Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:29
Wilde net even op mijn pc gaan internetten --> Doet het niet, dat is opzich niet vreemd want mijn USB dongle heeft wel eens vaker kuurtjes eens in de maand. Dan haal ik hem er ff uit en prik ik hem er weer in.

Vandaag viel het wel op dat de dongle erg heet was, vooral bij het metalen gedeelte. Dus ik vermoed dat hij gewoon oververhit is want het is in de computerkamer wel een graadje of 25...

Nog meer mensen dit weleens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 21:19
Om wat voor een dongle gaat het, voor WLAN? Ik heb dit inderdaad ook wel eens meegemaakt met een Sitecom wlan-dongle: vooral bij intensief gebruik (downloaden, streamen) werd dat ding gloeiend, hierna deed deze het ook niet meer (ik moest de PC dan volledig rebooten wilde ik hem weer werkend krijgen). Heb het uiteindelijk maar opgegeven met het ding en een LAN-kabel naar mijn PC gelegd ;) .

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:03
Ik vind die USB-wireless sticks sowieso maar waardeloos. Ik zou of een PCI Wireless kaart halen (Linksys is wel goed spul), of een kabel trekken.

Voordeel van zo'n PCI-kaart is, is dat er ook gelijk een goede antenne op zit, en je bereik dus beter is :)

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 25-05-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autostatic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-03 19:08
Vlassie1980 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 20:00:Nog meer mensen dit weleens meegemaakt?
Ja, heb hier een Hercules hwnum-300 met hetzelfde euvel.

[ Voor 19% gewijzigd door autostatic op 26-05-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als het een Wifi-n verbinding is zou je evt. de snelheid omlaag kunnen brengen. Als dat niet binnen de Wifi-n verbinding lukt kun je evt. terugschakelen naar Wifi-g. Dat zal natuurlijk minder snel zijn maar het ding zou dan wel eens minder heet kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:29
Inmiddels doet hij het weer... Het lag geeneens aan de dongle. Mijn vrouwtje zat te laptoppen en die kapte er dus ook opeens mee. Dus toch maar even de router gereset en toen draaide alles weer.

Vind toch dat die dongle achterlijk heet wordt maar dat kan dus schijnbaar geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autostatic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-03 19:08
Hmmm, ook maar eens gaan checken dan of het daadwerkelijk aan die dongle ligt. Met de ingebouwde WiFi adapter had ik nooit last.
Pagina: 1