Beste Tweakers,
voor het eerst ben ik van plan zelf mijn pc samen te stellen en te bouwen (met behulp van een vriend) en ik vroeg mij af wat jullie vinden van de componenten die ik tot nu heb samengesteld, en of het nog beter kan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag games als Diablo III en GTA V erop kunnen spelen. Daarnaast lekker kunnen internetten, skypen, downloaden, muziek luisteren, films/series kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 700 euro, exclusief randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hier hoeft dus eigenlijk geen rekening mee gehouden te worden aangezien dit hele topic gaat over het systeem zelf zonder randapparatuur. Ik heb wel een Western Digital externe harde schijf van 1 TB, waar ik mijn films en muziek op store, ik heb dus niet een al te grote interne harde schijf nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als leidraad heb ik de BBG van mei gebruikt. Hetgeen waar ik nog niet zeker over ben is de processor + moederbord, aangezien nu de Intel i5 3450 verkrijgbaar is. Moet ik als ik de Intel i5 3450 neem ook meteen een ander moederbord kiezen? Daarnaast vraag ik me nog af of ik een SSD ga nemen of niet (wat zijn hier de voordelen van bij een gamesysteem, en is het het geld waard?). Ook ben ik niet zeker over de case, ik wil graag een mooie case qua uiterlijk, van binnen moet hij echter ook degelijk zijn. Maar goed, hier is het lijstje componenten wat ik tot nu toe heb verzonnen.
En nu dus een lijstje van componenten waarvan ik niet zeker ben of ik ze moet aanschaffen of niet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen merkvoorkeuren, zolang het systeem maar lekker draait.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zou graag willen dat het systeem niet te veel geluid produceert, maar wel koel blijft.
Samenvattend
Even om alles op een rijtje te zetten.
voor het eerst ben ik van plan zelf mijn pc samen te stellen en te bouwen (met behulp van een vriend) en ik vroeg mij af wat jullie vinden van de componenten die ik tot nu heb samengesteld, en of het nog beter kan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag games als Diablo III en GTA V erop kunnen spelen. Daarnaast lekker kunnen internetten, skypen, downloaden, muziek luisteren, films/series kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 700 euro, exclusief randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hier hoeft dus eigenlijk geen rekening mee gehouden te worden aangezien dit hele topic gaat over het systeem zelf zonder randapparatuur. Ik heb wel een Western Digital externe harde schijf van 1 TB, waar ik mijn films en muziek op store, ik heb dus niet een al te grote interne harde schijf nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als leidraad heb ik de BBG van mei gebruikt. Hetgeen waar ik nog niet zeker over ben is de processor + moederbord, aangezien nu de Intel i5 3450 verkrijgbaar is. Moet ik als ik de Intel i5 3450 neem ook meteen een ander moederbord kiezen? Daarnaast vraag ik me nog af of ik een SSD ga nemen of niet (wat zijn hier de voordelen van bij een gamesysteem, en is het het geld waard?). Ook ben ik niet zeker over de case, ik wil graag een mooie case qua uiterlijk, van binnen moet hij echter ook degelijk zijn. Maar goed, hier is het lijstje componenten wat ik tot nu toe heb verzonnen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Western Digital Caviar Blue WD5000AAKX, 500GB | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Sony Optiarc AD-7280S Zwart | € 14,45 | € 14,45 |
| 1 | Lancool PC-K58 Zwart | € 70,10 | € 70,10 |
| 1 | Intel Core i5 2400 | € 162,- | € 162,- |
| 1 | Sapphire HD7850 2GB GDDR5 | € 210,- | € 210,- |
| 1 | Corsair Builder CX500 V2 | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Corsair CMV8GX3M2A1333C9 | € 38,95 | € 38,95 |
| 1 | MSI H61MA-E35 (B3) | € 53,43 | € 53,43 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 661,78 | |
En nu dus een lijstje van componenten waarvan ik niet zeker ben of ik ze moet aanschaffen of niet.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3450 Boxed | € 167,- | € 167,- |
| 1 | Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB | € 71,90 | € 71,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 238,90 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen merkvoorkeuren, zolang het systeem maar lekker draait.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zou graag willen dat het systeem niet te veel geluid produceert, maar wel koel blijft.
Samenvattend
Even om alles op een rijtje te zetten.
- Twijfel of ik het beste de nieuwe Intel i5 3450 processor kan halen. Zo ja, is het verstandig dan ook een ander moederbord te nemen?
- Is het het waard om een SSD te nemen? Ga ik veel verschil merken tijdens het gamen, browsen of media bekijken?
- Welke case zal ik nemen? Uiterlijk is belangrijk voor mij, maar van binnen moet hij ook degelijk zijn (airflow en dergelijke).