Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zojuist in elkaar gezette computer werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• Metonae
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 14:42
Hallo,

Sorry als ik de verkeerde categorie post.

Zojuist heb ik de BBG basisgame computer binnen gekregen en deze zoals het hoort in elkaar gezet, maar de computer valt na 1 seconde uit en komt vervolgens in opstart loop te zitten totdat ik de schakelaar van de voeding omzet.

Processor: Intel Core i5 3450
Moederbord: MSI H61MA-E35 (B3)
Werkgeheugen: Corsair CMV8GX3M2A1333C9
Videokaart: Sapphire HD7850 2GB GDDR5
Voeding: Corsair Builder CX500 V2
Optische drive: Sony Optiarc AD-7280S Zwart

Ik heb al een andere voeding geprobeerd, maar ook hiermee geen verschil. Ook de videokaart en geheugenbankjes eruit gelaten, maar ook dan doet hij niks.

Nou staat er in de BBG wel dat er op een bios update van MSI gewacht moet worden voor de processor, maar is dit echt zo nodig?

Alvast bedankt voor de hulp.

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-11 13:16

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Metonae schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 20:07:
Nou staat er in de BBG wel dat er op een bios update van MSI gewacht moet worden voor de processor, maar is dit echt zo nodig?
Volgens mij ben je daar zojuist achter gekomen ;)

Grillmeister

• Metonae
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 14:42
RoofTurkey schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 20:10:
[...]

Volgens mij ben je daar zojuist achter gekomen ;)
Dit is serieus het probleem? Hoe moet ik in godsnaam dan de bios updaten als de computer zelf al niet opstart?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Metonae schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 20:11:
[...]

Dit is serieus het probleem? Hoe moet ik in godsnaam dan de bios updaten als de computer zelf al niet opstart?
Met een oude CPU. (i3 2300 / i5 2500 / i7 2600 enz..)

• RoofTurkey
  • Laatst online: 18-11 13:16

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ik geloof dat dit kan via een USB stick en een knopje, maar ben hier nou niet bepaald de expert in 8)7

Misschien snel terug sturen naar de winkel en een ander mobo (H77) voor een paar euro meer?

Grillmeister

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:01
Je hebt 12 dagen bedenktijd dus je zou het moederbord terug kunnen sturen, ik weet alleen niet of het geldt als je het moederbord al aan hebt gehad.

En anders moet je het moederbord door de fabrikant laten flashen, of plaats een advertentie in de V&A dat je een LGA1155 cpu wilt lenen die wel supported is door de bios versie die er nu op zit.

☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant

• JeMoederr
  • Laatst online: 05-11 19:28
Lekker handig van die BGG!!

Het is heel sneu voor je maar als het is zoals anderen hier aangeven, moet je inderdaad een andere CPU in je mobo stoppen, bios updaten, en dan je eigen CPU er in stoppen. Alleen is blijkbaar de update nog niet uit.

Lekker dan |:(

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
JeMoederr schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 21:46:
Lekker handig van die BGG!!

Het is heel sneu voor je maar als het is zoals anderen hier aangeven, moet je inderdaad een andere CPU in je mobo stoppen, bios updaten, en dan je eigen CPU er in stoppen. Alleen is blijkbaar de update nog niet uit.

Lekker dan |:(
Er staat toch duidelijk het onderstaande bij 8)7
Nou staat er in de BBG wel dat er op een bios update van MSI gewacht moet worden voor de processor
Denk je dat zoiets er voor de lol staat ofzo ? Iedere tweaker weet dat je geen beeld kan krijgen, laat staan een werkende PC kan draaien zonder dat de BIOS de CPU ondersteunt. Voor de mensen die het niet weten zetten ze het er dus bij. Als je dan denkt dat het niet nodig is ben je gewoon dom bezig. Niet persoonlijk bedoelt tegen de TS hoor maar erg slim is het niet.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 25-05-2012 21:56 ]

Verwijderd

Je had de winkel kunnen vragen het bord voor je te flashen voordat ze het verzonden. Denk dat het nu terugsturen wordt om alsnog te laten flashen.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-11 13:05

Bolletje

Moderator Harde Waren
Veel duidelijker is het haast niet te brengen. BIOS voor het bord is nog niet uit. De winkel kan hem dus ook nog niet flashen. Je kan dan het beste even een ander moederbord kiezen die al wel de ondersteuning heeft.

Ik zal morgen het stukje nog even dikgedrukt maken....

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11 22:25
Door te vermelden dat er voor de nieuwe processor gekozen kan worden ontstaat er verwarring. Uitgangspunt bij een BBG is dat er een werkende en te kopen configuratie gepresenteerd wordt. Dit is dus hier niet het geval. Dus het advies moet zijn om of de oude configuratie aan te schaffen of een combinatie die wel werkt en niet een combinatie die mogelijk in de toekomst wellicht gaat werken.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-11 13:05

Bolletje

Moderator Harde Waren
Erwin1967 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 22:01:
Door te vermelden dat er voor de nieuwe processor gekozen kan worden ontstaat er verwarring. Uitgangspunt bij een BBG is dat er een werkende en te kopen configuratie gepresenteerd wordt. Dit is dus hier niet het geval. Dus het advies moet zijn om of de oude configuratie aan te schaffen of een combinatie die wel werkt en niet een combinatie die mogelijk in de toekomst wellicht gaat werken.
Dat doet die ook:
Er moet wel gewacht worden op een biosupdate voor het moederbord van MSI.
Nu kan je dan wel zeggen van :
Het is dan maar hoe je het woord 'moet' intepreteert. Naar mijn weten staat dat niet gelijk aan 'mag'.

• Maverick_tfd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-11 15:18

• linkshandige
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2015
@Metonae

hoe heb je dit probleem opgelost.
ik loop nu tegen hetzelfde aan denk ik (ook ik heb deze configuratie gekocht) en ik ben benieuwd of je dit zelf hebt gedaan of bij je lokale pc boer hebt laten doen (voor zover dat kan).

Hoe werkt dit met een usb stick, heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik dat als pc leek ook zelf doen?
Pagina: 1