Toon posts:

Game-design pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een klant van ons heeft zelf via internet een pc samengesteld:

Processor: Intel core i7-2600k
Moederbord: Asus p8z68 deluxe/gen3
Hardeschijf: 2,5 TB SATA3
Kast: Antec one hundred window
Geheugen: 2x GeIL 8 GB DDR3-1600
Waterkoeler: Corsair cooling Hydro series h80
DVD-brander: Pioneer BDR-206DBK
SSD: Adata AS510S3-120GM-C
Videokaart: 2x Asus GTS450/DI/1GD3
Voeding: antec truepower new series tp-750 blue

Ik weet er zelf niet superveel van, maar nu is mijn vraag:

Is dit een goeie pc voor 3d designing en het spelen van de laatste high-end games?

Dankuwel

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:49
Wat voor klant is dat dan :? Want nu klinkt het alsof jij een klant krijgt en vervolgens ons jouw werk laat doen..?

The devil is in the details.

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-05 20:18
De videokaart is in verhouding behoorlijk zwak (ivt bijvoorbeeld het geheugen en de PCU) voor het spelen van de laatse high end games (op hoge settings).

[ Voor 36% gewijzigd door jaapsander op 25-05-2012 11:16 ]

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-05 16:53

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:11:
Hallo,

Een klant van ons heeft zelf via internet een pc samengesteld:

Processor: Intel core i7-2600k
Moederbord: Asus p8z68 deluxe/gen3
Hardeschijf: 2,5 TB SATA3
Kast: Antec one hundred window
Geheugen: GeIL 8 GB DDR3-1600
Waterkoeler: Corsair cooling Hydro series h80
DVD-brander: Pioneer BDR-206DBK
SSD: Adata AS510S3-120GM-C
Videokaart: Asus GTS450/DI/1GD3
Voeding: antec truepower new series tp-750 blue

Ik weet er zelf niet superveel van, maar nu is mijn vraag:

Is dit een goeie pc voor 3d designing en het spelen van de laatste high-end games?

Dankuwel
Ten eerste: Wat voor onderneming zijn jullie eigenlijk 8)7

OT: Nee, dat is het verre van om heel eerlijk te zijn, die videokaart is veel te zwak voor een game als battlefield 3 of een andere high-end game. Voor de rest is Ivy Bridge nu uit en lijkt me dat een betere keuze voor 3d designing. Op een H80 kun je het beste vanwege geluidsproductie ook andere fans zetten dan standaard mee worden geleverd. SSD kun je het beste gaan voor de Crucial M4 128gb, omdat deze een perfecte mix is van goede prijs, snelheid, betrouwbaarheid en featureset. Voeding heb je aan een 550w al meer dan genoeg (als je er wel een goede videokaart in zou zetten, anders heb je aan 400w al meer dan zat).

Grillmeister

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop op het moment stage op een bepaalde locatie, normaal gesproken voer ik andere opdrachten uit maar ik heb vandaag de opdracht gekregen om deze klant 'advies' te geven. Omdat ik verder niet veel verstand heb van hardware besloot ik het hier te posten.

Verder heb ik een fout gemaakt, de klant wilt namelijk 2 videokaarten hebben en nog eens 2x 8 GB DDR3-1600 geheugen.

Verwijderd

Wat voor '3D design' praten we over? CAD (Pro/ENGINEER / Solidworks) of Animatie/renderen/ray tracing (Maya / Blender)? Voor serieus CAD werk zou ik voor een 'professionele' videokaart gaan; Nvidia Quadro oid, maar dat gaat niet (goed) samen met gamen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2012 11:21 ]

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-05 16:53

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:18:
Ik loop op het moment stage op een bepaalde locatie, normaal gesproken voer ik andere opdrachten uit maar ik heb vandaag de opdracht gekregen om deze klant 'advies' te geven. Omdat ik verder niet veel verstand heb van hardware besloot ik het hier te posten.

Verder heb ik een fout gemaakt, de klant wilt namelijk 2 videokaarten hebben en nog eens 2x 8 GB DDR3-1600 geheugen.
Hoeveel wil meneer/mevrouw besteden aan zijn/haar nieuwe systeem?
Zet er never nooit een dubbel 4xx serie kaart in, maar ga voor een enkele GTX6xx of GTX5xx serie kaart (=veel minder moeilijkheden voor jouw en de klant).
Ivy Bridge mag er toch wel in voor zo'n bedrag (3770k met H77/Z77 moederbord).
Voeding is veel te veel, ga liever voor een mooie 550 watt.

Grillmeister

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:13
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:18:

de vraag is dan, waarom wil die klant per se 2 videokaarten?

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

Als je wil gamen en je wilt 2 kaarten, dan zou ik denk ik of een 560TI/57 in SLI doen, of de 6870 in crossfire afhankelijk van merkvoorkeur. Als geen doe Nvidia. SLI werkt iets beter met minder microstutter.

Persoonlijk zou ik altijd 1 kaart nemen, omdat je dan namelijk geen problemen krijgt met microstutter.

Als de klant niet gaat overclocken zou ik een IvyBridge (i7 3XXX) aanraden en heeft hij geen K variant nodig. Overclocked hij wel, dan zit de processor wel goed.
Pagina: 1