[Excel 2007] grafiek maken uit enqueteantwoorden *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb twee tabbelen in excel.

3 Wat is je woonplaats (gemeente)? 4 Hoe vaak gebruik je het openbaar vervoer?

Antwerpen----------------------------------------------Slechts sporadisch
Brugge---------------------------------------------------Meerdere dagen per week
Nieuwpoort----------------------------------------------Meerdere dagen per week
Limburg--------------------------------------------------Slechts sporadisch
Knesselare----------------------------------------------Elke dag

Hoe kan ik een grafiek of cirkel maken dat ik deze gegevens in een grafiek kan aflezen hoeveel % mensen per gemeente het openbaarvervoer gebruikt?
(streepjes staan er voor de layout, en hebben geen functie)

Dankt bij voorbaat!

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2012 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom op GoT!

Eerst zelf pogingen wagen is natuurlijk wel de bedoeling. Kan je aangeven waar je vastloopt als je zelf grafieken probeert te maken?

Stap1 is alles in 1 tabel te zetten met twee kolommen. Stap2 is de informatie dusdanig neerzetten dat er een zinnige (taart)grafiek van kan worden gemaakt. Maar meer kan ik met enkel de huidige gegevens niet zeggen ben ik bang.

Misschien ben je op zoek naar het concept van draaitabellen / draaigrafieken (als die laatste al bestaan in Excel2007). Lees dus even na hoe die dingen werken.

Voor meer zal je echter dus wat meer info moeten geven over waar je precies vastloopt / waarom de grafieken van jouw pogingen niet voldeden :)

Overigens kan je hier moeilijk een percentage uithalen, maar dat zal je vast niet zo bedoelen.

Ik pas overigens de topictitel aan, enkel 'Excel 2007' zegt niet zoveel over de inhoud.

[ Voor 21% gewijzigd door F_J_K op 26-05-2012 11:48 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)