Goede avond
Omdat ik Ubuntu 12.04 met Unity en Gnome Shell 3 niet zo prettig vind, wilde ik vanavond Linux Mint 13 met Cinnamon eens installeren.
Nu blijkt die zowel vanaf een DVD alsook een USB stick niet mogelijk.
Het LiveCD stuk start op zonder problemen en werkt perfect, maar de installer is een ramp. Ik heb nog geen oplossing gevonden voor het probleem. De installatie verloopt naar behoren (buiten het ontbreken van LVM en LUKS mogelijkheden) tot er op een gegeven moment LibreOffice geinstalleerd moet worden (volgens /var/log/syslog). De installer crash zonder foutmelding en dat is het dan.
In het log staat hetvolgende te lezen:
Weet iemand hoe dit op te lossen valt? Eerst dacht ik aan een grub installatiefout want bij het booten vanaf HD gaat 'm onmiddellijk in grub's rescue mode...
Zijn er trouwens nog mensen met dit probleem?
Alvast bedankt!
Omdat ik Ubuntu 12.04 met Unity en Gnome Shell 3 niet zo prettig vind, wilde ik vanavond Linux Mint 13 met Cinnamon eens installeren.
Nu blijkt die zowel vanaf een DVD alsook een USB stick niet mogelijk.
Het LiveCD stuk start op zonder problemen en werkt perfect, maar de installer is een ramp. Ik heb nog geen oplossing gevonden voor het probleem. De installatie verloopt naar behoren (buiten het ontbreken van LVM en LUKS mogelijkheden) tot er op een gegeven moment LibreOffice geinstalleerd moet worden (volgens /var/log/syslog). De installer crash zonder foutmelding en dat is het dan.
In het log staat hetvolgende te lezen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| May 25 20:04:24 mint ubiquity: #01512% [4 libreoffice-calc 5892 kB/6284 kB 93%] 1879 kB/s 1min 1sError in function pulse May 25 20:04:24 mint plugininstall.py: Exception during installation: May 25 20:04:24 mint plugininstall.py: Traceback (most recent call last): May 25 20:04:24 mint plugininstall.py: File "/usr/lib/ubiquity/ubiquity/install_misc.py", line 280, in pulse May 25 20:04:24 mint plugininstall.py: self.db.progress('SET', int(self.percent)) May 25 20:04:24 mint plugininstall.py: File "/usr/lib/python2.7/dist-packages/debconf.py", line 60, in <lambda> May 25 20:04:24 mint plugininstall.py: lambda *args, **kw: self.command(command, *args, **kw)) May 25 20:04:24 mint plugininstall.py: File "/usr/lib/python2.7/dist-packages/debconf.py", line 65, in command May 25 20:04:24 mint plugininstall.py: self.write.flush() May 25 20:04:24 mint plugininstall.py: IOError: [Errno 32] Broken pipe May 25 20:04:24 mint plugininstall.py: |
Weet iemand hoe dit op te lossen valt? Eerst dacht ik aan een grub installatiefout want bij het booten vanaf HD gaat 'm onmiddellijk in grub's rescue mode...
Zijn er trouwens nog mensen met dit probleem?
Alvast bedankt!