Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SRV2008] Server monitor tool (Cacti / snmp)

Pagina: 1
Acties:

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-11 17:00
Ik ben opzoek naar (liefst een webbased) 'tooltje' om mijn homeserver in de gaten te houden. Deze (enkele) server draait windows server 2008 R2 en zit niet in een domein.

Ik ben al aan de slag geweest met cacti maar hiervan kan ik gewoon geen goede tutorial vinden. Na lang gekloot is het me wel gelukt om een paar grafieken te krijgen.

De HDD space, CPU gebruik en de ingelogde users werken goed. Maar ik wil meer, netwerk traffic, geheugen gebruik, hdd activity, temperatuur, (fan speeds?) noem het maar op, hoe meer hoe beter in allemaal grafiekjes :)

Anyway het probleem is dus dat ik nu niet verder kom: ik heb die net-snmp er op staan maar zodra ik die gebruik werkt het helemaal niet, de standaard windows snmp werkt dan wel, maar dan zijn er ook vreemde dingen:

Afbeeldingslocatie: http://upload.mattie-systems.nl/uploads/38212-capture.png
Network traffic heeft geen tekst; de andere grafieken wel.

Verder heb ik begrepen dat er niet standaard al templates (oid) inzitten om alles te inzien dus ik heb wat gedownload: http://forums.cacti.net/v...t=informant+cpu&start=120 en die er in gezet. Alleen ik krijg het niet aan de praat, ik heb gedaan wat er in de readme staat maar toch is er geen grafiek zichtbaar. Verder zie ik hier ook niks qua temperatuur metingen.

Dus eigenlijk is de vraag: hoe werkt cacti? Heeft iemand een tutorial die echt beschrijft hoe je graphs aan kan maken wat dieper gaat dan de standaard graphs (die werken dus)?

Of is er een andere (en betere) tool voor wat ik wil?

edit:

Ik zie nu dat er bij CPU3 ook geen tekst staat (wel een grafiek) dat is helemaal vreemd aangezien het bij 0,1,2 wél goed gaat...

[ Voor 4% gewijzigd door Mattie112 op 25-05-2012 15:59 ]

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• RoelVB
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 17:47
Volgens mij kan het programma PRTG alles wat je wilt.
Dit programma werkt ook met een webinterface in is gratis tot 10 sensoren (CPU is één sensor, Bandwith is een sensor, enz.)

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 16:24
Ik zou ook zeggen: PRTG
Geniale tool en inderdaad gratis tot 10 sensoren. Er is tevens een App voor je mobiel (Android/iOS) om alles vanaf je telefoon te monitoren :)

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-11 17:00
Ok bedankt dat zal ik eens testen. Ik denk niet dat er meer dan 10 temperatuur sensoren in zitten dus dat lijkt me prima.

Ik zal mijn bevindingen hier nog wel even melden!

[ Voor 1% gewijzigd door Mattie112 op 26-05-2012 15:57 . Reden: typo ]

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)