Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 18:56
Beste mede Tweakers,

Vorige week woensdag kwam mijn vader me smorgens in paniek wakker maken met het nieuwtje dat zijn pc het niet meer deed, hier schrok ik erg van dus ben direct meegekomen naar beneden.
dit was een fout dat BOOTMGR weg was,
ik dus windows repair uitgevoerd en sindsdien als ik de pc opstart dan reboot hij na de bios weer opnieuw, dit gaat een paar keer zo door en uiteindelijk kan ik windows starten ( Windows 7 Ultimate (Dark Notebook Edition ) )
de temperaturen zijn verder netjes:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2kopw4.png

De Specs van de pc zijn:
- Asus P5KPL-VM
- Intel Core 2 Duo E4600
- 2x 1GB Kingston ram

hij heeft altijd goed gedraaid alleen sinds woensdag beginnen er problemen te ontstaan,

Wie helpt ons uit de brand

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Computers van een jaar of 5-6 oud beginnen wel vaker kuren te vertonen.
Aangezien jij weinig info geeft, en ik geen glazen bol heb, kunnen we hier weinig mee. Het kan van alles zijn, (voorbeeldje: ik heb een auto en die doet het niet, er zit genoeg koelvloeistof in, dus dat kan het niet zijn, weet iemand wat het wel is?).

Ik zou maar eens beginnen met de kast open te maken en ontstoffen.
En neem het Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door, en doe wat daar wordt aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
hij vertoont geen andere problemen
hij start op, je kunt het bios in, en na het bios valt hij uit, en moet je weer opnieuw opstarten, ook al ga je niet het bios in...

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op die leeftijd begin ik met het testen van de harde schijf, verder werd er al een tip gegeven om de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te werken.
Begin daar eens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
hdd is recent aangeschaft,
ik zou de troubleshooter even doorgaan

thnx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Je kan ook proberen een volledige versie van windows te draaien, want je loopt nu op een -illegale- light versie die is geoptimaliseerd voor netbooks. Kan me voorstellen dat daar wat fout gaat.

De hdd bekijken (SMART), en afstoffen (dit zeg ik omdat je pc kapot ging op de eerste warme dag van dit jaar, maar het kan natuurlijk ook toeval zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Ik heb een Legale Windows Vista er op gehad, daar begonnen woensdag de eerste problemen mee, dus ik heb toen 7 geinstalleerd kast losgehaald, koelpasta ververst, alles schoongemaakt en weer erin gedaan

En het werkt nog niet normaal,
ik ga nu eerst nog even de troubleshooter doornemen,

maar het rare is, als ik m zo opnieuw opstart dan start hij wel normaal op, maar na een nachtje uit staan dan komen de problemen...

Er zit ook een Aftermarket cooler op, dus warm wordt die niet zo erg,

de pc case staat wel in een houten computerkast, is het slim om die nu eerst buiten de kast te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Niet alleen de cpu wordt warm in een computer. Denk aan condensatoren, de bridge, de voeding, het geheugen, de harde schijf etc. Is er iets kapot aan het gaan (bijv een condensator) dan kan warmte een grote invloed hebben, en zo een ding kan dan zelfs loeiheet worden, tot die ploft. Zelfs kontakjes ( bijv op kabeltje naar HD) kan onder niet optimale omstandigheden wel eens warmer worden als voorzien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
dan ga ik m NU uit de kast halen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
hij wil m niet uit de kast, noujaa dan doe ik er ook maar verder niets mee, is zijn eigen risico dan maar :P

Toch bedankt voor de hulp iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 01:04

makje

Professioneel prutser

MrMilco schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 15:37:
hij wil m niet uit de kast, noujaa dan doe ik er ook maar verder niets mee, is zijn eigen risico dan maar :P

Toch bedankt voor de hulp iedereen
Je vader wil hem ook niet even een uurtje buiten de kast hebben om te testen? Als het probleem blijft dan ligt het hier waarschijnlijk niet aan en kan hij weer terug de kast in namelijk, lijkt me een redelijk argument naar je vader toe. Alhoewel het inderdaad zijn computer en dus zijn probleem is O-)

[ Voor 12% gewijzigd door makje op 26-05-2012 16:02 ]

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
hij vind het raar als de pc warm is ( net uit en dan weer aan ) dat hij dan wel normaal wilt opstarten
maar
als hij een nacht uit heeft gestaan dat hij niet opstart

dus daarom denkt hij dat het niets uit zou maken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Maar hij heeft er geen verstand van? Anders had hij je hulp niet gevraagd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
ja daarom, maarja, vind t allemaal behoorlijk vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
jongens, nog iemand die kan helpen.......
Ik heb een probleem nu, als ik die pc nu aanzet, kan ik in windows komen en dan valt hij uit, bij een beetje cpu stress...

is de cpu nu kapot of??
of kan het aan iets anders liggen, nu heeft die mijn pc in bruikleen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien eens MemTest gaan draaien of onderdelen vervangen, zoals de voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 15:24
Het lijkt mij op voedings problemen, probeer een andere voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Geheugen: Heb al andere geheugens erin gehad, zelfs lagere mb's
Voeding: Ook al getest, ook hetzelfde probleem

Geheugen + voeding zijn uit werkend systeem gehaald om te testen in de asus moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrMilco schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:17:
Geheugen: Heb al andere geheugens erin gehad, zelfs lagere mb's
Voeding: Ook al getest, ook hetzelfde probleem

Geheugen + voeding zijn uit werkend systeem gehaald om te testen in de asus moederbord
Handig als je dat dan ook even vermeld, zodat wij niet met tips aankomen die je al geprobeerd hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 15:24
Oke, geweldig.
Vertel eerst maar wat je allemaal geprobeerd hebt, voordat we met nog meer geweldige tips aan komen.
Mijn kristallen bol ontvangt nogal veel storing met regenachtig weer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Grote kans dat je moederbord niet helemaal jofel meer is, check ook even of de elco's er nog een beetje fatsoenlijk uitzien, meestal heb je daar niet zoveel last meer van met borden van deze leeftijd, maar er zitten nog wel de nodige niet solidcaps op, dus daar kan het ook nog wel eens fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Wat heb ik geprobeerd:
Ram getest
HDD Getest
Voeding getest

De elco's staan nog normaal, niet bol oid...
windows al opnieuw geinstalleerd ( 3x )
PC uit de computerkast gehaald zodat hij kouder opstart
koelpasta vervangen, zowel van NB als van de CPU

Voordat de pc uitvalt als ik in windows ben dan komen er een paar meldingen
U bent niet meer verbonden met internet -> u heeft weer verbinding met internet
soms gaan die meldingen een paar keer door en dan valt de pc uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
En wat gebeurd er als je computer laat lopen zonder internetaansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
zojuist even getest en het blijft even raar doen...
denk haast dat t tijd wordt voor een nieuwe :(

Pagina: 1