Ik ben bezig met het uitzoekwerk rondom de aanschaf van ofwel een spotting scope, ofwel een telezoom lens. Doel is wildfotografie vanaf een vaste plek, draagbaarheid is bij de normale lens natuurlijk veel groter, maar in dit geval dus niet van belang.
Ik wil graag de vergroting vergelijken met prijs, maar vooral met kwaliteit van de uiteindelijke foto's. Ik heb er vrees voor dat mijn foto's dóór een spotting scope (met bijbehorende cameraadapter) namelijk een stuk minder mooi worden dan door een 'echte SLR lens'.
Vraag; Kan iemand die kundig is met het rekenen met vergrotingen mij helpen met het omrekenen in begrijpbare getallen van de vergrotingen van de brandpuntsafstand, en me eventueel ook uitleggen hoe hij dat gedaan heeft?
Dieren lopen op ongv. 100 meter afstand.
Ontzettend bedankt!
Ik wil graag de vergroting vergelijken met prijs, maar vooral met kwaliteit van de uiteindelijke foto's. Ik heb er vrees voor dat mijn foto's dóór een spotting scope (met bijbehorende cameraadapter) namelijk een stuk minder mooi worden dan door een 'echte SLR lens'.
Vraag; Kan iemand die kundig is met het rekenen met vergrotingen mij helpen met het omrekenen in begrijpbare getallen van de vergrotingen van de brandpuntsafstand, en me eventueel ook uitleggen hoe hij dat gedaan heeft?
Dieren lopen op ongv. 100 meter afstand.
- Spotting scope: VIXEN GEOMA II ED 67 met GL-20 oculair --> Vergroting: 20x
- Lens: Canon EF 70-300mm f/4.0-5.6 IS USM --> 70 - 300 mm
- Beiden op een Canon 60D
Ontzettend bedankt!