CPU upgrade

Pagina: 1
Acties:

• master-arjan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-10-2025
hallo tweakers,

ik wil graag mijn pc upgrade en dan als belangrijkste de cpu.
ik heb nu:
i7 920
met een standaard dell dx58m01 (tijdelijk)
gtx560 Ti 448
corsair GS500

ik wil graag een goed advies voor de cpu, een mobo en ram zoek ik er dan wel bij.
ik ben een intensieve gamer en wil alle games op max spelen. (dat lukt nu ook wel, maar wil graag aan mn pc rommelen.)
budget 250,- voor cpu
als dit 300,- valt dat te overwegen

graag advies en ervaringen

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:48
Voor dat socket heb je niet echt snellere cpu's, in ieder geval niet voor dat geld.
Moet je er ook een moederbord (en geheugen) bij, dan ga je ook je budget te boven.

De i7 920 is overigens nog prima, of kun je hem niet overklokken met je huidige moederbord?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

ik zou eerlijk gezegd eerder een tweede videokaart erbij hangen, dan een cpu-upgrade.

Maar, zelfs dat lijkt me vrij nutteloos.

Het is eigenlijk al een prima systeem, je kan je cpu nog wat overklokken. Koop voor 300 piek aan waterkoeling en ga je hele systeem overklokken. Ook leuk.

People as things, that’s where it starts.

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-03 02:27
ik denk eerder dat je meer baat bij een nieuwe grafische kaart hebt..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je iets wilt hebben dat echt veel sneller is dan die i7 920 kom je gelijk uit op hele dikke CPU's die ver boven je budget zitten ben ik bang. Een upgrade naar een 2500K oid is leuk, maar die dingen zijn nu ook weer niet schrikbarend veel sneller dat je er echt heel veel van zult gaan merken, investeren in een nieuwe / extra videokaart is dan wellicht interessanter.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een i7 920 kan gerust nog een hele tijd mee zonder dat het een bottleneck wordt. De enige reden om te upgraden zou zijn voor een lager energieverbruik. Maar prestaties zal je met dat budget niet echt winnen :)
Pagina: 1