Ruis uit boxjes

Pagina: 1
Acties:

• Enflame
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-07-2015
Hallo Tweakers,

Ik heb onlangs een nieuw speakersetje gekocht, de Logitech Z506.
Voor de prijs die ik ervoor betaald heb, ben ik hier zeer tevreden mee.

Alleen het enige nadeel is dat als de boxjes aanstaan er een soort ruis uit komt.
Ook tijdens het luisteren van muziek blijf je dit horen, tenzij ik het geluid harder zet.
Ook dan heb ik het idee dat sommige geluiden enigszinds vervormd raken door een soort ruis.

Als het nou hele lichte ruis was kon ik er mee leven, maar dit is zo storend dat ik het geluid of heel hard heb staan, of de boxjes uitzet...

Nou is mijn vraag aan jullie of dit een veel voorkomend probleem is? Het lijkt me niet dat zulke boxjes standaard zo'n lawaai horen te maken.

Kan het misschien aan het stroomnet liggen, of de kabels misschien? Dan zou ik er eventueel iets aan kunnen doen. Of is dit typisch een geval van slechte boxjes en doe ik er verstandig aan deze terug te sturen of om te ruilen?

Graag advies! :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:38
Enflame schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 21:33:
Kan het misschien aan mijn moederbord liggen..
Dat is natuurlijk simpel zelf te testen door een andere bron te gebruiken, bv een mp3 speler of telefoon oid.

[ Voor 14% gewijzigd door Nielson op 25-05-2012 21:36 ]

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-01 16:56
Inderdaad zelf even testen op een andere computer, of op bijvoorbeeld een mp3 speler. Maar gaat het hier echt om ruis (zoals te horen bij een radio) of is het meer een lage bromtoon?

• Enflame
Nielson schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 21:35:
[...]
Dat is natuurlijk simpel zelf te testen door een andere bron te gebruiken, bv een mp3 speler of telefoon oid.
Goede tip, zal het eens proberen. :)

• Enflame
Daam schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 21:38:
Inderdaad zelf even testen op een andere computer, of op bijvoorbeeld een mp3 speler. Maar gaat het hier echt om ruis (zoals te horen bij een radio) of is het meer een lage bromtoon?
Dat is moeilijk uit te leggen. Het is geen standaard ruis iig. Het is ook niet heel constant. Ik heb zelf het idee dat het toch iets met spanning oid te maken heeft, maar heb hier geen verstand van helaas.

EDIT: Aan de pc zelf kan het niet liggen want het geluid doet zich nog steeds voor (ook als ik de 6ch kabels eruit heb getrokken)

EDIT2: Kan het zo zijn dat ze ergens een signaal van oppikken? Als ik mijn subwoofer harder zet is het geluid nog beter te horen namelijk? |:(

[ Voor 21% gewijzigd door Enflame op 25-05-2012 21:50 ]

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Probeer nog een andere bron aan te sluiten, als je de ingang 'open' hebt hoor je wel vaker gebrom.

[ Voor 9% gewijzigd door TBTL op 26-05-2012 09:30 ]

• S3BASTI3N
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-01 15:50
Loopt je signaal kabel niet toevallig langs allemaal stroomkabels of andere kabels waar een stroompje door loopt? Vaak hoor je dit dan ook terug over je speakers.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

De reguliere speakers van Logitech (computergebruik) hebben vaker last van ruis. Een vriend van mij met die set, heeft het ook. Met de X140 die ik een paar jaar terug had, had ik het ook. Ik vermoed dat die dingen beter geaard/afgescherm moeten zijn.

edit: ruis hoorde je trouwens ook met de oordopjes in!

[ Voor 10% gewijzigd door Michael Knight op 26-05-2012 18:43 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• abn19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-08-2025
luister je toevallig via youtube? ik heb daar soms ook last van erge ruis bij tijdens lage tonen en dan is het alleen op youtube zo soundcloud VLC media player etc doen wel normaal

• Enflame
Jep, met oordopjes in hoor ik het ook als ik goed luister. Ik vind dit heel jammer want ik heb echt geen zin om deze boxjes terug te sturen.. Heb trouwens ook geprobeerd een ander stopcontact te gebruiken maar dat wou ook niet werken. Ik hoor de ruis constant, ook wanneer ik geen muziek heb aanstaan. Een beetje jammer dit. :(

Youtube ligt het niet aan iig.

EDIT: Met mijn vorige boxjes had ik dit ook overigens nu ik eraan terugdenk. Weet alleen niet of het dezelfde soort ruis was, maar het was wel hoorbaar als ik de boxjes aan had staan. :S

[ Voor 24% gewijzigd door Enflame op 27-05-2012 00:39 ]

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-01 19:28
Kun je de speakerset eens op een hele andere plaats zetten waar vrijwel geen electrische apparaten in de buurt zijn en alleen een mp3 speler gebruiken om te testen. Vaak wordt zoiets door een ander apparaat veroorzaakt (harde schijf, transformator oid)

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Enflame
Hmmm, ik heb het even in de huiskamer geprobeerd en heb hetzelfde resultaat. Ik vraag me af of dit normaal is bij dit setje? Lijkt me niet toch... :/

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Eerlijk gezegd vind ik het een wat meer budget-gericht setje en dan heb je hier relatief vaker last van. Onacceptabel overigens, ik vind dat je, ongeacht de kwaliteit van afspelen van de bron, er geen ongevraagd geluid doorheen zou moeten horen.

Kun je eens naar je verkooppunt gaan, of een andere winkel die 'm te koop heeft staan en vragen of je daar mag luisteren? Als je het daar niet hoort, dan zou ik toch je setje terugsturen.

• Enflame
Ja goed plan... Zal eens langs de mediamarkt gaan, daar hebben ze em ook wel staan.
En voor 60 euro verwacht ik echt de hoogste kwaliteit niet, maar dit is gewoonweg irritant.

EDIT: Vraag me af of er andere mensen zijn met hetzelfde setje (Logitech Z-506) of die hier ook last van hebben?

[ Voor 24% gewijzigd door Enflame op 27-05-2012 15:06 ]

Pagina: 1