Aandrijfriempje nodig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-10 13:19
Ik heb hier een leuke watchwinder staan, hierin zitten 2 electro motortjes die via rubberen aandrijf riemen (bijna elastiekje) de winders aandrijven. Helaas is er een tijd terug 1 van mee opgehouden. Na het dingen even open gemaakt te hebben viel meteen de kapotte aandrijfriem op, uitgedroogd rubber, duidelijk geknapt.

Motor doet het nog, nu ontkoppeld zodat ie niet nutteloos zit te draaien, de andere doet het gewoon goed. Maar nu heb ik dus een nieuw aandrijfriempje nodig, diameter rond de 30 mm. Heb al even proberen te zoeken op google, niks, ebay, niks, conrad, minimaal 45 mm :(

Heeft er iemand een idee waar ik zoiets kan vinden?

M'n macguyver skills waren niet voldoende, een touwtje geknoopt was toch te zwaar om rond te krijgen, visdraad is ruim niet stroef genoeg etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Heel dun 'plakje' van een oude fietsband?

Handyman filiaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
Ik zat ook al te denken aan een modeltreinen zaak ofzo, overigens kwam ik net wel dit tegen:
http://www.verstedenpapie.../nl/d145_Elastiekjes.html

14 euro voor een kilo of ongeveer 4300 .. tja.. heb je wel weer even genoeg..

Fietsband is een leuke, ik zal eens rondvragen of iemand een kapotte achterband overheeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 14:58
Na ff googlen zag ik dat er ook cassette spelers zijn met een 30mm riempje, misschien kun je er eentje kannibaliseren ?

http://www.maplin.co.uk/cassette-player-drive-belts-3634

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:14
Wellicht elastiekjes van technisch lego, die je kun of kon je los kopen en had je volgens mij in verschillende diameters, waaronder 30mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

is het nu een diameter of lengte van 30 mm

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 25-05-2012 23:20 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Oude videorecorder openslopen en je hebt er 10 :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

BradKing schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 22:47:
Fietsband is een leuke, ik zal eens rondvragen of iemand een kapotte achterband overheeft
Fietsenmaker heeft er wel een voor je denk ik. Wel 20 ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een vriend van mij repareerde zijn platenspelers met gebroken riemen ook altijd met elastiekjes. Probleem is alleen dat het precies de juiste lengte nodig heeft, anders gaat het toerental de hele tijd omhoog en omlaag.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 15:59
Elektronica reparatie zaken hebben ze soms ook nog wel, voor idd cassetterecorders enz. Maarja, is wel een uitstervend ras...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:59

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Geen uitstervend ras, dergelijk snaartjes zijn ook terug te vinden in videorecorders, CD spelers en DVD spelers.

Als je even langs een radio/TV zaak loopt met een eigen reparatieservice hebben ze het gewoon op voorraad.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hier zoeken op riem en je vindt er 255, ook kleiner dan 45 mm.

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een kleine O-ring niet een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
goeievraag schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 19:00:
Hier zoeken op riem en je vindt er 255, ook kleiner dan 45 mm.
Goeie tip, ga ik proberen.

Had inderdaad na tips hier ook al zitten zoeken op cassette speler riemen, zouden ook waarschijnlijk goed werken, maar tegenwoordig.. die dingen worden duur he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zit hier niks bij?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 15:59
memphis schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 18:35:
Geen uitstervend ras, dergelijk snaartjes zijn ook terug te vinden in videorecorders, CD spelers en DVD spelers.
Met uitzondering van DVD spelers noem je wel een aantal producten die je tegenwoordig niet veel meer tegen zou komen in een winkel. Laat staan dat mensen het de moeite vinden om het te laten repareren, de reparatiekosten zitten al gauw rond de nieuwprijs. Uit eigen omgeving weet ik dat er al veel reparatiezaken gesloten zijn in de afgelopen jaren, of zich meer gericht hebben op PC's. Niet dat ze niet bestaan natuurlijk. Vandaar op zoek naar de zaak die ze wel heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:29

Rmg

Frank__B schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 19:59:
[...]

Met uitzondering van DVD spelers noem je wel een aantal producten die je tegenwoordig niet veel meer tegen zou komen in een winkel. Laat staan dat mensen het de moeite vinden om het te laten repareren, de reparatiekosten zitten al gauw rond de nieuwprijs. Uit eigen omgeving weet ik dat er al veel reparatiezaken gesloten zijn in de afgelopen jaren, of zich meer gericht hebben op PC's. Niet dat ze niet bestaan natuurlijk. Vandaar op zoek naar de zaak die ze wel heeft ;)
Bij kringloop winkels liggen nog genoeg oude cassettespelers en oude cd drives enzo voor een habbekrats. voor minder dan 5 euro heb je er wel 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
In oude cd/dvd rom spelers zitten toch ook riempjes om de lade open en dicht te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Bartjezz schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:03:
In oude cd/dvd rom spelers zitten toch ook riempjes om de lade open en dicht te trekken?
Yep :-) en die kan je zo bij de kringloop scoren voor 50 ct per drive ofzo :D

404 Signature not found

Pagina: 1