Toon posts:

Corsair Accelerator als Readyboost?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Corsair accelerator, dit werkt opzich prima voor 1 hdd hardeschijf.
Ik begreep dat het nogal een fragiel systeem is, als de ssd defect raakt ben ik alles op mijn hdd ook kwijt.

Nu heb ik "ergens" gelezen dat iemand zo'n zelfde soort cache ssd heeft gebruikt als readyboost.
Gewoon formatteren als NTFS en max 32Gig aansturen als ready boost.
Met de voordelen:

1 Werkt voor alle hdd's in de pc.
2 Als hij crasht blijft je systeem gewoon werken.
3 Is net zo snel.

Is dit waar? En zo ja, hoe kan je de ssd ( parasiet) dan weer verwijderen zonder dat je alles opnieuw moet installeren?
En als je zo'n cache ssd formatteerd en een stationsletter toe wijst, hoe kan je die weer origineel krijgen?

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-01 16:56
Voor zover ik weet ondersteund ReadyBoost maximaal 4 GB en merk je alleen prestatieverschil bij (zeer sterk) verouderde computers. Op basis daarvan zou ik zeggen dat ReadyBoost niet gaat werken, maar er zijn vast wel 3rd party apps die je verder kunnen helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, weet je het zeker dat het maar 4 gig is?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01 14:34
Die 4 GB kan ik ook niet vinden en Microsoft heeft het zelf ook over iets meer: http://windows.microsoft....ducts/features/readyboost

Zelf heb ik readyboost heel kort gebruikt onder Vista maar het maakte in mijn situatie weinig verschil qua performance. En nadat ik problemen kreeg met het stickje kreeg ik allerlei foutmeldingen die uiteindelijk geleid hebben tot een schone installatie. Kan zijn dat ik zelf wat verkeerd gedaan heb maar mijn ervaring is dus niet echt positief :)

[ Voor 53% gewijzigd door Rupie op 25-05-2012 20:12 ]

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Heb readyboost geprobeerd met W8 , en die vondt 32GB een formaat voor optimale prestaties . Hoe w8 aan dat getal komt is mij niet duidelijk , het kan een standaard aantal GB zijn wat wordt aanbevolen , of er wordt een berekening gemaakt aan de hand van de aanwezige hardware . Vondt het verschil eerlijk gezegd niet de moeite .Kleine winst met booten maar de hd vindt ik nog steeds prominent aanwezig , verschil ssd/ hd+ssd cache is best groot .
De functie readyboost is gewoon te verwijderen op dezelde manier hoe je hem aanzet , alleen uit inplaats van aan .
Nu komt intel met een vergelijkbaar RST cache syteem , mischien de moeite waard om die ook te proberen
beste kun je volgens mij het os op die 30GB ssd zetten , en die gebruiken als boot disk .Een kale w8 64bit instal is ongeveer 19 GB , die staat hier op een 30GB partitie . W8 en W7 hebben allebij een paar systeemmappen die erg veel ruimte innemen

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:29
Zonde van de SSD om het te gebruiken als readyboost.
Zolang er geen Sandforce controller inzit, wat bij veel Corsair SSD's wel zo is, zijn SSD's een betrouwbaar medium.

Als je die Corsair dus als caching SSD gebruikt moet je maar gewoon regelmatig backups maken.

☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je wilt sowieso regelmatig backups maken. Ongeacht het medium.

[ Voor 60% gewijzigd door Ultraman op 25-05-2012 20:36 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, beter zo laten en backups maken.

Ben er wel tevreden over, met atto haal ik de 200Mb lezen en schrijven op een 1 Tb 7200rpm hdd. ( wel met grote bestanden )

Mijn oorspronkelijke bedoeling was veel ruimte en snelheid en niet te duur, en dat is aardig gelukt.
Helaas kan ik geen 2e cache aan mijn andere hdd's hangen.
Pagina: 1