Als waarde x groter dan Y cel A en andersom

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:03

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
Ben bezig met het automatiseren van een poule sheet waarbij uitslagen belangrijk zijn voor het winnen van een groep.
nu wil ik dit zo doen dat op het moment dat in cel X de waarde groter is dan in cel Y Cel A word getoond en op het moment dat het andersom is Cel B. als de waardes gelijk zijn dan dient er niks getoont te worden.

de cellen X en Y zijn getallen en de cellen A en B zijn letters.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:53
Zie tabel voor de indeling.
ABCD
1XYAB

Met de onderstaande formule werkt het.
code:
1
=IF(C1=D1;;IF(C1>D1;A1;B1))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dit is inderdaad een basic als-dan constructie, kan je in cellen C1 en D1 zelf ook invoegen als je dat liever hebt (of ook voorwaardelijke opmaak gebruiken als je het fancy wilt maken).

Dat is toch wel iets dat je met behulp van de handleiding (of Google / oude GoT-topics) gemakkelijk zelf moet kunnen uitvinden als je een poule-sheet maakt. Daarom sluit ik dit topic.

Mocht ikhegt helemaal verkeerd begrijpen, open gerust een nieuw topic maar geef dan veel meer info over methoden die je hebt gevonden/geprobeerd maar die niet voldeden. Zeg dan ook even over welke applicatie het eigenlijk gaat, mocht je het hebben over bijvoorbeeld Thunderbird is het inderdaad een stuk complexer ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.