i7 2700k of i7 3770k

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentyyh
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-01-2023
Hallo,

Ik wil dus mijn pc gaan upgraden, maar twijfel nog tussen de 2700k en de 3770k, wat ik begrepen heb is dat de 3770k nauwelijks beter is, alleen de integrated graphics zouden beter zijn.. Is het het waard om de 3770k te kopen ipv de 2700k? of is dit eigenlijk gewoon weggegooid geld, aangezien ik gewoon mijn videokaarten gebruik voor graphics..

Ook zou ik niet weten welk moederbord ik zou kopen.. dus als jullie me een beetje zouden willen helpen zou ik dit zeer op prijs stellen :) Mijn moederbord moet sowieso hebben:

- SLI
- Socket 1155 (voor 2700k/3770k)
- Mogelijkheid om toch nog aardig wat over te clocken, niet extreem, maar toch wel iets)
- Het liefst niet meer dan 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Wat is je huidige systeem, en wat doe je er voornamelijk mee?

Best handig om te weten welke te nemen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Waarom geen 2600k? Twee tientjes minder en dan overclock je die 100 mHz er gewoon bij, kan makkelijk (wel een goede koeler hebben). Ik heb laatst gekeken naar Sandy Bridge vs Ivy Bridge voor een vriend en de conclusie was dat IB net iets zuiniger en sneller is waar SB net iets beter te overklokken is (en goedkoper). Jouw keuze...
Kwa moederborden:
Asrock doet het erg goed in prijs/kwaliteit verhouding, "ik heb hem zelluf ook!" (z68 extreme4, jij wilt een z77 voor IB), maar uit de IB-mobo test van enige tijd geleden kwam een Gigabyte er als beste uit.

Maarem wat wil je eigenlijk met je systeem doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 16:45
De 3770k is wel degelijk beter, mits je onder 'beter' ook energiezuiniger verstaat.
Qua snelheid scheelt het inderdaad niet veel, maar dan moet je zeggen 'nauwelijks sneller'.

Ik heb zelf de 3770k en een pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-D3H in bestelling staan nav de review van Tweakers.net..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:53
Wat ga je met de processor doen?

Ik zou ook eerder voor de 2600k gaan.
http://www.tomshardware.c...ore-i7-3770k,3181-25.html
(kijk even alle pagina's voor je eigen conclusie)

Voor gamen is zelfs een i5 nog prima.
http://www.anandtech.com/...ge-core-i7-3770k-review/7