games die 16:10 verhouding ondersteunen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master-arjan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-10 15:52
hallo mede tweakers,

ik lees in veel comments dat 16:10 "beter" is, maar de games moeten het wel ondersteunen.
nu moet ik eerlijk bekennen dat ik er nog niet uitgebreid op heb gezocht, maar ik wil graag reacties van mensen die hier ervaring mee hebben.
de goede, maar natuurlijk ook de slechte

mvg,

master-arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Gaat prima, alleen oudere games niet maar daar zijn tooltjes voor.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Weet niet echt wat ervan te zeggen valt eigenlijk? Zie niet helemaal waarom het goed of slecht zou zijn, dat is puur afhankelijk van de native resolutie van je eigen monitor natuurlijk. Ik heb zelf een 16:10 monitor, dus ik ben er wel blij mee dat games als Diablo 3, Starcraft 2, League of Legends en QuakeLive het ondersteunen. Ik kom eigenlijk nooit games tegen die het niet ondersteunen of het moeten, zoals Touchdomex al zegt, oudere games zijn. :)

Waar ben je nu precies naar op zoek, want dat is me nog niet helemaal duidelijk?

Verder hoef je niet te groeten/afsluiten in je reacties op het forum.

[ Voor 15% gewijzigd door Cloud op 25-05-2012 11:55 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:16

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Ik stel voor dat je vooral even hier kijkt, op het Widescreen Gaming Forum. Daar zijn genoeg ervaringen te vinden, plus een lijst welke (klassieke) spellen welke beeldverhoudingen ondersteunen. Regelmatig zitten er ook oplossingen tussen op spellen aan de praat te krijgen op 16:10.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-10 08:03
Voor het gamen en het werken in Windows vind ik 16:10 ook fijner. Je hebt wat meer ruimte in de hoogte en het oogt fijner. Nadeel is wel dat je bij films en series zwarte balken krijgt, maar die ruimte heb je sowieso niet bij 16:9 dus of je het een nadeel kunt noemen. ;).

Elke game die 16:9 ondersteunt, ondersteunt ook wel 16:10, ben er nog geen tegengekomen die dat niet doet in ieder geval.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master-arjan
DUX schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:57:
Ik stel voor dat je vooral even hier kijkt, op het Widescreen Gaming Forum. Daar zijn genoeg ervaringen te vinden, plus een lijst welke (klassieke) spellen welke beeldverhoudingen ondersteunen. Regelmatig zitten er ook oplossingen tussen op spellen aan de praat te krijgen op 16:10.
er zijn er ook zo veel, dan ga ik daar maar eens kijken.

maar in de topics van de mensen die een nieuwe monitor zoeken komen deze dingen elkekeer naar voren.

zelf speel ik voornamelijk bf3 mw1,2 en 3 en mn broertje doet dirt2 en blur en dat soort dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Cloud schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:54:
Weet niet echt wat ervan te zeggen valt eigenlijk? Zie niet helemaal waarom het goed of slecht zou zijn, dat is puur afhankelijk van de native resolutie van je eigen monitor natuurlijk. Ik heb zelf een 16:10 monitor, dus ik ben er wel blij mee dat games als Diablo 3, Starcraft 2, League of Legends en QuakeLive het ondersteunen. Ik kom eigenlijk nooit games tegen die het niet ondersteunen of het moeten, zoals Touchdomex al zegt, oudere games zijn. :)
Zolang de games de juiste DirectX API gebruiken zou het geen probleem mogen zijn, zeker voor modernere games niet.

Die API (weet even niet precies welke) communiceert zover ik weet met de videodriver, die dan dus doorgeeft wat de mogelijke resoluties zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 25-05-2012 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-10 08:00

mace

Sapere Aude

master-arjan schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:24:
[...]

er zijn er ook zo veel, dan ga ik daar maar eens kijken.

maar in de topics van de mensen die een nieuwe monitor zoeken komen deze dingen elkekeer naar voren.

zelf speel ik voornamelijk bf3 mw1,2 en 3 en mn broertje doet dirt2 en blur en dat soort dingen
Maar je hebt dus een 16:10 scherm? Want dat lees ik nergens terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master-arjan
nee heb nu een 23" 16:9 maar die is gezamelijk en wil ff kijke voor een eigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik denk eigenlijk dat hij nog een scherm wil kopen en vooraf wil weten hoe het lijkt met de ondersteuning van 16:10 in games.

Maar master-arjan, probeer nu te verduidelijken wat je nu eigenlijk vraagt en wat je probleem is. Op deze manier valt er niet echt een antwoord te geven omdat de vraag volstrekt onduidelijk is. Dat soort voor verwarring en dan kan dit topic beter dicht. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master-arjan
Cloud schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:34:
Ik denk eigenlijk dat hij nog een scherm wil kopen en vooraf wil weten hoe het lijkt met de ondersteuning van 16:10 in games.

Maar master-arjan, probeer nu te verduidelijken wat je nu eigenlijk vraagt en wat je probleem is. Op deze manier valt er niet echt een antwoord te geven omdat de vraag volstrekt onduidelijk is. Dat soort voor verwarring en dan kan dit topic beter dicht. :)
en idd ik wil graag weten hoe de ondersteuning is van zo'n scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je al 16:9 hebt zul je denk ik weinig verschil gaan merken, die ene pixel, is dat het geld wel waard? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master-arjan
maar ik heb zowieso een nieuwe nodig, want wat heb ik aan een nieuw systeem zonder monitor als het oude systeem ook nog in gebruik blijft:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
als je vooral wil gamen: pricewatch: Samsung Syncmaster S23A700D

de 1e goedkopere 120hz.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 01:52

Wiethoofd

Broadcast TOM

Volgens mij maakt tegenwoordig de aspectratio echt niet meer uit (tenzij het een ranzige console port is en dus de boel altijd 16:9 wordt ongeacht je 4:3/5:4 of 16:10 draait (Assassin's Creed 1 had dat volgens mij (geen 16:10 support))

Ik erger me meer aan het feit dat developers bij 1920*1080 de grens trekken als max supported resolutie, op m'n 23" 2048*1152 werd alles blurry en op de huidige 2560*1440 ga ik dan wel windowed spelen als ze te lui zijn om higher reso textures te maken.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guReMcO
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-10 22:13

guReMcO

Praat mar frysk

Moderne games ondersteunen een hele vloot aan 16:9 en 16:10 resoluties dus dat is geen enkel probleem. Het kan idd zo zijn dat de game zo lui geport is dat je er niks aan hebt maar dat zijn gelukkig lang niet alle games.

Bij oudere games kan het zijn dat breedbeeld resoluties sowieso problematisch is omdat dit toen geen gemeengoed was. Hiervoor zijn voor sommige games tools of work-arounds beschikbaar maar voor veel ook niet. Meestal kan je het met wat geknoei wel zo krijgen dat je een 4:3 resolutie krijgt met zwarte balken aan de zijkanten zodat de beeldverhouding van de game wel klopt (dus niet uitgerekt word).

Vind het wel leuk trouwens dat mensen nog echt een 16:10 monitor willen hebben. Keep 16:10 alive man. :P

EDIT: Typo

Croissant in hand, I was alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:43

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

guReMcO schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 13:01:
Vind het wel leuk trouwens dat mensen nog echt een 16:10 monitor willen hebben. Keep 16:10 alive man. :P
Amen! Hoewel m'n huidige monitor Dell 27" 16:9 is, had ik hiervoor op 24" een 16:10 en het werkt echt veel fijner. Ik heb bij mijn spellen nooit nadelen gevonden, en de meeste spellen post jaar 2000 ondersteunen wel 1920x1200 (al dan niet via work around), ik ken eigenlijk geen enkele release van de laatste 5 jaar die het niet had.

Maar misschien handig om wat meer info te geven wat je nou echt zoekt, en voor welke spellen dan precies. ;)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ik gebruik ook nog m'n 16:10 hiero. geen problemen, stel dat je een spel tegenkomt wat geen 16:10 ondersteunt dan speel je gewoon met zwarte balken boven en onder.

Maar goed, als je in de pricewatch kijkt dan zijn 1080p schermen vanaf 100,- en 1920x1200 schermen vanaf 200,- zo veel is het nou ook weer niet waard.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:43

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Je kan monitoren natuurlijk niet zomaar op resolutie alleen vergelijken.... Meestal is er aan de 1920x1200 modellen meer aandacht besteed, omdat het toch wat meer 'niche' is dan de standaard 1080p waarmee je dood wordt gegooid. Kennelijk is het volgens veel fabrikanten "oh je hebt een pc, DUS je zult wel 24/7 films kijken op je pc, DUS je MOET wel alleen 1080p willen", wat ik persoonlijk een slechte zaak vind.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

16:10 is niet zozeer beter als dat het lekkerder werkt met office en dergelijk omdat je meer hoogte hebt en dus meer tekst tegelijk op je scherm kan hebben, in verhouding.

Voor gamen wil je eigenlijk een immersive ervaring hebben, wat je krijgt door een grotere resolutie en een grotere monitor. Kijk je dus niet helemaal scheel op verhouding, maar naar de resolutie (welke meer pixels is), scherm diagonaal, reactie tijd (te veel vertraging is niet fijn) en natuurlijk tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Dat 16:10 beter is komt voornamelijk door shooters en RTS spellen. Bij die games zie je meer met een 16:10 monitor (uiteraard rekeninghoudend met resoluties). Starcraft 2 is een notoir voorbeeld.

Maar het is alleen beter als je een beetje serieus gamed (dus winnen leuk vindt) Anders is het te verwaarlozen.
http://www.sc2blog.com/wp...10/02/StarCraftRatios.gif
Deze gif geeft het wel goed weer.

Overigens heb ik het hier over gamen en niet over zakelijke toepassingen. Bij zakelijke zooi is mijn insteek altijd hoe meer ik zie en hoe meer ik kwijt kan op mijn scherm, hoe beter.

Hiernaast ondersteunen alle games tegenwoordig 16:10. Het moet ook op de tv kunnen etc. Alleen echt oude games kunnen lastig worden maarja echt oude games worden tegenwoordig vaak weer opnieuw uitgegeven voor windows 7 etc. dus nog best kans dat je dan nogsteeds 16:10 hebt (met vulranden!)

[ Voor 41% gewijzigd door Postius op 25-05-2012 14:13 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Pagina: 1