Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Beste tweakers,

Ik heb nu een set staan die bestaat uit:

Marantz cd5003 cd speler
Marantz pm7003 versterker
B&W 685 speakers incl originele b&w stands
Kef psw1000.2 subwoofer

Ik ben wel tevreden over het geluid maar wil deze set graag upgraden. Wat is nou de grootste bottleneck?
Kan ik nou beter vloerstaanders kopen of is de versterker de bottleneck en kan ik nog meer uit de 685's halen?
ik heb zo'n 1500 euro te besteden.

mvg,

R v Toor

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:25

FeaR

In GoT we trust

Tsja, wat mis je in de set die je nu hebt? Persoonlijk zou ik geld altijd het meest in speakers steken aangezien je daar gewoon de meeste winst mee kan behalen. En voor 1500 euro is er best een leuk paar speakers te krijgen, zeker als je tweedehands gaat kijken. Of het dan ook weer B&W moet zijn is aan jou. Als je een keer een andere sound wilt is kan je nu leuk experimenteren. Maar nogmaals, dit is gewoon lastig te zeggen zonder je smaak te weten en waarom je wilt upgraden. Zeker als je nu gewoon tevreden bent zoals je zelf zegt...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-11 19:10
Als de enige geluidsbron in je set een cd-speler is, is mijn advies: besteed al je geld aan nieuwe cd's.

Als je wil proberen de geluidskwaliteit te verbeteren zou je kunnen kijken naar de akoestiek van de ruimte. Welke frequenties owrden gereflecteerd, welke gedempt. Als dan blijkt dat de ruimte, interieur, meubilair het geluid negatief beinvloeden dan zou je kunnen denken aan een equalizer die de frequentiews boosten die door de ruimte worden gedempt.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Het is zo dat ik een vrij kale ruimte heb, betonnen muren, houten vloeren, ik weet niet of dit het geluid negatief beinvloed.
Ik heb een subvwoofer om het laag een beetje meer power te geven in de allerlaagste tonen. Weet een van jullie een type speakers (mag vloerstaander zijn) die een helder 'sprankelend' hoog geven en een goed laag?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-11 21:54

DjVe

Hatsaflats!

Bijna alle speakers als ze maar goed geplaatst zijn?

Heb je nu last van echo of vreemde pieken op bepaalde frequenties? Dan zou ik wat aan je akoestiek doen. Akoestiek is echt het ondergeschoven kindje. Probeer eens wat te experimenteren door wat dekens in de kamer te hangen en kijk dan eens hoe anders het al klinkt.

Klinkt het in jou oren nu al goed, dan zou je die 685 eens kunnen upgraden naar een set CM1. Hoewel de 6 serie absoluut niet slecht klinkt, is de CM serie echt een klasse beter. De rest zou ik steken in een andere sub die er ook goed bij past. Wat erg plezierig klinkt met de CM1 is een Sunfire HRS8 (ik heb dezelfde combi). Het voordeel van de Sunfire tegenover een Velodyne SPL800 is de weergave richting de midden frequenties, die gewoon aangenamer klinkt. Een SPL800 doet dit bijvoorbeeld gewoon niet lekker.

[ Voor 59% gewijzigd door DjVe op 28-05-2012 21:08 ]