Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dell XPS15 vs XPS17

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit al een tijdje te zoeken naar nieuwe laptop en kom telkens op deze 2 uit. Wat ik me afvraag is: Waarom is men zo enthousiast is over de XPS 15, terwijl je voor een beetje meer een betere/snellere XPS17 kan halen? De verschillen:

Videokaart:
XPS17 - 3GB GT 555m (score van 1011)
http://www.videocardbench...p.php?gpu=GeForce+GT+555M

XPS15 - 2GB GT 540m (score van slechts 725)
http://www.videocardbench...p.php?gpu=GeForce+GT+540M

Geheugen:
XPS17 - 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM
XPS15 - 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM

Beeldscherm:
XPS 17 - 44 cm (17.3") FHD 3D-witte led TL (1920x1080) 1080p
XPS 15 - 40 cm(15.6") HD WLED TL (1366x768) 720p

Accu:
XPS 17 - 9 cell
XPS 15 - 6 cell

Prijs:
XPS 17 - 859
XPS 15 - 829

Het enige voordeel van de XPS is dat die 2mb extra geheugen heeft, maar van wat ik heb gehoord is die 2mb extra niet echt belangrijk om je laptop veel sneller te maken, klopt dit?

Maar voor de rest is ie in alles minder goed, en dan met name de videokaart prestaties.
Voor 30 euro meer krijg je een betere videokaart, accu en scherm (inc. 3D) ten koste van 2mb geheugen.

Wat wel grappig is van mijn situatie:
Ik vind het scherm nauwelijks belangrijk, aangezien ik er toch 2 externe monitors (24 en 27 inch) op aansluit. Maar zelfs dan is de XPS nog steeds de beste keuze qua processor, videokaart en geheugen (ivm alle laptops die ik bekeken heb). Ik heb zelf ook niks gevonden wat beter/sneller is dan de XPS 17 qua processor, videokaart en geheugen. Of hebben jullie nog een gouden tip? ;)

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:54
Ik ben persoonlijk gegaan voor de 15" omdat ik 17 te lomp te groot vind om te vervoeren. En ik denk dat er zo nog heel wat meer denken!

Verwijderd

Topicstarter
Nivali schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:40:
Ik ben persoonlijk gegaan voor de 15" omdat ik 17 te lomp te groot vind om te vervoeren. En ik denk dat er zo nog heel wat meer denken!
Groot of lomp even ter zijde. Bij mij gaat het vooral om de prestaties...

Kwam ook nog deze (topper?) tegen in ander topic:
pricewatch: Asus N53SV-S1886V

Heeft alles wat de XPS17 heeft alleen 'slechts' 500gb harde schijf ipv 750gb, en dat voor ruim 150 euro minder !

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:54
Maar die kan niet tippen aan het geluid van de xps.
Verder als groote niet uitmaakt, dan ga je toch gewoon voor de beste prijs kwaliteit verhouding?

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:35

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik denk dat iedereen bij het kiezen van een laptop formaat erg belangrijk vinden. Dat zal dan ook de reden zijn waarom de 15 populairder is, het is een handzamer formaat.

Anders kun je ook zeggen, waarom koopt niemand een pc, veel goedkoper dan een laptop en betere prestaties.

Mocht formaat geen probleem voor je zijn en wil je alleen puur prestaties, dan sta je natuurlijk vrij om een 17 incher te kopen...

Verwijderd

Topicstarter
ja is ook waar de vergelijking van laptop met PC. Ik wil voornamelijk een laptop zodat ik hem zo af en toe mee kan nemen en ook handig voor als ik langere tijd op vakantie ben, word met een PC wat lastiger :P. Maar voornamelijk blijft ie gewoon stof happen op een vaste plek.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:59
Idd, maar de 17" heeft waarschijnlijk ook een hogere resolutie.
Waarschijnlijk is hierdoor de gamingperformance van beide apparaten gelijk op native res.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

De 15" heeft geen 1080p scherm meer. Daarnaast is het me ook een raadsel hoe je op die prijs bent gekomen. Maak het jezelf gemakkelijk, en gebruik de sheet: Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8"

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 02:01:
De 15" heeft geen 1080p scherm meer. Daarnaast is het me ook een raadsel hoe je op die prijs bent gekomen. Maak het jezelf gemakkelijk, en gebruik de sheet: Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8"
Die sheet is out of date, was hem al tegengekomen. De prijs krijg je gewoon door het zo in te vullen op de Dell website. Voor zowel de XPS15 en XPS17

Verwijderd

De sheet is out of date?!!?!?! Hij is van 7 uur geleden :P Dan doe jij gewoon iets fout of ziet iets over het hoofd.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2012 02:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 02:06:
De sheet is out of date?!!?!?! Hij is van 7 uur geleden :P Dan doe jij gewoon iets fout of ziet iets over het hoofd.
Die 5% en 10% kortingsbonnen werken niet, doordat Dell zelf al flinke korting geeft (kan geen extra korting erboven op krijgen met couponcodes). En zelfs met die 7% cashback voor MasterCard kom ik er nog niet.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:54

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:38:
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM
8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM
eeeh. veel te weinig geheugen en veels te sloom.
het klopt iig niet.
OT
minder ram is geen dealbreaker, je moet echt rare dingen doen wil je 6gb volledig gebruiken

[ Voor 17% gewijzigd door mrc4nl op 26-05-2012 02:13 ]

ora et labora

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 02:10:
[...]

Die 5% en 10% kortingsbonnen werken niet, doordat Dell zelf al flinke korting geeft (kan geen extra korting erboven op krijgen met couponcodes). En zelfs met die 7% cashback voor MasterCard kom ik er nog niet.
Geprobeerd. Kan gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is echt te vaag dan... ik zag wel de couponcodes staan nadat ik ze had ingevuld, maar kreeg nergens (extra) korting bij de kassa.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 02:01:
Daarnaast is het me ook een raadsel hoe je op die prijs bent gekomen
Via deze links, blijkbaar heb ik een ander systeem ofzo dan wat jij op je sheets hebt:

XPS17 voor 859 (niks veranderd):
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1

XPS15 voor 829 (niks veranderd)
http://configure.euro.del...nldhs1&model_id=xps-l502x

De waardebonnen die ik vond in dit topic werkte niet:
Dell Waardebonnen Topic

Mijn prijzen zijn exclusief de cashback korting van 7%

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:29
Het is jammer dat die XPS 17 een 'oudere' cpu heeft anders was mijn beslissing gelijk genomen. Ik zit te dubben tussen een N76 en nu deze. De N76 is biij MM voor 874 verkrijgbaar (vakantiekorting)... Wat zoudne jullie doen?

Live today! Nobody promised you tomorrow.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 19:11

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Naast dat de xps15 handzamer is, heeft deze de speakers op de juiste plaatsen. Bij xps17 zitten deze op de palmrest, waardoor je tijdens typen deze half bedekt en redelijk storend is.
Ook tijdens gamen, links heb je dan wasd (in geval shooter) in gebruik waardoor je die speaker bedekt.
En bij de xps15 zitten deze aan beide kanten toetsenbord.
Dit is ook de enige nadeel van xps17 waarvan ik bij voorbaat het niet wist (misschien wel kunnen weten) en het idee heb: k*t zeg, daar hebben ze niet over nagedacht.
Overigens wel opgelost met laptop riser, losse tobo muis combi. Voor de vaste (werk)plek en headset als je onderweg bent.

Een ander nadeel met xps17 als je de 3d kaart neemt, is dat optimus niet werkt, wat nogal scheelt in accuverbruik.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 01:17
Vae Victis schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 09:04:
Naast dat de xps15 handzamer is, heeft deze de speakers op de juiste plaatsen. Bij xps17 zitten deze op de palmrest, waardoor je tijdens typen deze half bedekt en redelijk storend is.
Ook tijdens gamen, links heb je dan wasd (in geval shooter) in gebruik waardoor je die speaker bedekt.
En bij de xps15 zitten deze aan beide kanten toetsenbord.
Dit is ook de enige nadeel van xps17 waarvan ik bij voorbaat het niet wist (misschien wel kunnen weten) en het idee heb: k*t zeg, daar hebben ze niet over nagedacht.
Overigens wel opgelost met laptop riser, losse tobo muis combi. Voor de vaste (werk)plek en headset als je onderweg bent.

Een ander nadeel met xps17 als je de 3d kaart neemt, is dat optimus niet werkt, wat nogal scheelt in accuverbruik.
Portability is hier niet de issue als ik de TS lees. Er worden 2 externe schermen op aangesloten, dan werkt het eigen scherm van de laptop niet. Dus het toetsenboprd zal waarschijnlijk ook niet gebruikt gaan worden. Het gaat om voldoende power. Dan zou ik gaan voor de XPS 17 in 3D uitvoering.

[ Voor 7% gewijzigd door zeef op 26-05-2012 09:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 02:55:
[...]

Via deze links, blijkbaar heb ik een ander systeem ofzo dan wat jij op je sheets hebt:

XPS17 voor 859 (niks veranderd):
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1

XPS15 voor 829 (niks veranderd)
http://configure.euro.del...nldhs1&model_id=xps-l502x

De waardebonnen die ik vond in dit topic werkte niet:
Dell Waardebonnen Topic

Mijn prijzen zijn exclusief de cashback korting van 7%
En jij gebruikt de kortingsbonnen van http://www1.euro.dell.com...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 ?
pvanmegen schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 08:27:
Het is jammer dat die XPS 17 een 'oudere' cpu heeft anders was mijn beslissing gelijk genomen. Ik zit te dubben tussen een N76 en nu deze. De N76 is biij MM voor 874 verkrijgbaar (vakantiekorting)... Wat zoudne jullie doen?
GT555m > GT 630m. De GT630m is eigenlijk een kloon van de GT540m. als je ooit wilt gamen kan je beter gaan voor een wat tragere CPU en een snellere GPU. Maar aan de andere kant: als je ooit wilt gamen, dan is de GT650/640m een vrij grote vooruitgang waar ik zeker op zou wachten.

De snellere CPU is niet zo boeiend naar mijn mening.
zeef schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 09:39:
[...]

Portability is hier niet de issue als ik de TS lees. Er worden 2 externe schermen op aangesloten, dan werkt het eigen scherm van de laptop niet.
Jawel. Maar niet als je de 3D versie neemt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 02:06:
Hahaha, snap nu eindelijk na 2 dagen hoe je sheet werkt 8)7 Werkt echt supergoed ! _/-\o_ Zal wel een zonnesteek hebben opgelopen deze week...

Verwijderd

Je kan niet én couponkorting (5%) én EPP korting (5%) krijgen. En dan nog een keer mastercard/shopkorting voordeel (7%). De combinatie coupon + EPP is onmogelijk. Je coupon wordt wel vermeld, maar niet meegerekend. Er staat dan:
De volgende waardebonnen zijn ingevoerd, maar vereisen extra gegevens of voldoen niet aan de geldigheidseisen. Klik op Details bekijken voor meer informatie.
5% korting op geselecteerde Inspiron & XPS systemen vanaf €699.
En als je dan op details klikt krijg je:
5% korting op geselecteerde Inspiron & XPS systemen vanaf €699. Niet geldig op geselecteerde bundels van onze Employee Purchase Program. Deze couponcode werkt niet met ander couponcodes.
Vervalt woensdag 30 mei 2012
Dus uiteindelijke prijs van xls 17 (epp variant) wordt iets van 768 euro.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 14:49:
[...]

Je kan niet én couponkorting (5%) én EPP korting (5%) krijgen. En dan nog een keer mastercard/shopkorting voordeel (7%). De combinatie coupon + EPP is onmogelijk. Je coupon wordt wel vermeld, maar niet meegerekend. Er staat dan:
Dat klopt toch met de sheet? :P
Pagina: 1