• teun95
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-01 11:51
Hoi,

Eergisteren in onze hele gemeente de stroom uitgevallen door het onweer.
Hierdoor heeft één van onze pc's het begeven.
Her rare was dat hij na de stroomuitval nog één keer aan is geweest.

Het probleem:
Bij het starten van de pc geen beeld, toetsenbord gaat ook niet aan en pc is van buitenaf ook niet bereikbaar.
Hdd's draaien wel en sommige fans ook, enkel de cpu fan niet.

Ik concludeer hieruit dat het probleem aan het moederbord, de cpu of de voeding ligt.(correct me if i'm wrong)
Hoe kan ik weten welke?
Ik ga nu eerst een andere voeding proberen, hopen dat dat hem is.

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Zeer waarschijnlijk is heeft alleen je voeding het begeven. Ik heb hier een keer stroomuitval gehad en was de voeding stuk gegaan. Overige componenten zijn nog goed, de voeding heeft ook een beveiliging die kan voorkomen dat de rest kaduk gaat.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

schroef je voeding open en kijk of je zekering is gesprongen. als dit het geval is, heb je mazzel :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

teun95 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 11:29:
Ik ga nu eerst een andere voeding proberen, hopen dat dat hem is.
Als je dat nu eerst doet en dan je ervaringen post.
Verder:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Elimineren dus.

• teun95
Andere voeding er in gezet en nu doet alles het! Ik ga nog even kijken naar die zekering.

[ Voor 90% gewijzigd door teun95 op 26-05-2012 12:01 ]

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:24

Nikeo

Jawelles

Bij mijn vader was de bliksem ongeveer 50 meter verderop in een boom ingeslagen. Wel was zijn computer kapot (moederbord en de voeding stuk, rest nog prima) en was een router opgeblazen. Geld is uit de verzekering gekomen. Hij kon een offerte laten maken bij de lokale pc boer en die is dus door de verzekering betaald.

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-02 15:27
Nikeo schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 12:01:
Bij mijn vader was de bliksem ongeveer 50 meter verderop in een boom ingeslagen. Wel was zijn computer kapot (moederbord en de voeding stuk, rest nog prima) en was een router opgeblazen. Geld is uit de verzekering gekomen. Hij kon een offerte laten maken bij de lokale pc boer en die is dus door de verzekering betaald.
Slaat over in de koperdraadjes van de adsl/kabel, ken ook 2 mensen die dat hebben gehad

• teun95
Pc staat weer op z'n plek, alles opgelost.
Zie geen zekering in m'n voeding zitten, maar dat maakt ook niet uit. Door de nieuwe videokaart was een nieuwe voeding eigenlijk ook wel nodig. Router en modem doen het gelukkig nog wel.
Het was ook niet 50 meter verderop, een paar honderd mensen zaten een uurtje zonder stroom.
Pagina: 1