Linux Mint 13 - Installatie lukt niet :(

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond

Omdat ik Ubuntu 12.04 met Unity en Gnome Shell 3 niet zo prettig vind, wilde ik vanavond Linux Mint 13 met Cinnamon eens installeren.

Nu blijkt die zowel vanaf een DVD alsook een USB stick niet mogelijk.
Het LiveCD stuk start op zonder problemen en werkt perfect, maar de installer is een ramp. Ik heb nog geen oplossing gevonden voor het probleem. De installatie verloopt naar behoren (buiten het ontbreken van LVM en LUKS mogelijkheden) tot er op een gegeven moment LibreOffice geinstalleerd moet worden (volgens /var/log/syslog). De installer crash zonder foutmelding en dat is het dan.

In het log staat hetvolgende te lezen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
May 25 20:04:24 mint ubiquity: #01512% [4 libreoffice-calc 5892 kB/6284 kB 93%]                   1879 kB/s 1min 1sError in function pulse
May 25 20:04:24 mint plugininstall.py: Exception during installation:
May 25 20:04:24 mint plugininstall.py: Traceback (most recent call last):
May 25 20:04:24 mint plugininstall.py:   File "/usr/lib/ubiquity/ubiquity/install_misc.py", line 280, in pulse
May 25 20:04:24 mint plugininstall.py:     self.db.progress('SET', int(self.percent))
May 25 20:04:24 mint plugininstall.py:   File "/usr/lib/python2.7/dist-packages/debconf.py", line 60, in <lambda>
May 25 20:04:24 mint plugininstall.py:     lambda *args, **kw: self.command(command, *args, **kw))
May 25 20:04:24 mint plugininstall.py:   File "/usr/lib/python2.7/dist-packages/debconf.py", line 65, in command
May 25 20:04:24 mint plugininstall.py:     self.write.flush()
May 25 20:04:24 mint plugininstall.py: IOError: [Errno 32] Broken pipe
May 25 20:04:24 mint plugininstall.py:

Weet iemand hoe dit op te lossen valt? Eerst dacht ik aan een grub installatiefout want bij het booten vanaf HD gaat 'm onmiddellijk in grub's rescue mode...

Zijn er trouwens nog mensen met dit probleem?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autostatic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-03 19:08
En de MATE versie, doet die het wel? Anders zou je die kunnen installeren en achteraf Cinnamon erop kunnen zetten. Had eerst iets ingetypt over een minimale install maar dat kan bij Mint kennelijk niet zonder allerlei omwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-09 17:18

Mavamaarten

Omdat het kan!

Zeker dat je gedownloade .iso niet brak is? Heb je de MD5 gecontroleerd?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De MD5 checksum is correct. Ik ga de ISO nog eens op een andere USB stick schrijven en zien of het anders gaat. Anders de MATE versie eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel een beetje lullig dat het juist gebeurd bij een pakket wat echt onbelangrijk is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien niet laten updaten van Internet tijdens installatie? Pakketten nadien laten installeren als je die optie hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nogmaals de ISO gedownload en gebrand en op USB stick gezet.
Weeral een crash, maar met iets anders :/

MD5 check van de ISO en Integrity check van de installatiemedia laten uitvoeren: geen enkele error te bespeuren. Er zal wel ergens iets zijn dat geen Mint lust in mijn desktop.

Een update laten uitvoeren via internet gedurende de installatie gebeurt niet lijkt me en als 'm het toch doet, kun je dat niet uitschakelen. Die installer van mint is echt wel te basic hoor :|

dmesg: http://pastebin.com/SN7sVH9P
syslog: http://pastebin.com/s0UdVwuR

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
May 26 14:06:12 mint ubiquity[3122]: debconffilter_done: ubi-migrationassistant (current: ubi-migrationassistant)
May 26 14:06:12 mint ubiquity[3122]: Step_before = stepUserInfo
May 26 14:07:05 mint install.py: Exception during installation:
May 26 14:07:05 mint install.py: Traceback (most recent call last):
May 26 14:07:05 mint install.py:   File "/usr/share/ubiquity/install.py", line 689, in <module>
May 26 14:07:05 mint install.py:     install.run()
May 26 14:07:05 mint install.py:   File "/usr/share/ubiquity/install.py", line 129, in run
May 26 14:07:05 mint install.py:     self.copy_all()
May 26 14:07:05 mint install.py:   File "/usr/share/ubiquity/install.py", line 465, in copy_all
May 26 14:07:05 mint install.py:     self.db.progress('SET', 10 + copy_progress)
May 26 14:07:05 mint install.py:   File "/usr/lib/python2.7/dist-packages/debconf.py", line 60, in <lambda>
May 26 14:07:05 mint install.py:     lambda *args, **kw: self.command(command, *args, **kw))
May 26 14:07:05 mint install.py:   File "/usr/lib/python2.7/dist-packages/debconf.py", line 65, in command
May 26 14:07:05 mint install.py:     self.write.flush()
May 26 14:07:05 mint install.py: IOError: [Errno 32] Broken pipe
May 26 14:07:05 mint install.py: 
May 26 14:16:40 mint kernel: [ 1212.554102] [drm] nouveau 0000:02:00.0: Setting dpms mode 3 on vga encoder (output 0)
May 26 14:17:01 mint CRON[15472]: (root) CMD (   cd / && run-parts --report /etc/cron.hourly)
May 26 14:24:39 mint kernel: [ 1691.457046] [drm] nouveau 0000:02:00.0: Setting dpms mode 0 on vga encoder (output 0)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2012 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

De Mint fora staan vol met problemen met de 13 en nieuwe LMDE installaties.

Ik ben ook al weer enige tijd bezig met pogingen tot installatie.

- Mint 13 Cinnamon 64-bit vanuit Windows: installateert maar na een reboot, zwart scherm met wit muisje wat wel beweegt, maar kan verder niets doen. Numlock gaat niet eens aan of uit.

- Mint 13 Cinnamon 64-bit vanaf DVD, checksum is goed, desktop hangt op zwart scherm met wit muisje, zelfde als boven.

- LMDE 201204 Cinnamon 64-bit: checksum is goed, start de desktop wel maar loopt vrijwel direct vast waarbij alleen de muis nog wat beweegt verder niets.

In safe mode krijg ik een foutmelding dat er al een x-server draait. Kan het starten op een nieuwe port wat op zich wel werkt. C-A-F7 geeft een draaiende desttop weer :S een klikje hierin en de boel loopt vast.

Versie 12 geeft overigens geen problemen. Die heb ik al tal van keren geinstalleerd op verschillende pc's hier, no problemo.

De download mirrors van Mint zijn op dit moment zo bagger traag, ik ben het maar met Torrents alles opnieuw aan het binnen halen. Mate, Cin, 32 & 64-bits LMDE en MInt 13 en dan maar eens kijken of ik daar verder mee kom.

Wel een beetje jammer allemaal dat het zoveel moeite moet kosten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Oke blijkbaar loop ik tegen een bug aan in 3.2/3.3 kernels, gerelateerd aan Nvidia/nouveau drivers.

http://forums.linuxmint.c...php?f=46&t=103195&start=0

Sorry voor het hijacken van je thread, ik ben weer weg ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen probleem... Bij Ubuntu 12.04 liep ik ook tegen en ubuquity crash aan die veroorzaakt werd door Nouveau.
Misschien dat het bij Mint ook zoiets is dan?

Nu steekt er een Geforce 7950GT in, maar ik heb nog een HD 4670 liggen. Is dat misschien een betere keuze? Ik had een nvnidia gekocht na constante vastlopers door de catalyst drivers icm kwin en die 3D accelerated desktop van KDE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niks aan te doen... Het ligt niet aan de videokaart want met de ATI is het identiek hetzelfde probleem.
Ik heb uiteindelijk maar terug OpenSUSE 12.1 erop gezet... Cinnamon uitproberen moet maar eventjes op zich laten wachten totdat die installatieproblemen officieel opgelost zijn. Als het is om te klooien vanaf het moment dat je de DVD erin steekt, kan ik evengoed terug Gentoo Linux installeren (dat btw een super distro was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan445
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:06
wat je moet doen is een andere cd pakken,
lees zelf maar:
May 25 20:04:24 mint plugininstall.py: IOError: [Errno 32] Broken pipe
het is gebroken
opnieuw branden met een goed programma zou moeten helpen
denk dan aan nero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imgburner is een aanrader. Kan je hem meteen bootable maken, super licht en werkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toegegeven, het is gebrand met de image burner die ingebakken zit in Windows 8 omdat BurnAware 4.9 het nog steeds niet doet onder Windows 8, maar de DVD van OpenSUSE 12.1 heeft zich probleemloos laten installeren.

De eerste keer had ik de ISO weggeschreven onder Ubuntu 12.04 TLS met dd, en toen ging het al fout. De MD5 was correct, de integrity check ook. Zowel USB als DVD media weigeren.

Ik heb nu net Virtualbox geinstalleerd en ga die ISO daar eens uitproberen ter vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invmat
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-07-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 16:53:
Een update laten uitvoeren via internet gedurende de installatie gebeurt niet lijkt me en als 'm het toch doet, kun je dat niet uitschakelen. Die installer van mint is echt wel te basic hoor :|
Je moet echt je internet verbinding voor de installatie eruit gooien zodat Mint geen enkele kans heeft om updates te downloaden. Als er een internetverbinding is wil Mint kosten wat kost toch updates downloaden.

Overigens was bij mij het probleem tijdens de installatie (Cinnamon 64-bits via USB) dat er grafisch een hoop misging tijdens de selectie van de installatiepartitie. Ik kon vrijwel niets meer nadat mijn beeldscherm alle kleuren van de regenboog weergaf. Oplossing bleek het overschakelen naar een lagere resolutie te zijn tijdens de installatie, en hem daarna weer omhoog zetten. Erg vreemd...

Zo te zien blijkt deze versie van Mint best wel buggy tijdens de installatie...
Pagina: 1