Toon posts:

GTX590 artifact + hitte probleem!, Help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers mensen!

Ik zit met een probleem, ik bezit een gtx590 van msi,
1, deze word vrij warm, max! 95 graden als hij vol belast word in games (heb de case uitgestoft, dit zakte nu met aantal graden)... (max safe temp is 97 graden volgens nvidia)

2, Sinds kort krijg ik (moet er bij zeggen; vrij zelden) vreemde "polygon" achtige artifacts in-game, maar dan bijv 1 driehoek die heel eventjes verschijnt in beeld. dit is voorgekomen bij prince of persia the forgotten sands, en bij de unigine heaven benchmark,

ik draai de nieuwste driver versie (301.42)

Moet ik mij heel erg zorgen maken?, aangezien dit een 700€ videokaart was voor mij...
of weet iemand misschien of dit iets te maken heeft met de nieuwste drivers?

Iedere reactie is helpvol voor mij,
alvast bedankt

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-01 17:54

hostler

Yeahhh dude!

Welke kaart is het precies? Zo'n aftermarket koeler ding of reference? Temps zijn wel wat hoog, goede airflow?? Kabel bende etc?
Als nvidia aangeeft dat 97 graden safe is, dan zou ik me er niet te druk over maken. Maar kijk even welke temperaturen andere mensen halen op het internet.

Toevallig MSI afterburner met OC draaien oid? CPU overclockt? Geheugen overclockt?

Ik heb wel eens meegemaakt dat er artifacs in beeld kwamen bij defect geheugen.

Verwijderd

97 is best hoog meestal kom ik niet boven de 85/ 86 grad maar das met een open case! Artefacten klinkt niet goed, toch maar is uit de kast halen en schoon maken met perslucht ofzo? en anders eff meerdere spellen testen , driver reinstall etc.. en anders ja.... een 690 zullen ze ons vast niet geven als vervanging mocht het die kant op gaan. maar nog nooit een artefact gezien maar wel voldoende power problemen dus tis ook niet mijn favoriete kaart meer :)

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:15

Mavamaarten

Omdat het kan!

Je kan proberen om je fan wat sneller te doen draaien met tooltjes als MSI Afterburner, want 95°C is toch wel behoorlijk warm zelfs voor zo'n kaart. Heb je nog garantie?

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Topicstarter
@ Hostler, Airflow is ok, kabels is wel een bende tbh, de pc zaak is een prutser, maar kom zelf niet in mn pc, vriend van me is heel goed verder met computers, heeft hem vanmiddag ook schoongemaakt met zon lucht spuitbusje met zon slangetje, ik ga in ieders geval de vorige driver installen, ga de unigine heaven nog een keer draaien en kijken wat hij doet, hier in ieders geval de doos vd videokaart:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/37909919/2012-05-25%2023-28-49.607.jpg

weet niet precies wat je met aftermarket etc bedoelt, en bedankt voor het geruststellende wat de 97 graden betreft :)

Verwijderd

Topicstarter
Mavamaarten schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 23:24:
Je kan proberen om je fan wat sneller te doen draaien met tooltjes als MSI Afterburner, want 95°C is toch wel behoorlijk warm zelfs voor zo'n kaart. Heb je nog garantie?
Als ik hem probeer sneller te laten draaien met Afterburner, springt het slidertje weer terug..., op een of andere manier lukt dit niet

Verwijderd

het zou niet nodig moeten zijn want dan blijft de fan immers altijd op een vrij hoge snelheid draaien. Deze tool zou je nog kunnen proberen: http://www.evga.com/precision/

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 23:32:

weet niet precies wat je met aftermarket etc bedoelt, en bedankt voor het geruststellende wat de 97 graden betreft :)
Nouja, geruststellen zou ik het ook niet noemen. Het is nog steeds erg heet.

Draai de zeikant van je kast eens open en kijk of de fans/fan van je videokaart wel goed draaien/draait.

Ik geloof dat het gewoon het reference model is, fan in het midden met nvidia koeler ontwerp.

Toevallig de mogelijkheid om hem in een andere pc te testen? Doet hij daar dan ook vreemd, dan zou ik gewoon garantie claimen.

Verwijderd

Topicstarter
Fans doen het zonder probleem, heb hem daarstraks met die vriend van me de kast open laten staan en getest op verschil, er was verschil maar dit verschil was minimaal toch... en na het schoonmaken hebbe we hem niet meer hoger gekregen dan 91 graden,

Had hiervoor er een GTX480 inliggen en dat kreng liep op met tempraturen tot de 106 graden..., is het geen nvidia kwaaltje wat betreft hun monster gpu's? denk ik dan zo..,

En @ Larsiano, maakt het iets uit dat het een EVGA tool is, ipv MSI?

In ieder geval hartelijk bedankt voor de reacties al allemaal!

PS, heb nog eens wat benchmarks gedraaid, en heb op een of andere wonderbaarlijke manier (gelukkig) geen rare artifacts meer gezien, + ik heb een vorige driver geinstalled

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2012 00:31 ]

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Misschien had het toch met je driver oid te maken, of te veel stof.

Nu je toch bezig bent, doe wat aan je kabels. Betere airflow is bij zo'n dikke kaart wel aan te raden.

Verwijderd

Topicstarter
is idd een optie hostler,
heb btw precision x geinstalleerd, en ingesteld dat de videokaart fans moeten draaien op volle toeren als hij boven de 70 graden komt, (programma start nu ook automatisch op met windows, en past het toe bij het starten), krijg de kaart nu al niet meer boven de 76 graden!,

Zoals ik de fans nu "Force" om op volle toeren te draaien, zo heeft de kaart het zelf nog nooit gedaan, en dan te bedenken dat het fan-control er in zit? en hij zo goed KAN koelen maar het niet doet?

Wtf nvidia?, in ieder geval hartelijk bedankt!
Hulde voor dit programma!
Pagina: 1