je bedoeld met 'database beheren'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kennelijk ben ik niet zo duidelijk.

Wat ik duidelijk probeer te maken is dat ik een systeem zoek waarmee je gemakkelijk de database die de site vult kunt bewerken. Paginabeheer, nieuws, tekstblokken, maar ook eigengemaakte tabellen. Meer niet. Geen toeters en bellen. Template beheer en het maken van de css hoeft voor mij niet vanuit het cms. De templates en overige code maak ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je wilt dus eigenlijk een CMS die een multi-user omgeving ondersteund, waarbij men zelf eigen database velden (en waarden) kan toevoegen of aanpassen? Sinds versie 3.0 (of 2.0 zelfs, maar niet weet ik niet 100% zeker) van WordPress wordt dat wat je zoekt out of the box ondersteund.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 28-05-2012 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2012 @ 18:34:
Kennelijk ben ik niet zo duidelijk.

Wat ik duidelijk probeer te maken is dat ik een systeem zoek waarmee je gemakkelijk de database die de site vult kunt bewerken. Paginabeheer, nieuws, tekstblokken, maar ook eigengemaakte tabellen. Meer niet. Geen toeters en bellen. Template beheer en het maken van de css hoeft voor mij niet vanuit het cms. De templates en overige code maak ik zelf.
Waarom zou je in hemelsnaam overstappen op een nieuwe CMS (omdat het PHP is?)?

Je vraag is niet duidelijk, omdat je volgens mij nog niet weet wat je zelf wilt.

Alle genoemde CMS'en kan je zo bloated en lean maken als je zelf wilt. Je vraagt eerst om een CMS, vervolgens om database beheer en nu vraag je weer om een CMS. Wat je beter kan doen is eerst kijken naar een CMS zoals Joomla e.d. en dan bepalen waarom dat niet toereikend is voor je. Volgens mij is dat meer dan voldoende voor wat je wilt bereiken.

Ik kijk het topic nog heel even aan. Het hoort sowieso niet hier, maar wil even uitvogelen wat je nou precies wilt. Dat maakt het makkelijker om het topic naar het juiste subforum te verplaatsen.

[ Voor 9% gewijzigd door BtM909 op 29-05-2012 13:40 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keken
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:40
Als ik het goed begrijp beschrijf je volgens mij bijna letterlijk het ATK framework (of ieder ander "business framework")
  • Overzichtelijke interface (mooi is natuurlijk persoonlijk)
  • Eenvoudig tabellen te koppelen
  • Makkelijk een HTML editor te integreren
  • Standaard basic functionaliteit
  • Standaard upload functionaliteit (vrij basic)
De frontend staat hier helemaal los van, precies zoals je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
Is Silverstripe wat? Makkelijk (object-georienteerd) CMS, met templates bedoeld voor de webdevelopers en programmeurs, niet voor de klanten. Hierin kan de klant zeer eenvoudig de pagina's, nieuwsitems etc. beheren. Template systeem is even wennen maar als je het doorhebt werkt het geniaal.

http://www.silverstripe.org

[ Voor 11% gewijzigd door Flowmo op 29-05-2012 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
keken schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:55:
Als ik het goed begrijp beschrijf je volgens mij bijna letterlijk het ATK framework (of ieder ander "business framework")
  • Overzichtelijke interface (mooi is natuurlijk persoonlijk)
  • Eenvoudig tabellen te koppelen
  • Makkelijk een HTML editor te integreren
  • Standaard basic functionaliteit
  • Standaard upload functionaliteit (vrij basic)
De frontend staat hier helemaal los van, precies zoals je wilt.
Precies... dat is ook het framework waar ik aan dacht, nadeel is alleen dat het al een tijdje minder goed onderhouden wordt. Maar ATK doet wel precies wat je verwacht.

Ik gebruik het zelf ook af en toe als ik even snel een admin interface op een database moet bouwen.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals bedankt voor alle input en excuses voor mijn onduidelijkheid. 8)7

Ik wil zoals gezegd graag een CMS op basis van php mysql waar mijn klant op een gemakkelijke manier zijn site mee kan onderhouden en waar ik zelf gemakkelijk mijn eigen tabellen (modules) aan kan toevoegen.
Moet je dan zelf het wiel uitvinden of niet, dat was de achterliggende reden van mijn vraag.

Met de hier genoemde CMS-en kan dat volgens mij allemaal en kan ik ook functionaliteit die ik niet wil gebruiken uitschakelen. Ik heb inmiddels Silverstripe, Wordpress en CMSMS geinstalleerd en ben nu bezig met kijken welke het beste bij me past.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ok, dan een kleine schop naar PRG en succes verder met het inrichten :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:57

Saven

Administrator

ik raad eigenlijk die opensource pakketten vaak af. natuurlijk is het bruikbaar en kun je het eventueel goed customizen, maar het is altijd 10 keer zwaarder dan wat je nodig hebt. Je komt vaak om in het aantal opties en om zelf een thema oid te maken moet je alsnog kennis hebben van het systeem of een externe partij inhuren die dat voor je kan doen.

Dus als je een budget hebt kun je misschien iets op maat laten maken. Is niet altijd even goedkoop, maar is wel een stuk praktischer :)

[ Voor 5% gewijzigd door Saven op 06-06-2012 23:33 ]

Pagina: 1