• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Hoe kom ik erachter dat mijn bios op mijn moederbord een windows installatie via usb ondersteund?
HEt gaat om de H61m-P20 G3.

In het boekje staat er niets over en ook op de website wordt er niets over verteld.

Of zegt dat genoeg en kan het dus gewoon niet?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kom kom, al in de BIOS gekeken wat er mogelijk is? Als je via USB kan booten, moet de installatie ook kunnen.

Dit soort dingetjes zijn toch niet zo moeilijk zelf uit te zoeken? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

dat kan ie zeker. dat is onderhand zo standaard dat het niet meer vermeld hoeft te worden.

Alles vanaf zo'n 6 jaar geleden kan USB-Booten, zeker een MSI moederbord met Intel H61 chipset, zeer recent.

Verwijderd

Om t je nog makkelijker te maken, bootable USB maken, computer aanzetten en tijdens POST scherm (waar je het MSI logo ziet) op ESC drukken, komt er een rijtje bootopties naar voren, usb stick kiezen et voila.

• Zomaar iemand
  • Niet online
Ik kon in de bios de optie wel vinden, maar het werkte niet, dus ik dacht dat de bios misschien algemeen is voor alle moederborden van msi.

Verwijderd

J.S. Coolen schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 18:21:
Ik kon in de bios de optie wel vinden, maar het werkte niet, dus ik dacht dat de bios misschien algemeen is voor alle moederborden van msi.
meestal is de USB stick niet op een fatsoenlijke manier bootable gemaakt als het niet werkt. Aan de mogelijkheden van je moederbord ligt het in ieder geval niet. (mocht je een bootable windows usb-stick proberen te maken, raad ik je WinToFlash aan.(google). Simpel, gratis programma en werkt altijd :) )

• Zomaar iemand
  • Niet online
ok dank je wel dan ga ik het nog een keer proberen.

Ik dacht dat het niet kon omdat dit moederbord ook niet op de lijst voor kwam met moederborden die het wel kunnen, alleen is die lijst uit 2007

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Gek zeg, dat een moederbord dat in 2011 is uitgekomen, niet voorkomt in een lijst uit 2007. Als ik jouw was zou ik een klacht indienen.

• Zomaar iemand
  • Niet online
Ik ging ervan uit dat de lijst geupdated werd. Rare aanname natuurlijk.
Pagina: 1