Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:07
Ik heb sinds vandaag een Asus Crosshair IV Extreme moederbord, en voor mijn Asus HD5870 heb ik een AC Xtreme 5870 besteld.
Ingebouwd, getest, en het werkte allemaal naar behoren.
Tot zover niets aan de hand.
Maar aangezien ik hiervoor 4 schermen aanstuurde (3 op de 5780 en 1 via onboard) heb ik ook een Asus HD 4350 besteld.
Ik heb op internet gelezen dat je met behulp van de Lucid Hydra chip 2 videokaarten kan aansturen, zodat ik weer 4 beeldschermen kan aansluiten.
Heb dus mijn HD5780 er uit gehaald, HD4350 er in en daarna de HD5780 onder de HD4350 geplaatst.
Opgestart, kreeg geen beeld via de HD5780, wel via de HD4350.

Dacht dat het aan de drivers lag, maar dat was niet het geval.
HD4350 er uit getrokken en de HD5780 laten zitten, en tot mijn grote schrik werkte de kaart niet meer.
Verschillende slots geprobeerd, andere kabels aangesloten op mijn HX850, CLR CMOS gedaan, alle DIMM's er uit gehaald en maar 1 reepje laten zitten, geen resultaat.
Heb daarna de kaart in mijn HTPC gezet (volledig andere pc dus), ook hier geeft de kaart geen beeld. Niets.
De kaart geeft wel een zachte pieptoon. Niet hard en niet hoog. Ik ga er niet van uit dat dit coin whine is.

Verder voel ik wel wat warte aan de achterkant van de kaart, tot ongeveer de rode lijn.
Ik neem aan dat er dus wel stroom binnen komt?
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/vru1bl.jpg

Zijn er dingen die ik nog kan proberen?
Ik heb de kaart werkend uit m'n systeem getrokken. Maar aan de andere kant, het lijkt me (ook) geen softwarematig probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 00:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Zit de kaart goed in het pci slot, geen stof enzo? Als een kaart er half inzit dan start hij niet op of geeft hij rare errors.

Heb je de HD5870 nog een keer in zijn oude slot geprobeerd, dat kan ik niet duidelijk opmaken uit je verhaal.
Volgens mij heb je geen Lucid Hydra nodig voor 4 schermen, dat zouden de twee kaarten gewoon moeten kunnen, Lucid Hydra om de twee kaarten samen te laten werken voor beter performance. Dat gaat in dit geval niet op omdat de tweede kaart te traag is.

Wat je nog kan proberen is een bios update te doen en dus de HD5870 in zijn originele slot plaatsen. Als de optie er is in de bios stel dan je primaire videokaart in.

Ik neem aan dat je alle aansluiting op de videokaart hebt aangesloten :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 21:02

Drunken_Bear

Pro Niksnut

RMA sturen als je het mij vraagt, zeker als je hem dus net besteld hebt en hij het nu al begeeft.
maar wat is er mis met de standaard koeler? waarom persé een andere cooler?

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-08 10:55
Zoals Sp3ci3s8472 aangeeft, had je voor het aansturen van 4 schermen (zonder crossfire) geen Lucid Hydra hoeven aanschaffen, dat moet namelijk gewoon werken op elk moederbord met meerdere PCI-e x16 sloten.

Werkt je HD5870 wel weer op je oude moederbord? 2x 6-pins PCI-e voedingsstekker aangesloten?

Zo niet, dan is het natuurlijk mogelijk dat je bij het verwisselen van de koeler de kaart of het moederbord hebt beschadigd...
RMA sturen als je het mij vraagt, zeker als je hem dus net besteld hebt en hij het nu al begeeft
De HD5870 is niet nieuw, hij heeft er een nieuwe koeler opgezet.
maar wat is er mis met de standaard koeler? waarom persé een andere cooler?
Lagere temperaturen, en vooral minder herrie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:07
Ik heb de kaart in alle PCI-e sloten gestopt, en "alle" uitgangen op de kaart geprobeerd (DP>VGA, DP>DVI, en de 2 DVI poorten. HDMI niet getest)

De standaard koeler maakt me iets teveel herrie, vandaar dat ik er een nieuwe cooler op heb gezet.
Het rare aan het probleem is, hij heeft dus even gewerkt, heb 'm toen uit de kast gehaald, zodat ik mijn kast helemaal in elkaar kon zetten, alle kabels vast gemaakt aan de kast.
Ik heb de kaart dus nog niet op mijn oude ASRock 980FX Extreme 3 geprobeerd.

Nadat ik de kaart uit de kast heb getrokken heb ik trouwens geen andere instellingen aan de bios, geheugen, harde schrijven or what so ever gedaan.

Mijn HD5870 is niet nieuw, dus RMA werkt niet (grappig, ik heb eerst veel gezocht op internet, en overal wordt inderdaad het advies "RMA!!" gegeven. Misschien had ik het er even bij moeten zetten in mijn beginpost)
Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:59:
Wat je nog kan proberen is een bios update te doen en dus de HD5870 in zijn originele slot plaatsen. Als de optie er is in de bios stel dan je primaire videokaart in.
Wat bedoel je met bios update? Ik heb de bios voor de Crosshair Extreme van de bijgeleverde CD geplukt. Ik weet dat het slimmer is om ze online te downloaden maar dit heb ik niet gedaan aangezien dit dezelfde drivers waren als op de bijgeleverde CD stonden.