Mini ATX/ITX - Lan-Party Systeem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bielie993
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-08 16:04
Hoi GOT,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een leuk en compact LANPARTY behuizinkje waar ik wat spullen die ik over heb in kan doen. Ik weet natuurlijk dat ik nog wat bij zou moeten kopen om het systeem compleet te krijgen. Het hoeft enkel Counter-Strike: Source en uiteindelijk misschien Counter-Strike: Global Offensive te kunnen draaien. Ik weet eigenlijk niet waar ik nou op moet letten om zeker te zijn dat het allemaal past. Ik zal proberen mijn set-up op een rijtje te zetten zodat duidelijk wordt wat ik precies wil.

Ik heb het volgende nog liggen:
  1. Standaard DVD-RW (DVD Brander)
  2. AMD Phenom II 965 - Quadcore (CPU)
  3. SATA3 3,5" 1TB (HDD)
  4. ATI RADEON 6870 (GPU)
Ik zou het volgende nog moeten bijkopen:
  1. Een mini ITX/ATX moederbord (AM3+, SATA3, USB3)
  2. 2x2GB DDR3 RAM
  3. Voeding (Liefst Modulair) dat alles kan ondersteunen
Ik zelf zat te denken aan dit moederbord, deze kan aan wat ik wil en is niet over de top duur.

Deze voeding zal het ook wel goed doen.

Als geheugen dacht ik aan dit.

Mijn research bracht dit naar voren:
  1. Een mini ITX behuizing aan de dure kant met handvat: Link
  2. Een mini ITX behuizing met een beter prijs zonder handvat: Link
  3. Een mini ITX behuizing met een voeding voor een mooie prijs: Link
Ze hebben allemaal hun voor en nadelen dus misschien weet iemand iets anders of kan mij laten kiezen met goede argumenten?

Alvast bedankt voor de reacties!

Met vriendelijk groet,

Bielie993

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:12
Wel lastig dat je geen budget vermeld. Wat ik je wel kan vertellen is dat je geselecteerde m-atx moederbord niet in een kleinere ITX behuizing gaat passen. :P

Wat je zou kunnen nemen is het volgende:

pricewatch: Sapphire IPC-AM3DD785G

met

pricewatch: Silverstone Sugo SG05BB-450

met

pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile

Weet niet of je nog een koeler nodig hebt? Scythe Big Shuriken is goed te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bielie993
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-08 16:04
Mijn budget is ongeveer 300 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mITX is uitermate handig voor LANparties etc, maar heeft als nadeel dat je weinig ruimte hebt en dus ook erg moet opletten hoeveel hitte je produceert. Wat dat betreft is de combo van een high-end GPU van de vorige generatie met een iets oudere en hetere CPU geen beste. Als je deze CPU en GPU wilt houden ben je beter af met uATX dan mITX.

Wat je zou kunnen overwegen is om CPU en GPU te ruilen (danwel verkopen en aankopen) voor zuinigere varianten. Je zou kunnen kijken of iemand met een HD7750 jouw HD6870 wil. Dat is iets trager - voor CS irrelevant - en wel een stuk zuiniger. CPU zou lastiger worden. Een vergelijkbaar presterende Core i5 (So 1156 750 of So1155 2300) zou 33% zuiniger zijn onder full load (50% zuinger idle), maar die dingen hebben hun waarde beter behouden dan de Phenom II X4. Daar zou je flink bij moeten leggen, of genoegen nemen met een dualcore Core i3.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisros
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 11:47

chrisros

I turn coffee into code

Wat dacht je van dit kastje? http://tweakers.net/price...igy-zwart.html#tab:prices de verwachte prijs is 60 euro (staat ook een artikel op t.net) en heeft alles wat je nodig hebt en hij is ook nog mooi!