[Wordpress] get_permalink geeft link naar parent

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-06 14:54
Zojuist een website verhuist naar mijndomein.nl, alles prima zoals we van mijndomein.nl gewend zijn. Echter wil één ding niet goed komen. Het gaat om een Wordpress website trouwens.

Situatie

Ik heb een template voor parentpages die doorstuurt naar de eerste childpage. Dit heeft altijd goed gewerkt, maar nu krijg ik een 301 en dus ben ik aan het debuggen geslagen in de template.

Probleem

get_permalink() geef ik een ID van een childpage mee. Maar ik krijg de permalink van de parentpage terug. Onmogelijk toch?

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
/*
Template Name: Redirect To First Child
*/
if (have_posts()) {
  while (have_posts()) { the_post();

$children = get_pages("child_of=".lang_page_id($post->ID)."&sort_column=menu_order");

if ($children) {
        $child = $children[0];

echo "<pre>"; print_r(get_permalink($child->ID)); echo "</pre>"; // produceert permalink naar parent (ID 19)
        echo "<pre>"; print_r($child->ID); echo "</pre>"; // produceert goede ID; 244

//wp_redirect(get_permalink(lang_page_id($child->ID)));
        exit;
    }
  }
}

De enige plugin die hier gebruikt word is WPML. Alle opties staan goed, ook redirecten en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Allereerst: waarom gebruik je $child->ID en niet gewoon $child?

Verder: De source van get_permalink kan je gewoon opzoeken, dus als je zeker weet dat jouw input klopt: ga daar eens verder met debuggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-06 14:54
ValHallASW schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:37:
Allereerst: waarom gebruik je $child->ID en niet gewoon $child?

Verder: De source van get_permalink kan je gewoon opzoeken, dus als je zeker weet dat jouw input klopt: ga daar eens verder met debuggen.
wp_redirect verwacht een ID en geen object.

Overigens kom ik er net achter dat alle permalinks corrupt zijn, gewoon helemaal leeg in sommige gevallen.