PC speakers gebruiken op een TV

Pagina: 1
Acties:

• T_Verhoeven
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 19:17
Ik ben op het moment zoekende naar nieuwe speakers voor de TV.
Nu zit ik te kijken naar het aanbod 'echte' audio systemen en zijn deze drie naar voren gekomen:

pricewatch: LG HX806CG
pricewatch: LG HX322
pricewatch: Panasonic SC-BTT362

Deze lijken mij een goede prijs/kwaliteit verhouding te hebben en met name de Panasonic klonk erg goed.

Nu twijfel ik echter ook erover om PC speakers erop aan te sluiten. Kwalitatief gezien lijken mij deze ook goed, maar wat zijn hier de nadelen van? Onder de PC speakers zat ik aan deze twee te denken:

pricewatch: Harman Kardon SoundSticks III
pricewatch: Bose Companion 3

En zeker omdat je daarbij geen aparte versterker nodig hebt lijkt dit me een prima keuze. Helaas heb ik er vast niet zoveel verstand van als jullie, dus graag hoor ik hiervan de nadelen.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Kan prima als je TV een hoofdtelefoon uitgang of tulp uitgangen heeft.. Nadeel is dat je geen extra apparatuur kunt aansluiten en dat er geen eigen speler in zit. Even een CD'tje draaien kan dus niet tenzij je de stekker verwisselt of een schakelaar in bouwt.
En dat je niet altijd via de TV het volume kan regelen (verschilt per toestel en kun je natuurlijk makkelijk eerst even testen met oordopjes)... dan moet je dus naar het setje toe om het volume aan te passen.

[ Voor 41% gewijzigd door mr.paaJ op 26-05-2012 00:14 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• T_Verhoeven
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 19:17
Ok, hartelijk bedankt voor de uitleg. Ik ga dan toch maar voor een home cinema set!