Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-06 21:53
Mijn Canon SX230 HS maakt prachtige scherpe full HD filmopnames. Maar, het is eigenlijk best lastig een continu vast beeld te krijgen. Zeker als je de camera beweegt dan ontstaat er snel trilling in het beeld. Zo'n klein cameraatjes heeft daar denk ik al gauw last van. Heeft iemand hiervoor een tip? Want het filmen en fotograferen in één vind ik eigenlijk wel erg praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:23

sapphire

Die-hard pruts0r

Een statief gebruiken?

en anders een klein shoulder-rig gebruiken ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lul maar ff uit mijn nek. Is het niet makkelijker filmen met een video camera omdat je hem zo vast houd met een platte hand en de vingers die naar boven wijzen.

Mss is er een handschoen waar je een fotocamera in kan klikken? Waardoor je hem als videocamera kan vasthouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-06 21:53
Das een snelle reactie. Een statief zou een beetje de handigheid van de kleine camera teniet doen, denk ik. Het gaat mij meer om het hap-snap-snelle-schieten-van-filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Climbon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 11:24
De SX230HS heeft beeldstabilisatie en ik merk zelf ook niet veel van trillingen met dit toestel. Heb je de stabilisatie wel aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-07 20:24
Ik heb een Sony Cybershot DSC-HX5V, ik film behoorlijk vaak met dit toestel op Schiphol omdat ik vliegtuigspotten leuk vind.
De videobeelden zijn erg goed alleen heb ik altijd last van wind op mijn opnamen daardoor zijn de opnames vaak verpest.
Hebben jullie een tip hoe ik dit kan voorkomen? Iets op de microfoon plakken ofzo? Of hebben jullie een andere tip voor mij waarmee ik de wind kan verminderen tijdens opnamen?
Ik hoor het graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n dikke haarbal-plofkap op je microfoon helpt tegen wind. Ik weet alleen niet of je zoiets ook wel voor elkaar krijgt zonder externe microfoon. http://www.bax-shop.nl/wi...dkap/product-details.html Zo'n ding dus.

Afbeeldingslocatie: http://static.bax-shop.nl/images/resized/266/1245855/200x200/WS6.jpg

Je zou kunnen proberen een pompoen van een muts af te knippen en die over je microfoon te plakken.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2013 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:16
Je moet de camera stiller houden. Dat kan met een klein statiefje, een glide cam-achtige oplossing of door je camera ergens op te zetten. hoe meer je uitzoomt, hoe minder vergroot de trillingen zijn. Dus zet liever een stap dichterbij, dan in te zoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-07 20:24
Zo'n grote plofkap op een digitale camera zal niet lukken! Zijn er nog meer opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:37

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Mikevdkruk schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 21:49:
Zo'n grote plofkap op een digitale camera zal niet lukken! Zijn er nog meer opties?
Ja. Gebruik een apart opnameapparaat voor het geluid, waarbij je WEL een plofkap kunt gebruiken, en monteer die geluidsopname later onder je filmopname. Interne microfoons van camera's zijn zelden erg bruikbaar.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb zelf de vergelijkbare canon sx220hs. Zowieso zul je bij bewegende objecten of tijdens het snel draaien van de camera last hebben van het rolling shutter effect door de CMOS sensor, maar daar valt meestal wel mee te leven.
Om je camera beter stil te kunnen houden als je uit de hand filmt of fotografeert helpt het als je je ellenbogen tegen je middel aanhoudt en de camera met twee handen vasthoudt. Mij lukt het dan om tot 14x zoom een redelijk vast beeld te krijgen. In groothoek lukt het sowieso wel.
De camera ergens op laten rusten of op statief zetten is natuurlijk altijd beter, maar dat is niet altijd even handig inderdaad.
Pagina: 1