Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 460216

Topicstarter
Ik ben helemaal weg van de Galaxy Nexus!

Maar nu heb ik gehoord dat er nogwel wat problemen zijn met de Samsungs icm "Kies".

De Nexus heeft geen microSD poort en nu werd mij aangeraden om een andere smartphone te kopen waar wél een microSD poort in zou zitten, voor als het "Kies" het niet goed zou doen, je anders problemen zou hebben.
Ik ben beslist niet technisch wat betreft pc/phone gebruik, dus ik wil het niet te omslachtig moeten doen.

m'n tweede keus zou een HTC One S zijn, maar die heeft hetzelfde probleem als de Nexus.
Derde keus is de Galaxy SII.

Ik ga hem voornamelijk gebruiken om te bellen (!) (schijnt bijna uniek te zijn tegenwoordig ;) ) en verder leuk om te pielen met apps, spelletjes, foto's maken. Hoeft niet heel erg veel muziek/films op, dus neem aan de de 16GB genoeg zou moeten zijn.

Een switch naar de SII zou dan ook echt zijn om via microSD dingen erop te zetten.

Ben niet iemand die ieder jaar een nieuwe hoeft, dus wil er wel lang mee kunnen doen.

zou graag van jullie willen horen of het verhaal van "Kies" klopt en of ik inderdaad beter een andere kan aanschaffen.
(wel graag beetje "Jip en Janneke taal" en niet te technisch worden aub.... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:08
Ik heb een Galaxy Nexus, maar Kies nog nooit gebruikt, omdat a) de telefoon Over the air updates binnenhaalde en b) ik na 5 uur al een custom rom erop had gezet.

Verder over de Galaxy Nexus: Erg fijne telefoon, het knoploze design is erg mooi. Hij voelt ook wel luxer aan dan de SII en is uit te breiden met een officiele samsung batterij met grotere capaciteit zonder dat de telefoon veel groter en zwaarder wordt.

Wat minder is, is de camera, en dan vooral als het iets donkerer is. Met dit warme weer zijn de foto's wel erg mooi. De SII heeft 3mp meer ten opzichte van de Galaxy Nexus, maar ik weet niet hoe de foto's van dat toestel zijn.
Alle drie de telefoons hebben android 4.0, maar de HTC One S heeft dan weer de sense skin, waar je van moet houden.

Economisch gezien (als je hem los koopt) denk ik dat de Nexus de beste prijs/kwaliteitverhouding biedt.

Over de bestandoverdracht: Zowel mijn mac als pc herkennen de telefoon en mounten het interne geheugen zodat ik bestanden er gewoon via de verkenner/finder op kan zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door StarC op 25-05-2012 11:15 . Reden: +over bestandoverdracht. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:04
Ik zou in dit geval voor de Nexus gaan. Ik heb zelf een SGS II, maar wel met een andere launcher omdat ik altijd ruzie heb met TouchWiz (de Samsung launcher). Alle overige meuk van Samsung heb ik verwijderd, op Dive na.
Ik vind de foto's van de SGS II niet briljant, dus voor die 3MP extra hoef je het niet te doen.

Een voordeel van de Nexus is de hogere resolutie van het scherm. Het scherm is ook iets groter, en de totale telefoon is maar heel iets groter dan de SGS II. Omdat het een Nexus is, blijf je lekker up to date door Google en ben je niet afhankelijk van updates met aanpassingen van Samsung.

Kies is inderdaad een draak van een programma, maar zoals hierboven al gezegd is heb je die praktisch nooit nodig. Ik heb het alleen gebruikt om de goede drivers te installeren om vervolgens met Odin een custom rom te flashen.

Het gemis van een micro-sd kaart is heel persoonlijk. Ik heb in mijn SGS II '16Gb' geheugen. In de praktijk kan ik daar ongeveer 11 Gb van gebruiken. Ik heb er laatst een sd-kaartje ingezet met heel veel video's. Daarvoor miste ik de ruimte niet echt, maar met een stapel afleveringen 720p mkv gaat het wel hard (ruim 1Gb per aflevering). Op mijn tablet zet ik nu vaak avi of mp4, wat rond de 300-350 mb per aflevering is. Voor muziek, navigatie en een paar video's is het interne geheugen groot genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Met de HTC One S heb je niets te maken met Kies. HTC stuurt de updates gewoon OTA.
Dat verhaal over MicroSD poort is mij helemnaal duister. De Galaxy Nexus heeft geen MicroSD card slot, maar dat heeft niets te maken met updates, Kies of dergelijken.
Als je problemen hebt met Kies Air kan je dat oplossen door gewoon Kies te gebruiken via de laptop en de laptop en Galaxy Nexus te verbinden met de Micro USB - USB kabel. Precies hetzelfde als bij de Galaxy S2, geen verschil. De updates bij de SGS2 complexer omdat je ook met Touchwiz te maken hebt, meer kans op fouten dus. En ja, de Galaxy Nexus heeft gewoon een Micro SD poort.
Ik zou gewoonn voor de Nexus kiezen dus, behalve als je het gebrek aan verwisselbaar geheugen een probleem vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:04
@Sigis: zowel SGS II als Nexus hebben een Micro USB poort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
@gwystyl: Ja, dat is wat ik zeg, geen verschil. Inderdaad een typefoutje zie ik, maar het lijkt me evident datals je kan connecten met een micro-USB - USB kabel, je ook een Micro-USB poort hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segascope
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-02-2021
Ze zijn ongeveer identiek qua prestaties en specificaties. Het verschil zit em in de design en dat de Nexus een groter scherm heeft dan GSII.
Pagina: 1