Past een intel stock cooler op een am2 moederbord

Pagina: 1
Acties:

• phAn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 23:56
Wellicht een domme vraag, maar het lukt me niet een antwoord te vinden. De cpu koeler van mijn huidige pc (AMD 9850 / gigabyte fx790 ds5) is op zijn eind. Mn processor zit na een paar minuten over de 60 graden en de boel restart - vermoedelijk dus daardoor- om de haverklap. Het mooie weer van de laatste dagen helpt natuurlijk niet mee ;-)

Nou ben ik halverwege de aanschaf van een nieuw systeem met als basis een ivy bridge 3770k. Ik koop daar een alternatieve cooler bij en hou dus de meegeleverde 'stock' cooler van intel over.

De vraag: kan ik die overgehouden intel cooler fatsoenlijk op een am2 socket bevestigen? Ik houd hem tenslotte anders toch maar over... of gaat dat niet werken en kan ik beter een aftermarket koeler extra kopen die gewoon komt met bevestigingsspulletjes voor alle sockets?

Het gaat maar om een extra uitgave van twee tientjes ofzo, maar we blijven tweakers toch ;-)

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2f/Cable_ties.jpg/800px-Cable_ties.jpg

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Nee.

spoiler:
Er wordt verwacht op Tweakers dat je zelf dingen onderzoekt voor je vragen stelt, doe dit in het vervolg ook.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• phAn
Lol! Ik heb ook nog wel wat montagekit liggen, maar ik hoopte eigenlijk op een iets... uhm... naja, het valt natuurlijk te proberen :+

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

phAn schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:02:
Lol! Ik heb ook nog wel wat montagekit liggen, maar ik hoopte eigenlijk op een iets... uhm... naja, het valt natuurlijk te proberen :+
Maar wat heb je tot nu toe zelf onderzocht?

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De sockets lijken niet eens op elkaar, laat staan de mounting holes etc.
Koop gewoon voor 2 tientjes een fatsoenlijke aftermarket koeler voor je AM2 systeem, dan heb je daar gelijk weer iets goeds voor.

• phAn
Nou, ik ben zo ver dat ik weet dat m'n cpu te heet wordt. Heb er wat searches tegenaan gegooid, maar ik kon zo gauw weinig vinden over intels stock coolers. In veel reviews wordt het ding niet eens behandeld.
Anyway, het viel te verwachten natuurlijk. Excuses voor de vraag dan, maar bedankt voor het meedenken.

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-12 12:34

Flappiewappie

Hier nog meer

phAn schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:02:
Afgezien van die manier waarop een koeler gemonteerd is (click system versus pinnetjes systeem), en de afmetingen anders zijn is een koelblok gewoon een koelblok; dus het zou moeten kunnen inderdaad.

Echter denk ik dat je eerst moet gaan kijken of het contant gedeelte groot genoeg is (hoeft niet heel precies), en daarna te kijken naar een oplossing zoals hierboven vermeld. Oftewel strak vast maken met een middel naar keuze. Tie wraps zijn daar uitermate geschikt voor.

Ik denk echter dat je beter een tweede hands am2 koeler ergens kunt scorend.

Hier staat wat

Pagina: 1