Toon posts:

kan je hier fatsoenlijk op gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dus zo ik heb een game pc samengesteld met behulpt van internet en ik vroeg me af is dit een goede game pc ?
mijn budget ligt rond de 1500 euro en ik wil er games als bf3 en mw3 op kunne spele

Freezer 7 Pro Rev.2,
Radeon HD 7870 GHz Edition
, Windows 7 Home Premium 64-Bit NL
, Core™ i7-2600K
, E85-700
, BH-02B-B-B
, Xonar DGX
, Shark Fan 12cm Black Edition
, F9 Pro, MAXIMUS IV EXTREME-Z
, WD10EZRX
, 16 GB DDR3-1600 Quad-Kit, DDU1681S-01)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2012 22:46 ]

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:14
dat ligt aan de prijs ;)

Als het puur voor het gamen is, zou ik een I5 nemen, een I7 heeft zin als je video gaat bewerken (of andere zware taken). Overigens hebben we een Best Buy Guide overzichtstopic en zelfs een Desktop Aankoopadvies waar deze vraag eigenlijk hoort te staan.

Welke spellen speel je of wil je spelen?

Edit: vergeet je budget niet te vermelden!

[ Voor 5% gewijzigd door EnerQi op 25-05-2012 22:31 ]

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Nee dat gaat je helaas niet lukken. :X

Alles klopt prima. Alleen zou ik er een SSD in zetten. 128GB Samsung of Crucial.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-05 15:16
Is die extra geluidskaart nodig?
Dezelfde audio-uitgangen zitten toch ook al in dat moederbord?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-05 14:34
Ik vermoed dat het een voorgebouwde pc is, dus de vraag is nu, past de prijs bij de hardware

Verwijderd

Topicstarter
het is compleet samen gesteld.dus geen standaard apparaat ik wil games als bf3 kunnen spelen en mw3 mijn budget ligt rond de 1500 euro

Verwijderd

Topicstarter
EnerQi schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 22:30:
dat ligt aan de prijs ;)

Als het puur voor het gamen is, zou ik een I5 nemen, een I7 heeft zin als je video gaat bewerken (of andere zware taken). Overigens hebben we een Best Buy Guide overzichtstopic en zelfs een Desktop Aankoopadvies waar deze vraag eigenlijk hoort te staan.

Welke spellen speel je of wil je spelen?

Edit: vergeet je budget niet te vermelden!
ik wil spellen als mw3 kunnen spelen

Verwijderd

Die kun je ook spelen op een PC van 300 euro of een Xbox. Oftewel, welke eisen heb je specifiek aan het spelen van deze spellen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 21:15:
Die kun je ook spelen op een PC van 300 euro of een Xbox. Oftewel, welke eisen heb je specifiek aan het spelen van deze spellen?
spellen moeten op zen max kunnen worden gezet dat is het enige pc word vooral gebruikt voor gamen en mmos zoals guild wars 2

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2012 21:24 ]

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09-2025
mw3 en de nieuwe blackops 2 wordt allemaal de dezelfde cod4 engine dus de pc hoeft niet heel zwaar te zijn.

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-05 10:03
Een 5.400 RPM HDD!? Ik neem aan dat je je vergist hebt?
Als ik jou was zou ik voor deze gaan: pricewatch: Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB
Die is een stuk sneller!

Zoals door Pepperana al is aangegeven zou een SSD wel een mooie toevoeging zijn (pricewatch: Samsung 830 series 128GB is aan te raden :)), vooral als je budget zo hoog is.
Als je geld wilt besparen moet je voor de i5 2500k gaan en 8GB RAM nemen, beide zullen geen/weinig impact hebben op de prestaties bij games.

[ Voor 8% gewijzigd door Timons106 op 26-05-2012 21:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Timons106 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 21:33:
Een 5.400 RPM HDD!? Ik neem aan dat je je vergist hebt?
Als ik jou was zou ik voor deze gaan: pricewatch: Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB
Die is een stuk sneller!

Zoals door Pepperana al is aangegeven zou een SSD wel een mooie toevoeging zijn (pricewatch: Samsung 830 series 128GB is aan te raden :)), vooral als je budget zo hoog is.
Als je geld wilt besparen moet je voor de i5 2500k gaan en 8GB RAM nemen, beide zullen geen/weinig impact hebben op de prestaties bij games.
ik zie het een vergissing ga het meteen laten aanpassen maar zou ik zo wel de games op max kunnen draaien zoals mw3 en guild wars 2 ??

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:09
Ik zou de i7 voor een meer betaalbare i5 zoals 2500k of de 3750k inruilen, bespaar je alweer bijna 100 euro. Vervolgens zou ik dat (imo) erg overpriced moederbord inruilen voor een veel betaalbaarder bordje van Asrock zoals De z77 Extreme 4, of Asus zelf heeft veel beter betaalbare bordjes die meer dan prima voldoen... scheelt ook al snel weer 100 euro. Het nu gekozen moederbord schiet het doel van jouw systeem echt ver voorbij, dat is er eentje voor echt de extreme enthusiast.

Dan heb je ineens enorm veel ruimte in je budget over. Vervolgens zou ik de HD7870 eruit gooien en die inruilen voor 2xHD7850 met die ruimte in het budget.. dan hou je denk ik zelfs nog wat over om bijvoorbeeld een nog wat grotere SSD te plaatsen zoals de 256GB Crucial M4. En met een beetje schaven kan er nog wel wat vanaf, je hebt bijvoorbeeld ook echt niet zoveel geheugen nodig...

Met bovenstaande ben je iig net zoveel kwijt, volgens mij zelfs iets minder maar absoluut meer gaming prestatie.

PS... MW3 en GuildWars 2 zijn nou niet bepaald de meest veeleisende games, met een minder systeem draai je die ook al heel erg soepel. Maar neem bijvoorbeeld een BF3, dat zal ook uitermate goed lopen... met je zelf gekozen setup of wat ik voorstel overigens... zolang je niet op 3 monitoren gaat gamen.

PS PS... De link van de BBG die Timons106 geeft is idd een hele goede... zonder het te weten lijkt het ook wel een beetje op wat ik voorstelde. Maar nogmaals... bang/buck balans is niet zo best van wat je voorstelt in je topicstart, je kan goedkoper uit zijn of er een hoop meer uithalen...

[ Voor 35% gewijzigd door MicGlou op 26-05-2012 22:09 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 21:45:
[...]
ik zie het een vergissing ga het meteen laten aanpassen maar zou ik zo wel de games op max kunnen draaien zoals mw3 en guild wars 2 ??
Op welke resolutie wil je spelen? Ik neem aan 1080P?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 21:58:
[...]

Op welke resolutie wil je spelen? Ik neem aan 1080P?
ja gewoon op max dat het er goed uit ziet

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-05 10:03
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 21:45:
[...]
Wow, ik dacht dat ik op tweakers zat ;) (no offense).
Jep, dan kan je alles gewoon nog op ultra draaien.
Maar als ik je nog een tip mag geven, neem dit systeem: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2012
Die PC is goedkoper dan je in je hoofd had en nog veel beter ook (crossfire opstelling).
Wel zou ik de Crucial M4 verruilen voor de Samsung 830.

Oh en als je toch voor de pc wilt gaan die je zelf hebt samen gesteld, koop dan alsjeblieft niet de geluidskaart, daar heb je echt niks aan!
Als je nou een geluidskaart kocht van €200,-, dan had je er wat aan ja, maar voor €35,- kan je beter de onboard geluids kaart gebruiken ;).

[ Voor 16% gewijzigd door Timons106 op 26-05-2012 22:04 ]

Pagina: 1